P
Det är nog inte så konstigt att det blir lite krockar i trådarna när några betraktar diskussionerna som akademiska seminarier medan andra ser dem som prat vid fikabordet.
 
  • Gilla
  • Haha
Wip3 och 1 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja, det är berömvärt.

Det är sådana som du som dels inte vet något om sakfrågan, dels drar igång den här typen av metadiskussioner som hindrar det.

Ett tidsfördriv kan det nog vara oavsett ambitionsnivå på inläggen.

Edit: Jag är förstås inte utan skuld jag heller som både svarar och uttrycker mig som jag gör. Allra minst det senare borde jag avstått.
Som jag sa, om svaren till oss som inte är insatta i sakfrågan är sakliga och fokuserar på att rätta det som är fel skulle nog mer än hälften av inläggen försvinna i många trådar. Tolkar det sista i din kommentar som att du håller med mig.
Och kan inte låta bli att bli nyfiken: på vilket sätt är jag inte insatt i sakfrågan - att grannen byggt sitt kök över tomtgränsen?
 
Redigerat:
P pmd skrev:
Det är nog inte så konstigt att det blir lite krockar i trådarna när några betraktar diskussionerna som akademiska seminarier medan andra ser dem som prat vid fikabordet.
En klok iakttagelse. Ligger mycket i det.
 
Redigerat:
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
S Simsgrodan skrev:
Som jag sa, kommer att följa dina råd när det gäller forum. Eftersom vi har samma ambition att forumet ska vara fokuserat och ha bra kvalité har jag också ett förslag till dig och andra som kommenterar inläggen: Fokusera på sakinnehållet i inlägget och klargör tydligt varför du anser att det är fel eller olämpligt, inte att du tycker det.
Att bemöta inläggen med invektiv och kommentarer som skrivklåda och killgissningar m.m. tillför inget i sak, men riskerar att skapa en pseudodiskussion i forumet (som här). Och du lika väl som jag kan bidra till att undvika det genom att (som det ofta kommenteras) man har en saklig och trevlig ton.
Ha det bra!
S Simsgrodan skrev:
Som jag sa, om svaren till oss som inte är insatta i sakfrågan är sakliga och fokuserar på att rätta det som är fel skulle nog mer än hälften av inläggen försvinna i många trådar. Tolkar det sista i din kommentar som att du håller med mig.
Och kan inte låta bli att bli nyfiken: på vilket sätt är jag inte insatt i sakfrågan - att grannen byggt sitt kök över tomtgränsen?
Du säger
”Och kan inte låta bli att bli nyfiken: på vilket sätt är jag inte insatt i sakfrågan ”

Se Dina tidiga inlägg i tråden, där du hävdar att det är byggnadsnämnden TS ska vända sig till. De som föreslog kronofogden hade minsann fel, de hanterar bara pengafrågor.

Solklarare än så kan det väl inte bevisas att du INTE hade koll i sakfrågan.
 
  • Gilla
ing0065 och 5 till
  • Laddar…
Z Zodde skrev:
””Du säger
”Och kan inte låta bli att bli nyfiken: på vilket sätt är jag inte insatt i sakfrågan ”

Se Dina tidiga inlägg i tråden, där du hävdar att det är byggnadsnämnden TS ska vända sig till. De som föreslog kronofogden hade minsann fel, de hanterar bara pengafrågor.

Solklarare än så kan det väl inte bevisas att du INTE hade koll i sakfrågan.
Det är korrekt, där hade jag fel och vet bättre nu. Och det betyder alltså att jag har fel när jag skrev att det kan vara egenmäktigt förfarande att riva köket? Eller att det kan vara klokt att ha bevis för vart gränsrören står om de skulle råka försvinna? För att ta några exempel. Men du har lyckats, jag lämnar den här tråden nu.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är nog inte så konstigt att det blir lite krockar i trådarna när några betraktar diskussionerna som akademiska seminarier medan andra ser dem som prat vid fikabordet.
Ja och kan det inte få vara så Det första för torrt Det andra för ytligt Det e ju kul läsa alla tankar o reaktioner Utom påhoppen som är så onödiga och inte alls roliga
 
K Kullatorp skrev:
Ja och kan det inte få vara så Det första för torrt Det andra för ytligt Det e ju kul läsa alla tankar o reaktioner Utom påhoppen som är så onödiga och inte alls roliga
K Kullatorp skrev:
Ja och kan det inte få vara så Det första för torrt Det andra för ytligt Det e ju kul läsa alla tankar o reaktioner Utom påhoppen som är så onödiga och inte alls roliga
Olika åsikter är en självklarhet på ett diskussionsforum. Men att sprida enkla direkta faktafel (1+1=3)som skribenten lätt själv kunnat kolla upp med enkel googling är aldrig acceptabelt imho.
Han lär bli korrigerad 10ggr varav de 9 sista inte läser färdigt innan de känner sig manade att rätta.
Att däremot fråga (är 1+1=3?) är självklart ok.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
S Simsgrodan skrev:
Det är korrekt, där hade jag fel och vet bättre nu. Och det betyder alltså att jag har fel när jag skrev att det kan vara egenmäktigt förfarande att riva köket? Eller att det kan vara klokt att ha bevis för vart gränsrören står om de skulle råka försvinna? För att ta några exempel. Men du har lyckats, jag lämnar den här tråden nu.
Zodde är en annan agitant som måste ignoreras. Hans favorituttryck är "get the facts right". Det är inte dig det är fel på.
 
K karlmb skrev:
Zodde är en annan agitant som måste ignoreras. Hans favorituttryck är "get the facts right". Det är inte dig det är fel på.
Förstår att du ignorerar alla som kommer på dig med sakfel. Du toppar den listan överlägset här på BH. Till skillnad från Simsgrodan, som faktiskt erkänner misstag är du totalt faktaresistent.
Du ör lite som ”varför förstöra en god story med sanningen”…
 
C Cox skrev:
Löser du enkelt genom att starta en gräsklippare, och ställ den vid köket när tomten skall laga mat där.
Antagligen skriven som ett skämt, men kommer knappast resultera att grannen frivilligt monterar ner sitt olovligen platsbyggda kök.

Rätt väg är kronofogden, och vill grannen bråka (t.ex. genom att hävda att tomtgränsen inte går där TS anser att den går) så är det den vägen det får ta.

Hade varit kul att höra hur det gick... om grannen tog sitt förnuft till fånga och plockade ner köket eller om det fick bli den byråkratiska vägen genom KFM. Detta föreslås ju som den bästa lösning för i princip allt som olovligen hamnar på ens tomt, är alltid kul att höra hur det funkade i praktiken.

/
 
  • Gilla
maxmsm och 3 till
  • Laddar…
Hahahahahaha, den här rackarns tråden är som fyllon som kastar pil, eller spelar dart.
Hoppas jag får mina fiskar varma nu för jag har inte käkat middag ;-)

/W
 
  • Haha
  • Gilla
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
Hur har det gått för dig & grannen?
Har ni startat atomkrig eller har du bulldozer bort köket eller kanske börjat laga mat ute på senare tid?
Uppdatera oss! :)
 
  • Gilla
HEM2121 och 8 till
  • Laddar…
  • Gilla
Annelundarn och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Hur gick det?
 
  • Gilla
Festlund och 8 till
  • Laddar…
Q
Har det inte varit någon artikel på sidan om något som skulle kunna vara detta? Det handlade nog iofs om en mur… men jag fick en känsla av det skulle kunna vara detta ärendet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.