Finska Kesko som ligger bakom byggvaruhandelskedjan K-Rauta meddelar idag att de lägger ner K-Rauta i Sverige.

Du kan läsa artikeln här: K-Rauta lägger ner i Sverige
 
Jag blir inte förvånad. I Norrköping lade de ned för flera år sedan och i Linköpingsbutiken har det ekat tomt i åratal.
 
  • Gilla
1234bjorn och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Undrar om K-Bygg blir bättre? Inte hört talas om den kedjan förut.
 
  • Gilla
aunnr1 och 1 till
  • Laddar…
Har aldrig förstått tjusningen med Krauta, men så har jag bara varit där inne på Svågertorpsbutiken två gånger.
Kändes som standard butikspersonal, unga med noll erfarenhet av vad de säljer. Då kan jag lika bra gå till byggmax, som har bättre priser.
 
  • Gilla
  • Älska
guggen och 10 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har aldrig förstått tjusningen med Krauta, men så har jag bara varit där inne på Svågertorpsbutiken två gånger.
Kändes som standard butikspersonal, unga med noll erfarenhet av vad de säljer. Då kan jag lika bra gå till byggmax, som har bättre priser.
K-Rauta har ju så mycket mer än Byggmax.
 
  • Gilla
TRJBerg och 12 till
  • Laddar…
K-Bygg har väl expanderat rätt kraftigt dom senaste åren och köpt upp både större bygghandlare och lite mindre handlare på vischan. Föllinge såg som är min närmsta bygghandlare köptes av Kesko förra året och har skyltat om från Bolost till K-Bygg nu. Hoppas att dom inte blir sämre nu när dom ingår i en stor anonym kedja.
 
M
Märkligt att de hållit ut så länge!
 
  • Gilla
  • Älska
Nissens och 9 till
  • Laddar…
Hoppas hornbach eller Bauhaus tar över lokalerna i arninge
 
  • Gilla
Hellwiz och 22 till
  • Laddar…
Vi handlade det mesta där till renovering när vi bodde i Stockholm för ett antal år sedan. De hade bra sortiment och kunnig personal, dock var priserna högre än andra kedjor. Numera har vi flyttat från och handlar hellre på någon av de andra bygghandlarna då första och andra punkten inte längre stämmer in på K-Rauta. Nu har de bara högre priser.
 
  • Gilla
Lugas och 6 till
  • Laddar…
Hammarskallen Hammarskallen skrev:
K-Rauta har ju så mycket mer än Byggmax.
Då tar jag mig till Hornbach istället 😉
 
  • Gilla
Hellwiz och 8 till
  • Laddar…
Synd, upplever att deras utbud är bredare än konkurrenternas.
 
  • Gilla
bjonndrogg och 6 till
  • Laddar…
1 14589111 skrev:
Hoppas hornbach eller Bauhaus tar över lokalerna i arninge
Att Bauhaus tar över vore som en våt dröm för oss som bor i närheten.
 
  • Gilla
Hammie och 3 till
  • Laddar…
Lite synd är det. Prsimässigt handlar jag sällan på k-rauta (dessutom ligger de långt ifrån). Men de har högre kvalitet på ex. avloppsrör än Hornbach, och bredare utbud av betong/bruk. Och även saker som takstege har jag handlat där, med bättre varianter än Bauhaus etc.
 
Bra sortiment men samma katastrofala kunnighet hos personalen som Bauhaus.

Dessutom är personalen här i Stockholmsområdet betydligt snyggare på Bauhaus.

K-Rauta ligger också ca 20-30% högre i pris vilket i vissa fall är motiverat pga bättre sortiment.
Men som sagt, de flesta som jobbar på K-Rauta verkar hämtade från Samhall om de ens platsar där.

Fullständigt värdelös HR alltså!
 
  • Gilla
  • Haha
YuGi och 3 till
  • Laddar…
A ati skrev:
Synd, upplever att deras utbud är bredare än konkurrenternas.
Är inte Bauhaus generellt lika bra? Sen finns det såklart saker K-Rauta var bäst på. Tänker exempelvis på bastuprylar. 😢😢😢
 
  • Gilla
MasterM och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.