AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo hyffsat
När försvann det där creperiet som låg nära där du då troligen bor? Var där ett par gånger för ett par år sen, men nu är det väl tydligen borta sen covid?
 
J JohanLun skrev:
När försvann det där creperiet som låg nära där du då troligen bor? Var där ett par gånger för ett par år sen, men nu är det väl tydligen borta sen covid?
Försvann för några år sedan ja. Ägaren var lite knäpp skrämde bort kunderna :p
De har flyttat hit, samma ägare och koncept. https://goo.gl/maps/12RPBjxrgeTuZJ2T6

Även om ägaren var lite knepig så gillade jag stället. Nu ligger det något skumt bohemiskt cafe där.


edit: gud straffade henne med att hon hamnade i danmark
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Försvann för några år sedan ja. Ägaren var lite knäpp skrämde bort kunderna :p
De har flyttat hit, samma ägare och koncept. [länk]

Även om ägaren var lite knepig så gillade jag stället. Nu ligger det något skumt bohemiskt cafe där.


edit: gud straffade henne med att hon hamnade i danmark
Det var trevligt som sagt. Frun har pluggat och bott i frankrike ett knappt år så hon gillade det där stuket... Jag (och barnen) gillade pannkakorna, men den där "äkta" cidern har jag svårt för, gillar mer "barnciden" från ICA: :) Men det gick inte att boka bord har jag för mig, så gick ju inte att planera ett besök. Nå. Skånes landsbygd kanske behöver lite kultur.
 
J JohanLun skrev:
Det var trevligt som sagt. Frun har pluggat och bott i frankrike ett knappt år så hon gillade det där stuket... Jag (och barnen) gillade pannkakorna, men den där "äkta" cidern har jag svårt för, gillar mer "barnciden" från ICA: :) Men det gick inte att boka bord har jag för mig, så gick ju inte att planera ett besök. Nå. Skånes landsbygd kanske behöver lite kultur.
Fransk cider är ju svingott. Svensk cider däremot är sliskigt och vidrigt. Det är inget äkta med den. Läsk. Fransk cider har fått sina bubblor naturligt via jäsningen
 
  • Gilla
Ursviken och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fransk cider är ju svingott. Svensk cider däremot är sliskigt och vidrigt. Det är inget äkta med den. Läsk. Fransk cider har fått sina bubblor naturligt via jäsningen
Haha, jo jag vet. Jag har tyvärr inte vuxen smak. Finns även annat med alkohol som jag heller inte föredrar. Så är det. Jag har dock bra smak i ögonen. Fördelen är att jag till skillnad mot dig lika gärna äter en McD än finlunch. Visst, en hel del känner jag skillnad på och föredrar det finare, men inte så mycket att det spelar nån roll. Äta och dricka är för mig mer av praktisk karaktär och får inte vara äckligt.

Ibland önskar jag att jag inte hade visuell smak och stil heller, kunde jag bo i nåt nybyggt med plastfönster och inte alls må dåligt över det. ;)

Tänk på Steve Jobs. Han hade knappt några möbler, svalt nästan ihjäl för att hans smak för design och föda var så sofistikerad att inget dög. Då är faktiskt det omvända bättre... :D
 
Redigerat:
  • Ledsen
AndersMalmgren
  • Laddar…
Lite kul mäklaren skrivit balkong. Vi har gemensam balkong på varje plan.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite kul mäklaren skrivit balkong. Vi har gemensam balkong på varje plan.
Sossebalkong! 😅
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Sossebalkong! 😅
Hellre det än förstöra en k märkt fastighet med balkonger som inte fanns från början. Dessutom är vi ensamma om att använda vår så inget större problem
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Sossebalkong! 😅
Ja visst är det lite pöbelvarning på delad balkong? 🤔😂
 
  • Haha
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Haha, jo jag vet. Jag har tyvärr inte vuxen smak. Finns även annat med alkohol som jag heller inte föredrar. Så är det. Jag har dock bra smak i ögonen. Fördelen är att jag till skillnad mot dig lika gärna äter en McD än finlunch. Visst, en hel del känner jag skillnad på och föredrar det finare, men inte så mycket att det spelar nån roll. Äta och dricka är för mig mer av praktisk karaktär och får inte vara äckligt.

Ibland önskar jag att jag inte hade visuell smak och stil heller, kunde jag bo i nåt nybyggt med plastfönster och inte alls må dåligt över det.

Tänk på Steve Jobs. Han hade knappt några möbler, svalt nästan ihjäl för att hans smak för design och föda var så sofistikerad att inget dög. Då är faktiskt det omvända bättre... :D
Min sambo kan det här

En måltid med skivor av råbiff, citron, ett glas vin, ciderflaska, vattenkaraff och person i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min sambo kan det här
Jodå. Min fru åxå. Och, oroa dig inte för mycket. Jag dricker cidern, men tycker inte riktigt den är så fantastisk som andra verkar tycka. La till en smiley på att jag önskar jag inte hade visuell/stil smak.

Tricket tror jag är att kunna uppskatta allt, efter situation. Även en konserv tillagat på trangiakök i en blåsig sluttning kan vara fint. (även om jag inte är vandrartypen så upplever det sällan, däremot i en trång båt eller liknande).

Som med bilar. Jag har intresset men det är inte viktigt för mig. Jag vet folk som inte vet vilken bil de åkt i, de lägger inte märke till nåt alls. Det är ungefär som att åka buss för dem. Lika är det med allt, hus, mat osv. Jag vet också de som när de ska åka taxi i 15 minuter ratar vissa märken för att de är för kräsna, lite Steve Jobs-varning. Hellre vänta 5 minuter på "rätt" taxi än att åka 15 i "fel". Gäller att vara pragmatisk. Och försöka uppskatta allt beroende på situation.

Man får gärna ha en sofistikerad smak, men man ska akta sig noga för att smaken gör att man inte kan uppskatta annat där faktiskt smaken inte är det viktiga!
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hellre det än förstöra en k märkt fastighet med balkonger som inte fanns från början. Dessutom är vi ensamma om att använda vår så inget större problem
Nästa gång får du köpa med egen balkong, eller blir det parhus i Bromma?
 
P Pin skrev:
Nästa gång får du köpa med egen balkong, eller blir det parhus i Bromma?
Bara om balkongen är harmoniskt med fastigheten
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nu säljs denna för tredje gången, ska bli kul att se vad de får för den i denna ekonomi

[länk]
7,5 mille för en lägenhet som saknar riktigt kök 😮
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
7,5 mille för en lägenhet som saknar riktigt kök 😮
Tydligen ska man inte ha överskåp i moderna kök. Men jag personligen tycker överskåp är bra grejer.

Edit: den var värd 8.5 för inte så länge sedan
 
  • Gilla
maria01 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.