Henningelvis Henningelvis skrev:
Jag håller med. Ta det som lärpengar och fortsätt posta. Inte alla särskrivningsprocesser är värda att driva. Det är skillnad på att ha rätt och att få rätt.
Speciellt om man möter rätt haverist.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
HenrikHuslöse och 6 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det var tydligen jag som installerat kyl-bslrogen, kom jag på när jag ätit min artontusenkronorslunch bestående av vin. Det stod något på förpackningen att man var tvungen att vara balrogtekniker, men eftersom jag inte gått klart min utbildning så borde det ju inte gälla för mig. Jag är ju faktiskt skickligare på allt än alla små fruntimmer!

Det stod i alla fall något om att balrogen innehåller freonomoner, kan det vara de som gör att villorna jag inte vill köpa i alla fall är gör dyra för mig trots att jag tjänar miljarder så fort jag tar en frulle på ballen?
Nä helt klart tillverkarens fel stäm dom och kräv ny Balrog av dyraste modellen med installation och dessutom garanti för en alvlivslängd som täcker alla fel som kan uppstå oavsett hur dom uppstått.

Vi vill inte veta vad du gör med ballen.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Hej jag har precis flyttat in i hus och nu fick jag elräkning 2000 kronor jag undrar om det är mycket i min lägenhet är elräkning på 400 kronor tack
 
P Peter_Ker skrev:
Hej jag har precis flyttat in i hus och nu fick jag elräkning 2000 kronor jag undrar om det är mycket i min lägenhet är elräkning på 400 kronor tack
Det låter dyrt. Förra ägaren borde informerat dig skicka räkningen till honom. Stäng av all el så blir det billigare.
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Ja, fast det ena är tyska.
Lidlsefullt...
 
Lägg in mer bilder, annars går det ju inte att svara!
 
linneac linneac skrev:
Lägg in mer bilder, annars går det ju inte att svara!
En mörk figur på häst framför gravstenar, dramatisk himmel, mystiska, olycksbådande vibbar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Apropå "saker vi glömt" så skulle jag vilja skriva om den här datorprylen som jag inte alls hade glömt bort utan kommer ihåg varenda detalj om. <Lång beskrivning här.> Vilket leder mig in på en diskussion om vilken hårdvara vi använder på mitt jobb och att vi bara använder den bästa mjukvaran för att implementera våra API:er. <En annan lång beskrivning.> <Tio inlägg som diskuterar API-implementering följer.>
 
  • Gilla
  • Älska
16386 och 5 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
[bild]
Är det grannen på bilden? Har du provat att bjuda honom på en öl?
 
  • Haha
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Hej,

Jag beställde hantverkare som kom i sin firma bil. Han gjorde fel och mäklaren sa jag skulle använda rätthjälp. Han sa att det kostar inget om felet fixas inom en timme. Men hantverkare har ju gjort fel, ska jag inte beställa felhjälp? Om han fixar rätt på fel så måste det ju bli fel igen? Jag förstår inte.
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Har läst detta tema hundra gånger.

Ny tråd: Hjälp, hant verkar blåser mej!

Han var bara här 1h och nu kommer faktura dör det står 2h! Han an vände 3 skruvar men dom har klunpat detta i en post som kalla övrigt material 50 kr!!

Jag hade kunnat köpa 15 skruvar för dom pengarna!

Dess utom har dom tagit betalt för bilen, det ska ju in gå i tim kostnaden, så gör vi alltid inom IT!

Jag har nu be stridit fakturan och kräver att firma ska skicka 12 skruvar och dra bort 1h! Ingen bil heller!

Ska man anmäla detta till ARN eller vilken in stans??

Svarare 1: så typiskt hant verkar! Han åt säkert munkar till frukost ock så! För den där femtio lappen han lutade dej på!

Be strid fakturan bara!

Svarare 2: blev arbete bra ut fört? Kollade du deras hem sida gällande priser? Kan du inte ringa deras chef eller kund tjänst och fråga om dom posterna i fakturan? Hur mycket tar du i timmen

Svarare 1: håll trut hant verkar drägg! Ni e alla stöpta i samma dynga hög! Ni blåser alla!

Svarare 3: Hur mycket tar du i timmen som IT konsult mot kund?

Frågare: 2200 och vad har det med något att göra? Jag e faktiskt ut bildad på Hår Vard!

Firman hörde av sej nu, dom hade glömt att få med pumpen dom installerade, 2000 ska dom ha! Men jag såg en lika dan på Wish för 750! Så det är vad dom får.

Svarare 4: Heja Frågare! Vad heter firman så man kan passa sej?
Jag har bara en fråga. Tar det inte väldigt lång tid att dela på alla ord som spell-checken automatiskt stavar rätt åt dig?


Eller som Magnus så fint uttrycker det:

 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
jocke31 och 8 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Är det grannen på bilden? Har du provat att bjuda honom på en öl?
Ja men han muttrade bara något om att orcherdrank var det bästa att dricka.
 
B Bigfoot skrev:
Apropå "saker vi glömt" så skulle jag vilja skriva om den här datorprylen som jag inte alls hade glömt bort utan kommer ihåg varenda detalj om. <Lång beskrivning här.> Vilket leder mig in på en diskussion om vilken hårdvara vi använder på mitt jobb och att vi bara använder den bästa mjukvaran för att implementera våra API:er. <En annan lång beskrivning.> <Tio inlägg som diskuterar API-implementering följer.>
Jag hittade en motorsåg i förrådet som jag hade glömt bort att jag hade.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
it-snubben it-snubben skrev:
Hej,

Jag beställde hantverkare som kom i sin firma bil. Han gjorde fel och mäklaren sa jag skulle använda rätthjälp. Han sa att det kostar inget om felet fixas inom en timme. Men hantverkare har ju gjort fel, ska jag inte beställa felhjälp? Om han fixar rätt på fel så måste det ju bli fel igen? Jag förstår inte.
Betala fakturan plus 25% dricks. Se det som lärpengar och köp en sänksåg med skena från Festool nästa gång.
 
  • Haha
HenrikHuslöse och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
[bild]
Det där är inte dolt fel, hade kunnat förutses med tanke på jordens ålder och den förestående undergången.
 
  • Gilla
  • Haha
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.