Karrock Karrock skrev:
Ja, alltså. Det är inte min idé. De har massa färdiga sådan kombinationer.
[bild]

Som man kan utläsa ur URL på detta exempel: "2 fronter, två låga, en mellan och en hög låda."

[länk]
Men... Hur har jag kunnat missa det? 🤯
 
  • Gilla
  • Haha
Superkewl och 1 till
  • Laddar…
Karrock
En helt ny värld. Tillbaka i planeringsverktyget och kavla upp ärmarna?
 
richardtenggren
Det fungerar ju även där nere, satt in två lådor nertill idag åt frun 🤓
 
Karrock Karrock skrev:
En helt ny värld. Tillbaka i planeringsverktyget och kavla upp ärmarna?
Ja. Jag tror det. I alla fall delvis. Stommarna är nog givna pga kökets storlek men inte ens det känns självklart längre.
Är jag dum som tar 80-bredd istället för 40?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Det fungerar ju även där nere, satt in två lådor nertill idag åt frun 🤓
Bytt ut en stor mot två små eller klämt in lådor innanför så som Karrock tipsade om?
 
richardtenggren
V vickan11 skrev:
Bytt ut en stor mot två små eller klämt in lådor innanför så som Karrock tipsade om?
Satt dolda lådor även nedtill :)
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Satt dolda lådor även nedtill
richardtenggren richardtenggren skrev:
Satt dolda lådor även nedtill :)
Jag tolkar det som att en låda i en låda inte är lika opraktiskt och irriterande som jag inbillar mig? Annars sätter man ju knappast in flera.
 
richardtenggren
V vickan11 skrev:
Jag tolkar det som att en låda i en låda inte är lika opraktiskt och irriterande som jag inbillar mig? Annars sätter man ju knappast in flera.
Nej, vi har ju besticklådan dold bakom en 40-front, tror vi totalt har typ 18 stycken dolda lådor i vårt kök 🤓
 
  • Wow
vickan11
  • Laddar…
Min begränsade erfarenhet är att det kan vara jobbigt om du letar efter något. Dvs om du behöver rota runt i de dolda lådorna efter något du inte vet var det är. Då är den extra sekunden eventuellt jobbig. I övrigt är det inte värre än att du i kylskåpet öppnar dörren innan du drar ut grönsakslådan
 
  • Gilla
Flamman och 1 till
  • Laddar…
Om du köper luckor (till Ikea-stommar) från någon annan tillverkare än Ikea kan du ta lådfronterna i andra storlekar än Ikeas 10 - 20 - 40. Så har vi gjort, det är dock inte monterat än men lucktillverkaren hade exempel i sitt showroom 🙂
 
M mrsnhp skrev:
Om du köper luckor (till Ikea-stommar) från någon annan tillverkare än Ikea kan du ta lådfronterna i andra storlekar än Ikeas 10 - 20 - 40. Så har vi gjort, det är dock inte monterat än men lucktillverkaren hade exempel i sitt showroom 🙂
Hur vet man då vilken låda man ska välja? Säg att jag vill ha - nu hittar jag på nåt godtyckligt - 10, 10, 15, 15, 30. Vilka lådor väljer man då?
 
J jonaserik skrev:
Våra lådor är 25 cm höga invändigt och paketen ca 22 cm, så det går nog med 20 för dig, det går nog att trycka till dom lite på höjden. Vet inte om IKEA har ändrat på något.
Hur kan 20 cm lådor vara 25 cm invändigt?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
V vickan11 skrev:
Hur vet man då vilken låda man ska välja? Säg att jag vill ha - nu hittar jag på nåt godtyckligt - 10, 10, 15, 15, 30. Vilka lådor väljer man då?
Menar du storlek på Maximera lådstomme? Jag tror att vi tog den som är närmast under storleken på fronten, dvs låg (som är till 10 cm front) till 15 cm front osv.
 
A
Mjölpaket? mina mjölsäckar är på minst 20kg och hälls över i en burk som är lätt att ta av
 
  • Wow
  • Gilla
Happifejz och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag kör storsäck, 1 ton! 😎

Det finns ju tre lådstorlekar, eller jag höjder då, så länge fronten är högre än lådan är det ju lugnt, men man bör jublande inte köra en mellanlåda till 40 cm front.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.