Jag skulle personligen ha störst behov av lugnande hos tandläkaren när man får se räkningen…
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Ett besök till tandläkaren borde kosta lika mycket som ett besök till någon annan inom vården...
 
B b8q skrev:
Jag skulle personligen ha störst behov av lugnande hos tandläkaren när man får se räkningen…
Det som är bra med att ha tandläkarskräck är att man inte bryr sig ett skit om vad det kostar, man bara betalar och är svinglad för att det är över. Det är det enda stället där jag betalar utan att veta hur mycket eller exakt för vad de egentligen tar betalt....
 
  • Gilla
Jumos och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är det enda stället där jag betalar utan att veta hur mycket eller exakt för vad de egentligen tar betalt....
Låter som bilservice...
 
Alfredo Alfredo skrev:
Låter som bilservice...
Där är det en HELT annan sak. Där ser jag till att veta vad de tänker ta betalt för redan innan jag åker dit.

;)
 
Kan bara tänka mig hur diskussionerna på ett forum som lagatander.se där amatörer ska laga sina egna tänder skulle bli om det liknande byggahus-forumet 😂😂😂
 
  • Haha
  • Gilla
sinuslinus och 8 till
  • Laddar…
galento
Man får trösta sej med att tekniken gått framåt , man kommer ihåg i ungdomen borrarna som drevs med skakande remmar / remhjul och den brända lukten av bortslipade tänder utan tillsatt vatten. Bedövningsnålar tjocka så man tyckte
det knakade i skallen.

Man borrade ur tänderna mkt mer än det
behövdes också och på bekanta missades tanden så borren penetrerade
köttet. Det har som tur är gått framåt
med tekniken.

När man skulle få tandställning trycktes en massa in i käften för att göra avtryck
, har hört att man använder laser nu.
 
Laga tänder?
Vad är det för fel på Plastic Padding? 🤔
 
MathiasS MathiasS skrev:
Där är det en HELT annan sak. Där ser jag till att veta vad de tänker ta betalt för redan innan jag åker dit.

;)
Kompisen hörde av sig efter samtal med Hedin bil Stockholm (företagare och full size Jänk ) de ville tydligen ha 2.500kr/h+moms, frågade inte exakt vad som skulle göras dock. Men de var grovt
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Hus tomte
Oskick Oskick skrev:
Laga tänder?
Vad är det för fel på Plastic Padding? 🤔
Eftersmaken 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
När man skulle få tandställning trycktes en massa in i käften för att göra avtryck
Det görs än idag, fortfarande mint-smak. Man kunde ju önska att det fanns jordgubb och choklad att välja på 😂
 
  • Haha
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Gaaahhh, behöver byta konstruktör 5 i 12 i ombyggnationen. Merjobb och risk för förseningar 🤬.
 
  • Ledsen
Kramla
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!
En bit av tanden rök av..... tandläkaren imorgon. Går bra nu... 🙄
 
  • Ledsen
Lill72 och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaaahhhhhh!!!!
Välte ner sortimentasken med ändhylsor på golvet!🤬🤬🤬
Nu får i alla fall barnen nåt att göra i helgen👹
Innehöll nog bara ca 1500 hylsor i olika dimensioner….
 
  • Organiserad låda med elektriska krympslangar och kabelskor i olika färger och storlekar på arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart låda full av färgglada eländkontakter på en metallisk arbetsyta, industriell miljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
kashieda och 5 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag skulle personligen ha störst behov av lugnande hos tandläkaren när man får se räkningen…
Det är gratis för barnen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.