vi köpte en 3a på 90m2 som tiden har stått still sen kåken byggdes. Inget hade renoverat.

Vi började med att riva golv och lägga in ett limmat stavparkett i mönstret chevron, riva väggar och spackla/måla.

när tidpunkten va rätt så åkte köket ut och ett nytt va på g, fortsatte med parketten i köksdelen såklart. Hallen fick sig ny keramik, kolmården från bricmate, 60x120

Sovrummen
La in heltäckningsmatta, stuckaturtaklist som döljer gardinskena, bakbelyst ledlist. Samt speglar på väggarna, allt målat i samma kulör.

Nästa steg är badrummet, det sker nästa år.
Men planen är platsbyggt för att stänga om TM, måttbeställd kommod i vit Ask . vägghängd mugg, inbyggnadsblandare, vit askpanel i tak som följer ner på vägg där toa och tvätt är. Kolmården från Bricmate och en vit 6,5x25 som kommer sättas stående med förband. Nischer och ytterhörn geras och epoxifog.
 
  • Ljust sovrum med dubbelsäng, trägolv, vita väggar, spotlights, bilder, fönster med växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt ribbat element, skuggor, texturerad yta, inomhusmiljö, diffust ljus, närbild, detalj, arkitektonisk detalj, vertikala linjer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sovrum interiör, säng med mönstrat överkast, taklampa, gröna väggar, gardiner, fotograferad upp och ned.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt kök med skåp, köksö, barstolar, fönster, växter, trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt badrum med badkar, dusch, dubbla handfat, toalett, marmorkakel och tvättmaskiner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rumsinteriör med svart belysningsskena, röd neonskylt, träddörr, vit vägg, och elektrisk fördelningstavla.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Korridor med trägolv, blommigt tak, vita dörrar, svart skåp och golvlampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt rum med fönster, trägolv, vitmålade väggar och delvis tapetserad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En ljus hall med terrakottafärgat golv, en silverfärgad pall, krokar och tavlor på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt kök med vit skåpinredning, rostfria vitvaror, dukat matbord, trägolv och öppen planlösning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En ljus, rymlig matplats i anslutning till kök, trägolv, vit inredning, dukat bord, fönster, stadsvy utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljus, modern vardagsrum med soffa, fåtölj, trägolv, och öppen balkongdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Modernt vardagsrum, stilren design, grå soffa, vit soffbord, trägolv, vägghylla, färgglad taklampa, växttapet, ljus inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljus vardagsrum, modern inredning, trägolv, stora fönster, grå soffa, vitmöbler, balkongdörr, växttapet, dekorativ belysning, skandinavisk stil.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 6 till
  • Laddar…
Läste texten och förväntade mig den vanliga ”60-70 tals” lägenheten inte 2000-2007 😂

Men snygg uppgradering!
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Superkewl Pal92 skrev:
Läste texten och förväntade mig den vanliga ”60-70 tals” lägenheten inte 2000-2007 😂

Men snygg uppgradering!
Ursäkta jag va lite otydlig :) huset är byggt 2004. I min värld är det föråldrat 😁😁
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
  • Arg
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
S Stbk skrev:
Ursäkta jag va lite otydlig :) huset är byggt 2004. I min värld är det föråldrat 😁😁
Håller med dig! Fick du en slant för köket med eller blev det uppvärmning på tippen? 😂

Vad hamnade du på i kostnad ungefär med allt?
 
  • Gilla
Lars-Ove Rolig
  • Laddar…
Superkewl Pal92 skrev:
Håller med dig! Fick du en slant för köket med eller blev det uppvärmning på tippen? 😂

Vad hamnade du på i kostnad ungefär med allt?
Tjejen sålde det via facebook, minns inte vad vi fick tyvärr.
Dålig koll på kostnad då det är en löpande kostnad. Vi renoverar pö om pö efter plånbok. Men golvet gick på runt 50-60k. målare 20k. Belysning och Plejd 40k.
kök 150k. sovrum 20k styck.
Balkong 5k.
Räknar på 100-150k för badrummet, hänger lite på vad möbelsnickaren ska ha för inredningen.
 
  • Gilla
  • Arg
Aprilmaj och 1 till
  • Laddar…
S Stbk skrev:
Tjejen sålde det via facebook, minns inte vad vi fick tyvärr.
Dålig koll på kostnad då det är en löpande kostnad. Vi renoverar pö om pö efter plånbok. Men golvet gick på runt 50-60k. målare 20k. Belysning och Plejd 40k.
kök 150k. sovrum 20k styck.
Balkong 5k.
Räknar på 100-150k för badrummet, hänger lite på vad möbelsnickaren ska ha för inredningen.
Skulle säga 100% prisvärt
 
Superkewl Pal92 skrev:
Skulle säga 100% prisvärt
Ja vi gör allt förutom att måla själva. Det gillar plånboken :)
 
T
Var äter ni middag?
 
T Thomas' skrev:
Var äter ni middag?
Antingen vid köksön, soffan eller vid matbordet. Vi har sittplatser för 17 pers Ett modernt matsalsrum med rund spegel, lampa med flera kulor, träbord, stolar och en vas rosor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TobiasStockholm och 1 till
  • Laddar…
S Stbk skrev:
Ursäkta jag va lite otydlig :) huset är byggt 2004. I min värld är det föråldrat 😁😁
Allt yngre än 1930 är nyproduktion
 
  • Gilla
  • Haha
Niccl och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Allt yngre än 1930 är nyproduktion
Okej
 
Då vet vi var Spindelmannen bor. Eller hur exakt tog du fotot i badrummet?

Fräsigt förövrigt. Jag gillar hur spegeln i köket ger illusionen av hörnfönster.
 
J Jaggatagga skrev:
Då vet vi var Spindelmannen bor. Eller hur exakt tog du fotot i badrummet?

Fräsigt förövrigt. Jag gillar hur spegeln i köket ger illusionen av hörnfönster.
Badrummet har jag ritat med ett program jag inte minns vad det heter, det ska ändras än del så nya bilder kommer på det då.

Tackar som uppmärksammar det :) lite det som va tanken :)
 
Tror ni kommer irritera er på hur trångt det är mellan handfat och badkar
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror ni kommer irritera er på hur trångt det är mellan handfat och badkar
Badkaret ska bort och en dusch på 150x100 ska byggas ist.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.