Fick en påminnelse från MSB om att det var dax att testa brandvarnaren
Ett SMS på svenska med anvisningar för att testa brandvarnare och en avregistreringsinstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bara ta fram motorsågen och börja såga i köket för att se om brandvarnaren reagerar 😀. Klockan hann bli mycket och taklampan funkade inte så fick köra med pannlampan dessutom 😂
Röd motorsåg på trägolv, isolering, trasigt golvbräde, arbetsplats, ombyggnad eller sanering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
S
mexitegel mexitegel skrev:
Fick en påminnelse från MSB om att det var dax att testa brandvarnaren
[bild]

Bara ta fram motorsågen och börja såga i köket för att se om brandvarnaren reagerar 😀. Klockan hann bli mycket och taklampan funkade inte så fick köra med pannlampan dessutom 😂
[bild]
Men funkade brandvarnaren??
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Japp, den reagerade nästan direkt 😀
 
  • Haha
  • Gilla
rotbackarn och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Fick lite feeling i fredags och börjar blanda till lite fogar. Ville ju såklart ha grön ton i fogen och efter ett par provbitar landade det i att det vart 2kg mörkgrå. 10gr svart och 20gr grön pigment. Då vart det perfekt match mot skivan på kommoden och sittbänken

[bild]

Kommoden är så gott som klar. Väntar bara på längre flexslangar blandaren så man slipper skarvar inne i skåpet. [bild]

Har även beställt valnötsplanka så spegeln kan få sig en ram med.
F*n så snyggt :). Vad är det för plattor på golvet?
 
richardtenggren
B bjorsi skrev:
F*n så snyggt :). Vad är det för plattor på golvet?
Gissar på Verde Guatemala, det är vad vi köpt till vårt badrum och ser ut sådär :)
 
  • Gilla
atomlab och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt dagen med små projekt som inte tar för mycket plats och som man lätt kan packa ihop. Ekskiva till kontoret som fingerskarvas ihop och vinklas ner
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gissar på Verde Guatemala, det är vad vi köpt till vårt badrum och ser ut sådär :)
Stämmer!
 
  • Gilla
bjorsi och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fläkt ovanför duschen. Hörn av ett rum med vita kakelväggar, takfläkt och en del av duschdörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 12 till
  • Laddar…
Läkt, nock, valmnock, fågelband och en skvätt färg på nedersta bärläkten. Nu är det nära med pannorna.
 
  • Tak under konstruktion med takpannor, läkt, husstege, blå himmel och husvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det är smidigt med ~75 kg radiator när man jobbar ensam 🤓
Inplastad tavla på en gul skateboard, lutad mot vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick den på plats själv också 🙏
Inomhusrum med vit radiator, fönster, grått golv, städutrustning till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 14 till
  • Laddar…
S
Köpte en plywoodskiva innan lunch för att sätta på reglarna som håller luftspärrpappen i en trång kattvind. Behövde lite hyllor till mina playmobil-skepp.
Bara en massa vinklar och trångt. Är väl därför det varit ogjort i nio år.

Trappa under renovering med träplankor, spånskivor, öppen elkabel och en avskärmad övervåning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Omfattande renovering eller byggprojekt under arbete, osäker struktur, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredd vind med modellbåtar, arbetsbänk, verktyg och förvaringslådor i oorganiserad, trång miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Inredningsdetaljer i en snedtak-förvaringsutrymme med dörr halvöppen, modellsegelbåtar, lådor och diverse föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 16 till
  • Laddar…
Grönt är skönt eller vad säger man. Vart ett par vändor till färgaffären i helgen.
 
  • Renoveringsarbete pågår, oanvända gipsskivor staplade i ett rum med hyllor och färgburkar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Posselosse och 5 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Grönt är skönt eller vad säger man. Vart ett par vändor till färgaffären i helgen.
Längst bort👍
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Längst bort👍
Tänk om det vart så enkelt. Vilket jag tycker. Men nu är fruns bästa kompis inredningsdesigner av den högre skolan (bra eller dåligt låter jag vara osagt) men det skall vara en grön nere och en annan kulör uppe i taket som skall gå bra ihop. Båda skall matcha det gröna badrummet och det brutna vita i rummet utanför. Och den ena gröna skall matcha sommarlöv och den andra skall matcha höstlöv. Och så har det hållits på.
 
  • Haha
  • Wow
Posselosse och 4 till
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Längst bort👍
A atomlab skrev:
Tänk om det vart så enkelt. Vilket jag tycker. Men nu är fruns bästa kompis inredningsdesigner av den högre skolan (bra eller dåligt låter jag vara osagt) men det skall vara en grön nere och en annan kulör uppe i taket som skall gå bra ihop. Båda skall matcha det gröna badrummet och det brutna vita i rummet utanför. Och den ena gröna skall matcha sommarlöv och den andra skall matcha höstlöv. Och så har det hållits på.
Brukar säga till min fru , jag lägger mig inte i välj va du vill ha så löser jag resten , de lättaste valet
 
  • Gilla
BSOD och 1 till
  • Laddar…
Så när som på en snedkapad platta längst ner i bild så blev stenläggningen till blivande cykelförråd klart. Facebook fynd på allt så blir vanlig plattor inne i och bakom förrådet och 60x60 som gång fram till det. Skulle gärna vilja ha någon form av belysning antingen vid de 3 första plattorna på vänster sida eller längs med hela på höger. Kommer nog bli lite planteringar på höger sida men kanske får bygga förrådet först innan småliret

Utgrävningen innebar också att vi ”byggde” oss en kulle i trädgården. Pallade inte köra massa vändor till tippen så testar så gräs på den
Utomhusarbete, anläggning av stenplattor och gångväg, omgiven av gräs och trädgårdsverktyg, pågående trädgårdsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.