MrJay
Vad kostar det att bygga ett hus? Inget konstigt.
 
Använd rätt enhet, det heter faktiskt kWh
(inbilla er inte heller att det citeras så man vet i vilket inlägg det råkat skrivas ett litet w och om texten ändå är begriplig)
 
  • Gilla
Katrin Lundstedt-Enkel och 3 till
  • Laddar…
Min granne har satt upp en varningsskylt för ”Katt utan trafikvett”. Egentligen har jag inget problem med det, förutom att:
1) Den skymmer solen mellan 14:45-14:48, så nu kan inte frugan sola topless på eftermiddagarna.
2) Den är placerad på min tomt. Grannen har visserligen servitut för vägen, fibern, avloppet, och friggeboden som jag måste gå genom på väg till toaletten, men någon jävla skylt omnämns inte i Lantmäteriets dokument. För jag kollade på hitta.se faktiskt.
3) Grannen var inte hemma när vi köpte huset, inte heller när vi köpte in oss på säljarens besiktning. Dolt fel?
4) Det är vår katt - går det att förtalsanmäla eller är det vägföreningens ansvar?
 
  • Gilla
  • Haha
Katrin Lundstedt-Enkel och 26 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Håller på att städa i sonens rum, kan det vara asbest i den här mattan?
Är vi döende nu?
[bild]
Nej men den gula bilen kör i mittfilen på motornvägen😎
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar skriva KwH 😜
 
T Taxture skrev:
Jag brukar skriva KwH 😜
Kan man inte skriva kWh, ska man inte bo i hus. Då är det bättre att bo i lägenhet.
 
  • Gilla
  • Haha
Katrin Lundstedt-Enkel och 11 till
  • Laddar…
Är det andra KwH i lägenheter?
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Kan man inte skriva kWh, ska man inte bo i hus. Då är det bättre att bo i lägenhet.
Det är alltid bättre att bo i lägenhet, det är min sambo som vill att vi ska köpa hus. Jag har störst lånelöfte och dyraste lunchen föresten.
 
  • Gilla
  • Haha
Katrin Lundstedt-Enkel och 15 till
  • Laddar…
L
" Jag behöver hjälp! Jag har inte provat något och jag har slut på idéer!"
 
  • Gilla
  • Haha
Mony och 8 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Är det andra KwH i lägenheter?
Kw/h
 
  • Gilla
Katrin Lundstedt-Enkel och 2 till
  • Laddar…
Det sitter sedan ca 5 år svart korrigerad plåt på taket på dubbelgaraget, måste jag skaffa avfuktare och extra trygghetsförsäkring som Anticimex säger innan jag kan ta in solcellsoffert?
 
4774
Hjälp jag blir vräkt men jag tror att jag har bevis för att det är olagligt 😉
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
"Jocke_1994": Hej! Jag har köpt hus, men upptäckte idag att fallet i badrummet gjorde att vatten rann åt fel håll. Är ju såklart dolt fel. Går jag på mäklaren, säljaren, försäkringsbolaget eller ringer polisen?

"hjälpsamma_pularen": Knappast ett dolt fel, gjorde du egen besiktning? Vilka utfäställelser har säljaren gjort? Det kunde du ju upptäcka om du spolat vatten i duschen.

"Oneliner_Daniel": Nej.

"Paragraf_Claes": Läs NJA 2015 s. 199 som anger att fall i badrum inte kan anses som ett dolt fel.

"Förnuftiga_Birgit": Statistiken visar att det finns ca 12% badrum med fel fall.

"Oneliner_Daniel": Parkslide inga problem.

"Paragraf_Claes": Hm parkslide kan vara problem om man läser NJA 2011 2 kap. 1 § SkL.

"Wannabestekaren_Anders": Det är bara sossar som köper hus med felaktigt fall i badrum. Själv har jag perfekt fall i mitt och farsans badrum.

"Ret_nissen": Anders du har ju inga pengar

"Hyppo_optimus": Hade säljaren Covid? Munskydd ska man alltid ha!

"Förnuftiga_Birgit": Optimus, nu är fel ute igen. Har läst alla 1872 st rapporter och ingen visar att munskydd är bra.

.... sen fortsätter tråden i 102 sidor utan att TS återkopplar ...
Haha! Bäst hittills!
 
  • Gilla
Katrin Lundstedt-Enkel och 3 till
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Kan man inte skriva kWh, ska man inte bo i hus.
Man ska överhuvudtaget inte bo. Möjligen förvaras i någon mörkt, kallt hål!
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Jag tänkte ta bort nästan alla innerväggar i mitt 1920-talshus. Tror ni att de är bärande?
[14 svårtolkade bilder]
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.