Svar: 375 liter
Motivering: Idag hamnar matavfall i en grön påse och det känns väldigt onödigt. Att istället ha en varmkompost som ger tillbaka fin jord som vi kan använda i våra odlingar skulle kännas bra i hjärtat!
 
Hej!
375 liter.
Jag lagar mycket mat från grunden och har en stor trädgård på 1000 kvm att ta hand om. En GreenLine Master skulle underlätta väldigt mycket för mig.
Har dessutom varit miljömedveten hela mitt liv. Det är sunt att ta vara på mat, frukt och bär och minska svinn på alla plan.

Vänliga hälsningar
Karin Stjern
 
Svar: 375 liter.

Motivering: Hade varit toppen, nuvarande saknar botten.
 
Volym: 375l

Motivering: Som nyblivna husägare vill vi testa allt för att få ett så naturnära liv vi kan. Att lära barnet om frukt och grönsakers kretslopp samtidigt som vi på sikt får fin jord till våra små odlingar. Drömmen!
 
375 liter

Jag vill gärna vinna så att jag kan visa barnen att deras äppelskruttar & en massa löv mirakulöst kan förvandlas till prima jord att odla en massa frukt & bär med.
 
Svar: 375 liter

Motivering: Då har vi äntligen fått våra höns som jag tjatat om med min andra hälft i ca 4 år av de 6 åren vi bott i vårt hus, och äntligen står det där. Hönshuset med 5 st fina Faverolle höns som när som helst kan lägga sina första ägg! Jag är i extas. NU fattas det bara en varmkompost från GreenLine för att göra min lilla höns/trädgård/syrenberså komplett och för att få egen hönsgödsel!
Ser det framför mig till sommaren: Hönshus med tillhörande hönsgård (de däringa elaka rävarna smyger runt här), en liten syren berså, 4 st pallkragar där barnen odlat sina grönsaker med egen gödsel och frodande bärbuskar och så klart vår GreenLine varmkompost! Ett smultronstället helt enkelt på vår tomt!
 
Den tar 375 l. Jag har komposterat i många år, men min nuvarande kompostbehållare fungerar dåligt och producerar mycket litet jord. Har en lantlig tomt på ca 10000 kvm och behöver jord för planteringar och jordförbättringar, och vill helst inte köpa jord, man vet aldrig vad man får. Så er kompost vore välkommen.
 
375 liter!
Jag vill vinna GreenLines kompost för en blomstrande trädgård. Minska avfall och visa vägen mot hållbarhet. En enkel handling, en grönare framtid!
 
375 liter stor!

I en värld av skal och skrutt och sista osten
där den mesta återvinningen känns som måsten
önskar jag en fristad för den ruttnande kosten
och önskar att den fick en värdig plats i komposten
vi hoppas så mycket att den kommer på posten!
 
Svar: 375 liter

Min kompis med gröna fingrar har varit på mig sååå länge om att köpa en varmkompost, så då kommer hon äntligen att bli lugn och lämna mig ifred ;) Samt att mina odlingar kommer få bra jord och näring, men det är lite sekundärt ändå...
 
375 liter
Att kompostera vårt hushålls- och trädgårdsavfall är ett roligt och givande sätt att aktivt bidra till en bättre miljö, såväl i det stora sammanhanget som i vår egen trädgård.. Komposten ger bra jordförbättringsmedel.
 
Åh vilken fantastisk tävling!
Rätt svar: 375 liter
Motivering:
Jag vill slippa bära på jordpåsar från affären och istället leva mer hållbart i takt med naturen. Jag har länge velat göra min egen kompost men har problem med mördarsniglar så det har inte fungerat så bra. Att vara en del av framtiden på detta magiska sätt vore en dröm!
Ha en fin vecka.
 
Jag tänker varje gång jag kastar potatisskalen och gamla grönsaker att det är synd att de hamnar i soppåsen. Min man skrämmer mig med att om vi skaffar kompost, kommer björnarna att flockas där. Jag vet inte om han skojar med mig...men jag vill ha fin egenproducerad jord och får väl chansa då!
 
U
Då var tävlingen avslutad. Tack för alla tävlingsbidrag och fina motiveringar😊!

Dagens vinnare är @Fideliox inlägg #9, stort grattis till vinsten🥳🥳.

Önskar alla en härlig fredag och trevlig helg☀️✨
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.