Düsseldorff
S Saelen skrev:
Uppdatering: har nu fått ut Spa-badet på balkongen och fyller på för fullt med vatten.

Men, det knakar så konstigt i väggen. Är det ett dolt fel att bjälklaget verkar vara undermåligt?
Du använder joniserat silvervatten va? Annars kommer dina barn få mjältbrand när de badar. Och inget klor! Det smälter isen i Himalaya!
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du använder joniserat silvervatten va? Annars kommer dina barn få mjältbrand när de badar. Och inget klor! Det smälter isen i Himalaya!
Vilka klor gäller det?
Kattklor er hundklor?
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Düsseldorff
U Uffe A skrev:
Vilka klor gäller det?
Kattklor er hundklor?
Bucklor. Det vill man inte ha på spabadet. Och facklor. Det är ju trähus!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
M Mag1c skrev:
Jag har varken läst trådstart eller svar, men jag kräver att moderatorerna omgående döper om tråden till 14 långburk samt att de tar bort alla inlägg som inte håller med mig.
Tack för svar, jag tar bort/låser tråden nu!

😉
 
  • Haha
  • Gilla
linneac och 7 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du använder joniserat silvervatten va? Annars kommer dina barn få mjältbrand när de badar. Och inget klor! Det smälter isen i Himalaya
Bältros för böveln, bältros!
 
  • Gilla
  • Haha
Düsseldorff och 1 till
  • Laddar…
Nu skriver jag inte mer i den här tråden men jag har rätt!!
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
För övrigt brinner koraner skitdåligt! Björk ska det vara!
Koreaner brinner inte alls. Så får man inte tycka.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
INGET OFF-TOPIC TACK! Om du inte vill hjälpa mig kan du vara tyst tack.
Med den attityden undrar jag verkligen om du vill ha hjälp? Nej sätt du din d-a ubåt på grund någonstans och låt proffsen fixa dina hål!!! 🤬🤬🤬
 
  • Haha
Düsseldorff och 1 till
  • Laddar…
S
Tack nu är jag nöjd med svaren, moderatorn kan ”stänga tråden”.
 
  • Gilla
David__11
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
låt proffsen fixa dina hål!!! 🤬🤬🤬
81IymvqdlcL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
A
Hej byggahus!

Jag ska bygga mina egna takstolar. Takstolshandboken ger mig en hanbjälke 45x270. På 80-talet i en kåkstad utanför Rio såg jag ett hus helt utan hanbjälkar så det funkar utan. Kan någon ta fram ett beräkningsunderlag på detta?
 
  • Gilla
Karrock
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Hej byggahus!

Jag ska bygga mina egna takstolar. Takstolshandboken ger mig en hanbjälke 45x270. På 80-talet i en kåkstad utanför Rio såg jag ett hus helt utan hanbjälkar så det funkar utan. Kan någon ta fram ett beräkningsunderlag på detta?
Va säger du, jag är helt säker på att du kan hoppa över stödbenen för få möjlighet till ryggåstak dessutom.
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
yoloboi skrev:
Hej byggahus!

Jag ska bygga mina egna takstolar. Takstolshandboken ger mig en hanbjälke 45x270. På 80-talet i en kåkstad utanför Rio såg jag ett hus helt utan hanbjälkar så det funkar utan. Kan någon ta fram ett beräkningsunderlag på detta?
Hej!
Min farsa är byggnadsingenjör, så det här kan jag!
Tyvärr verkar du inte ha koll på Rio de Janeiro. På 80-talet hade man ett stort ozonhål över just Rio, vilket förändrade de atmosfäriska förhållandena över staden och gjorde att även rena fuskbyggen förblev stående. Men senare har en kombination av smog och 5G-strålning täppt till ozonhålet, så du kan glömma allt du lärt dig!
Jag rekommenderar en takås 45x270, fast på skrå. Och den bör, för bästa hållfasthet, vara sågad av en tall som vuxit vid Oskarshamns kärnkraftverk, helst på norrsidan. Inte för att mainstream-byggmedia skulle erkänna att det är det rätta sättet....de vill att du ska förbli ovetande.
 
  • Haha
  • Gilla
Conqvist och 8 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag läste på Flashback att det är aspest i coronavaccinet.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
linneac och 2 till
  • Laddar…
Nej det smittar väl bara genom 5g nätet.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.