N Niq skrev:
Den lt1 som min bekant hade var utrustad med police pakage vilket innefattar hårdare dämpare än orginal . Dom var inte slut
Olika dämpare är byggda för olika saker, välj rätt sorts dämpare så slipper du bli åksjuk är vad jag försöker säga. Är du finsmakare så finns det ställbara typ QA1 dämpare eller hela upphängningar inkl. ALLT

Jänkebilar är fantastiska med alla sina tillbehör

https://www.qa1.net/automotive/suspension

Anpassat upphängningssats för bil, inkluderar fjädrar, stag, bärarmar och svängstångar, i rött och svart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Olika dämpare är byggda för olika saker, välj rätt sorts dämpare så slipper du bli åksjuk är vad jag försöker säga. Är du finsmakare så finns det ställbara typ QA1 dämpare eller hela upphängningar inkl. ALLT

Jänkebilar är fantastiska med alla sina tillbehör

[länk]

[bild]
Varför inte köpa en bil med bra väghållning direkt?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Varför inte köpa en bil med bra väghållning direkt?
Gillar man amerikanskt och 90-tal har man väl troligen inga högre krav på väghållning...
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Patrik440
Jag la ju in en bild på motorrummet tidigare på senaste inköpet men det är nog dags på en bild på hela bilen nu när det pratas diffbroms m.m.
:)

Svartvit polisbil märkt "HIGHWAY PATROL" med hund i förarsätet, parkerad vid vägkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fotografen och 11 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Jag la ju in en bild på motorrummet tidigare på senaste inköpet men det är nog dags på en bild på hela bilen nu när det pratas diffbroms m.m.
:)

[bild]
Parkerar du på samma ställe varje gång eller varierar plats för att jämna ut oljefläcken?
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Ge mig ett alternativ med 2 soffor och full size. Behöver inte vara som en F1 i väghållning. Jag kan tänlka mig en Impala, jag gillar bilarna

[länk]

[bild]
Renault Trafic 😎
Då får du två soffor plus 2 ytterligare platser. Full size lär det väl också klassas som.

Sedan gick väl Volvo 164 få med framsoffa?
 
  • Ledsen
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Olika dämpare är byggda för olika saker, välj rätt sorts dämpare så slipper du bli åksjuk är vad jag försöker säga. Är du finsmakare så finns det ställbara typ QA1 dämpare eller hela upphängningar inkl. ALLT

Jänkebilar är fantastiska med alla sina tillbehör

[länk]

[bild]
Visst allt går ju att bygga om. Har inte så stort intresse för 90tals usa personbilar själv men tycker man om dom så kan man ju fixa till dom.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Ge mig ett alternativ med 2 soffor och full size. Behöver inte vara som en F1 i väghållning. Jag kan tänlka mig en Impala, jag gillar bilarna

[länk]

[bild]
Mb s klass i samma årsmodell är nog liknande i storlek. Gott om plats har den iaf. Soffor saknar den förvisso men man sitter väldigt bra och med gott om plats och den gungar inte som ett skepp från fabrik och finns med flera cylindrar om man tycker det är intressant. Men det beror ju helt på vad man tycker om
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
galento
Patrik440 Patrik440 skrev:
Jag la ju in en bild på motorrummet tidigare på senaste inköpet men det är nog dags på en bild på hela bilen nu när det pratas diffbroms m.m.
:)

[bild]
Härligt en Crown Victoria 👍👍 Man undrade lite när man såg den tidigare bilden .
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
galento galento skrev:
Härligt en Crown Victoria 👍👍 Man undrade lite när man såg den tidigare bilden .
Ja det var tidigare i veckan någon gång jag la upp den.
Kan inte lägga upp fler bilder på forumet nu för det blir bara ett felmeddelande.
Men här är en länk till inlägget med bilden.
https://www.byggahus.se/k/5395715/?m=image&u=30485
 
N Niq skrev:
Mb s klass i samma årsmodell är nog liknande i storlek. Gott om plats har den iaf. Soffor saknar den förvisso men man sitter väldigt bra och med gott om plats och den gungar inte som ett skepp från fabrik och finns med flera cylindrar om man tycker det är intressant. Men det beror ju helt på vad man tycker om
En w220 S-klass från mitten -90 till -00 går fortfarande att hitta med relativt låga mil. Är nog fortfarande en riktigt trevlig bekväm på bil på alla sätt och vid. Det är väl rosten man får passa sig för ;)
 
Tänkte egentligen på w140 som väl borde tillverkats till 1998?
Men båda är ju väldigt trevliga bilar. Efter W 220 börjde både utrymmen och komfort bli sämre enligt mig. Har inte tid o energi att sköta om en hobbybil tyvärr. Har inte riktigt koll men misstänker att reservdelspriserna till Mb S klass är i en klass för sig.
 
N Niq skrev:
Tänkte egentligen på w140 som väl borde tillverkats till 1998?
Men båda är ju väldigt trevliga bilar. Efter W 220 börjde både utrymmen och komfort bli sämre enligt mig. Har inte tid o energi att sköta om en hobbybil tyvärr. Har inte riktigt koll men misstänker att reservdelspriserna till Mb S klass är i en klass för sig.
w140 är ju skön på så sätt att den ser rätt klassikt 80-tal ut.

Själv är jag mer för körglada bilar så jag skulle hellre ta en 190E 2.3 -16;
Svart Mercedes-Benz 190E 2.3-16, klassisk design, bakifrån, kontrasterande vita ränder på svart bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Eller varför inte en 2.5 Evo;
Svart klassisk sportbil med stor spoiler, vita fälgar, parkerad vid en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.