Gick teknisk gymnasium första halvan av åttiotalet. 4-5 körde den klassiska Salomonryggsäcken. Övriga körde Kånken eller den klassiska gröna militärbagen förutom några som skulle vara förmer. Cavalletes attackväska.
 
  • Svart portfölj med silverfärgad kant och handtag, isolerad på vit bakgrund.
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Trollskidan och 14 till
  • Laddar…
Jonas Persson
T Tovan skrev:
Gick teknisk gymnasium första halvan av åttiotalet. 4-5 körde den klassiska Salomonryggsäcken. Övriga körde Kånken eller den klassiska gröna militärbagen förutom några som skulle vara förmer. Cavalletes attackväska.
Den gick det tretton på dussinet av bland tekniker, var själv en av dem. Men den som konstruerat Cavalletes aluminiumram kan omöjligen studerat materiallära då den ganska snabbt sprack i hörnen. Aluminium går inte att bocka så kraftigt.

I gymnasiet blev det Samsonite istället. Har kvar den än idag, men den har inte använts på evigheter.

Svart resväska, sliten, står på ett trägolv, inomhus, bärhandtag, rullar, kodlås, reserekvisit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Trollskidan och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Lite kul (eller inte) då vi igår köpte Cheez Doodles och hade en liten diskussion om hur länge sen de där extra crunchy dök upp - jag gissar nån gång sent 1990-tal medan min bättre hälft hävdar det var långt in på 2000-talet. Har inte kollat, har inget behov av att överbevisa men kan ändå vara kul att vet när.

För övrigt tycker vi båda att Smålands mellanöl https://www.systembolaget.se/produkt/ol/smaland-mellanol-1125712/ är väldigt bra - går att sluka i sig en varm dag utomhus utan att få yrsla, trevlig till mat alla övriga dagar.
 
Maria T
T Tovan skrev:
Gick teknisk gymnasium första halvan av åttiotalet. 4-5 körde den klassiska Salomonryggsäcken. Övriga körde Kånken eller den klassiska gröna militärbagen förutom några som skulle vara förmer. Cavalletes attackväska.
Attachéväskor från Cavalet känner jag igen, många skrytisar som hade dem. Fanns även andra, ännu finare, väskor som några hade, sen var det mest Kånken eller vad-som-helst-väskor som jag minns det. Kungsholmens gymnasium 1982 - osv. Jag bodde tre minuter från sagda skola så tog mest mina grejer i famnen och sprang dit när det ringde första gången.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
I gymnasiet blev det Samsonite istället. Har kvar den än idag,
Va f-n, har du snott min gamla portfölj?
 
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Se uttalsförslaget i den finstilta texten längst ner. 😂
Så coolt! Men minns ni att Systembolaget brukade ha uttalsanvisningar i sin katalog också?
Som till exempel:
Warre's Vintage Port 1971 (oårs)
 
  • Gilla
  • Wow
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Flera oöppnade och öppnade chokladkakor med en synlig bit av chokladen. Rutmönstrat förpackningspapper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Trollskidan och 10 till
  • Laddar…
Gammaldags chattprogram UI, ICQ, kontaktlista, statusikoner, meddelandealternativ, spelfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Icq Sound

Kommer ihåg mitt UIN än idag. 😎
 
  • Gilla
  • Älska
john.h och 12 till
  • Laddar…
Düsseldorff
E El-Löken66 skrev:
Vad är det?
ICQ, det står högst upp, sopa.
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]

Icq Sound

Kommer ihåg mitt UIN än idag. 😎
#25182408. Helt ofattbart att den sifferserien sitter, efter så många år.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jonas Persson
Med en riktigt ful startsida.
Skärmdump av ICQ webbplats från tidigt 2000-tal med chatt, nedladdningar, community-funktioner och brukargränssnittsgrafik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jonas Persson
Skärmbild av Yahoo! Messenger kontaktlista med statusuppdateringar och profilbilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Med en riktigt ful startsida.
[bild]
Har vi inte tidigare konstaterat att det var så sådana sajter såg ut pre-google? Alta vista, Yahoo, Passagen, Torget osv.
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Har vi inte tidigare konstaterat att det var så sådana sajter såg ut pre-google? Alta vista, Yahoo, Passagen, Torget osv.
Ja, det var ju Googles USP där i början - enkelheten, en vit sida med en logga och ett sökfält.
 
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Åh! Min pappa brukade ofta köpa med sig en sådan på promenaden hem från jobbet så att han, mamma och jag fick varsin bit. Nu så här många år senare så undrar jag om han verkligen bara köpte en per dag eller om han även åt under själva promenaden :)
 
  • Älska
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.