I vintras började jag äntligen med det sista som fattades i huset, badrum och förråd. Hela förra vintern fick vi gå över till vårt andra hus för att tvätta och duscha. Där höll vi temperaturen över fryspunkten så det var lite kallt när man skulle duscha. Men man vänjer sig vid allt.

Som sagt tar allt mycket längre tid när man ska jobba och på helgerna måste man ju emellanåt vara social ibland.
 
  • Inomhus byggarbetsplats med träväggar, verktyg och byggmaterial. Pågående renovering eller konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete med varmvattenberedare, rör, verktyg och byggmaterial i oorganiserad inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pågående konstruktion eller renovering med plastdörr, belyst, träreglar, klädhängare, stege. Oavslutat arbete, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd stuga, snö, skymning, skog, fönsterljus, vinter, snöiga stigar, stillhet, ensligt belägen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
snygga dörrar är viktigt och under masonitskivan på den här dörren gömde sig helt obehandlat trä och det blev inte så mycket arbete med den som befarat. Slitet träbord i verkstad, verktyg och arbetsmaterial i bakgrunden, delvis synlig person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träpanel dörr på arbetsbänk i snickeri, person delvis synlig, verktyg och material i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verkstad med verktyg och material, snickeriprojekt med dörr och trärack målade gult och grått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med fönster, byggmaterial och renoveringsverktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
Lite byggbilder. Jag var lite feg och lejde in en firma för att flytspackla och få till fallet på rätt sätt. Egentligen hade jag tänkt leja för all plattsättning men hantverkaren som jag hade pratat med blev allvarligt sjuk och då var det för sent att ordna med någon annan för att få det klart till semestern.
 
  • Under renovering, ofärdigt rum med spacklade väggar, betonggolv, stege och trälist på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyligen gjuten betonggolv i ett rum under renovering, med trätrappa och råa väggytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpaneler på väggar och tak i arbetsrum; ledningar, trappstege, verktyg synliga. Oavslutad konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggarbetsplats med verktyg, sågskenor, triangel och en stege; plywoodväggar och arbetsbord i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstad med träsåg, borr, stativ, hörselskydd och en stege.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Webers instruktioner för hur man ska sätta tätskiktet är inte bra. Tur att jag har en granne som jobbat med att bygga badrum och kunde ge bra instruktioner och kolla jobbet. Dessutom hjälpte han mig med golvbrunnen och där kändes det bra att ha ett proffs till hjälp. Byggarbetsplats med isolermaterial på väggar, verktyg och byggmaterial på golv, pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Silverfärgad metalllucka i golv med svart handtag, slitna blå linjer, nötningsspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med isoleringsmaterial på vägg, stege, och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det lilla vattenpasset var till stor hjälp när jag la plattorna närmast golvbrunnen. Renovering pågår: plattläggning, rörläggning syns, nivå verktyg används, ojämn, byggavfall, kabel synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen var det bara att jobba på. Pågående kakelarbete, isolerade väggar, golvvärme, hinkar, arbetsverktyg, skyddshandskar och vattenpass på golvskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svartvita kakelplattor, blå tejp, rosa linje, tvättsvamp, skraptork. Pågående bygg- eller renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av badrum pågår, isoleringsmaterial på vägg, svartvita kakelplattor på golv, verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett badrum under renovering med kaklade väggar, verktyg och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett pågående kakelarbete i ett rum med verktyg, stege och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rörigt duschrum med verktyg och en kartong. Renovering pågår möjligen. Vit kakelvägg och svart golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elrör med blå korrosionsskyddsslang genom vägg, snören spända framför vit kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
När vi skulle sätta upp duschväggen hände det. Hela väggen exploderade och plötsligt låg det 40 kg glaskross på golvet. Frun fick sy fyra stygn på benet medan jag bara fick några småsår. Det hände när vi skulle justera in den i våg. Förmodligen fanns det en hel del spänningar i glaset. De skickade en ny vägg men det kändes nervöst att sätta den nya på plats. Ett badrum under renovering med krossad glasdörr, verktyg och spridda byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Roger Fundin och 21 till
  • Laddar…
En ugnslucka exploderade för mig. Sånt som händer sa Siemens, vill du köpa en ny?
 
  • Arg
Brännis
  • Laddar…
A
Brännis Brännis skrev:
Webers instruktioner för hur man ska sätta tätskiktet är inte bra. Tur att jag har en granne som jobbat med att bygga badrum och kunde ge bra instruktioner och kolla jobbet. Dessutom hjälpte han mig med golvbrunnen och där kändes det bra att ha ett proffs till hjälp.[bild][bild][bild]
Det lilla vattenpasset var till stor hjälp när jag la plattorna närmast golvbrunnen.[bild]
Sen var det bara att jobba på.[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Snygg dörr!!
 
  • Gilla
Brännis
  • Laddar…
Här är de sista bilderna från badrumsbygget, nu med en hel duschvägg. Jag är särskilt nöjd med tvättställskommoden. Det fanns inga vi tyckte var snygga, dessutom är dom förskräckligt dyra så det slutade med att jag gjorde den själv. Renovering; tvättstuga, öppna lådor, verktygsväska, frontpanel tvättmaskin av, arbetsmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit handfat ovanpå beige förvaringsmöbler med öppna lådor, kakelvägg, mörka golvplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum, vit kakel, duschhörna, beige handfatsskåp, spegel, verktyg på golvet, tvättmaskin, renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett badrum med dusch, handfat, toalett, spegel, handdukar, tvättmaskin och gult skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lantligt badrum, gul panel, vita skåp, tavlor på väggen, dörr öppen, handduk, toalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 22 till
  • Laddar…
Brännis Brännis skrev:
Här är de sista bilderna från badrumsbygget, nu med en hel duschvägg. Jag är särskilt nöjd med tvättställskommoden. Det fanns inga vi tyckte var snygga, dessutom är dom förskräckligt dyra så det slutade med att jag gjorde den själv.[bild][bild][bild][bild][bild]
Väldigt snygg kommod! Du råkar inte ha lite bilder för inspiration på bygget av den?
 
  • Gilla
Brännis
  • Laddar…
S Söderslätt skrev:
Väldigt snygg kommod! Du råkar inte ha lite bilder för inspiration på bygget av den?
Tack! Tyvärr har jag inga fler bilder än dessa. Men du kan få min måttskiss. Själva skåpet är ihopskruvat med Pocketskruvar (vad det nu heter på svenska) Det synliga framstycket är fastsatt med lim och träplugg.
Lådorna är av 12 mm björkplywood och framstycket av limfog. Jag fräste in spår i framstycket för sidostyckena. Lådbottnarna är av 6 mm plywood och jag sågade ett spår med bordsågen i alla sido-, fram- och bakstycke för bottenskivan.
 
  • Teknisk ritning av en möbel, troligen ett skrivbord, med dimensioner i millimeter, fram- och sidovy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Brännis Brännis skrev:
Här är de sista bilderna från badrumsbygget, nu med en hel duschvägg. Jag är särskilt nöjd med tvättställskommoden. Det fanns inga vi tyckte var snygga, dessutom är dom förskräckligt dyra så det slutade med att jag gjorde den själv.[bild]
Riktigt snyggt!
Hatten av!
 
  • Gilla
Brännis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.