F fribygg skrev:
Det naturliga urvalet måste få ha sin gång annars blir det för många cyklister.
Ja, annars är det stor risk att man repar bilen på dom.

/Höghus
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Körde du inte ”talk to the hand”, vred på höften snabbt och cyklade vidare ?
Brukar ignorera helt faktiskt. Men denna gång var det när jag hoppat av cykeln utanför hemmet
 
Kramla
Myggjävlar GAAAAHHHH!!!
1 1/2 timme på klipparn nu ikväll resulterade i några stick 😓 ☠️
 
  • Wow
  • Arg
  • Gilla
  • Ledsen
JSten och 13 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Brukar ignorera helt faktiskt. Men denna gång var det när jag hoppat av cykeln utanför hemmet
Jag trodde det bara var pöbeln som cyklar.
 
  • Gilla
Edlunn
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!! för att försöka dra upp presenningsjäveln över det ofärdiga bygget! Fastnade över hörnen och var allmänt bångstyrig! Fan så less jag är! 😡
 
  • Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
C
Kramla Kramla skrev:
Myggjävlar GAAAAHHHH!!!
Ja, de är helt j-vla galna nu. Har varit tvungen att avbryta utejobb och fly inomhus tre kvällar i rad nu 😡
 
  • Ledsen
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
galento
C cpalm skrev:
Ja, de är helt j-vla galna nu. Har varit tvungen att avbryta utejobb och fly inomhus tre kvällar i rad nu 😡
Hade en hel del älgflugor i håret efter man varit i skogen idag.
 
  • Ledsen
  • Arg
  • Wow
cpalm och 3 till
  • Laddar…
Kramla Kramla skrev:
Myggjävlar GAAAAHHHH!!!
1 1/2 timme på klipparn nu ikväll resulterade i några stick 😓 ☠️
[video]
Ja det är galet i år. Grannen i jämtland körde med heltäckande klädsel sist. Strumpor över byxor, någon slags bandana för att täcka ansikte etc. och klarade sig hyffsat.

Jag planerar att ha min alpin-balaklava, skidglajjor etc. nära till hands när jag åker upp nästa gång i slutet av september. Stänga in sig så mycket det går i heltäckande kläder.
 
richardtenggren
C cpalm skrev:
Ja, de är helt j-vla galna nu. Har varit tvungen att avbryta utejobb och fly inomhus tre kvällar i rad nu 😡
Det är fan hemskt att gå ut med hunden! Jävla översvämningsmyggor!
 
galento galento skrev:
Hade en hel del älgflugor i håret efter man varit i skogen idag.
Ja dom är hemska. Fast man luskammat håret och duschat så hittar man ändå minst en när man går och lägger sig.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Gaaahhhhh! Sitter med grabben hos tandläkaren, en tand ska dras ut. Sonen får lugnande, men varför får inte jag det? Trivs verkligen inte på såna här inrättningar. Jag är nog mer illa till mods än sonen......
 
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
tommib
Jag fattar att du inte gillar situationen men bit ihop för grabbens skull. Barn känner väldigt tydligt av hur deras föräldrar reagerar på situationer och tar lätt efter. Orolig förälder => oroligt barn.

Dessutom bör man inte medicinera den typen av känslor i onödan, det är inte särskilt lyckat i längden. Bättre att jobba med att vänja sig.
 
  • Gilla
Klass0n och 7 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
GAAAAAAAAAAAAAAAHHH!

Sabla PostNord, de har ljugit tidigare men nu har jag bildbevis.
Detta SMS kom i förmiddags, väldigt tidigt för att postis skull ha hunnit hit då vi nästan är sist på rundan och brukar få post mellan 14-15.

[bild]

Åkte nyss och hämtade paketet och visst, det gick inte att dela ut, syns ju klart och tydligt 😡[bild]
Det är alltså 4 cm tillgodo vad gäller tjockleken och ca 8 cm på vardera sidan (syns inte i bild).
På sommaren kan jag sitta på kontoret, bredvid ytterdörren och se bilen sakta in, för att sen köra vidare. 30 ek senare kommer sms ingen på plats. Sist det hände fick, samma kille fick ta ny körning nästa dag, efter ett rätt bitskt samtal från mig, då de dessutom föreslog hämtning i grannkommunen på avin. Hans svar var att det såg nersläckt ut:) Jag sa att gå ur bilen och känn på dörren nästa gång så går det bättre.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag fattar att du inte gillar situationen men bit ihop för grabbens skull. Barn känner väldigt tydligt av hur deras föräldrar reagerar på situationer och tar lätt efter. Orolig förälder => oroligt barn.

Dessutom bör man inte medicinera den typen av känslor i onödan, det är inte särskilt lyckat i längden. Bättre att jobba med att vänja sig.
Absolut, jag håller ihop (har dock svimmat hos tandläkare en gång 😬) men det är obehagligt att sitta bredvid och hålla handen när han är helt skräckslagen. Men nu har jag burit ut honom till ett vilorum, färdigt. Åka hem och mysa/se på film står på schemat för oss två
 
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Absolut, jag håller ihop (har dock svimmat hos tandläkare en gång 😬) men det är obehagligt att sitta bredvid och hålla handen när han är helt skräckslagen. Men nu har jag burit ut honom till ett vilorum, färdigt. Åka hem och mysa/se på film står på schemat för oss två
Jag har liknande problem. Den enkla lösningen på problemet, för min del, har varit att aldrig följa med ungarna till tandläkaren, det får frugan göra. Allt annat tar jag, men inte det. Och, jag har faktiskt lyckas med att inte överföra min ologiska skräck till ungarna.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.