Isakare Isakare skrev:
Nej. Biltema sålde SKF hubb komplett med ABS givare för 499:- till Saab 900 NG för typ 15 år sen.
Saab hade problem med original lagerna från SKF.
Jag gissar att kvaliteten ändrades, och Biltema köpte upp restlagret.
kan även vara så att det inte var av skf´s tillverkning. Finns åtskilliga lager de aldrig gjort själva och som de bara köper in och packar i egna kartonger. Idag gör de ännu mindre fordonslager......Har sett att det numera ofta är lager från koreanska iljin.
 
Bilen rullar igen idag. Lät inte primern torka tillräckligt så den verkar blanda sig med tröskelskyddsmassan...

Ett fordons undersida, brinnande objekt i mörker, synliga lågor, nödsituation, sannolikt behov av brandbekämpning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
galento
DennisCA DennisCA skrev:
Bilen rullar igen idag. Lät inte primern torka tillräckligt så den verkar blanda sig med tröskelskyddsmassan...

[bild]
Det var bra att bilen hamnade hos en person som kan ta hand om den 👍🤟
 
  • Gilla
DennisCA och 3 till
  • Laddar…
RAMen fick sig en liten koll och påfyllning hos rostskyddaren

Undervagn av ett fordon, visande fjädrar, axlar och stötdämpare, potentiellt en SUV eller lastbil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
galento
Vad har du för medel under bilen ?
 
Funderar om man ska till Trollhättan nästa år, internationellt Saabmöte då. Då jag har äldre nummerskyltar utan EU märkning behöver jag en klisterlapp. Men såklart är det inte så enkelt. Förr i tiden stod det SF eller Suomi Finland, nu finns en ny skylt som säger FIN istället. Men jag vill ha en SF, det är korrekt för bilen... Finns att köpa ännu i Finland och polisen svarade på Twitter på en fråga att dom inte bötfäller folk med gamla klistermärken, dom bryr sig inte.

Men man undrar om nån bryr sig i Sverige om man kommer med SF istället för FIN nästa sommar?

Image Image
 
  • Gilla
Pin och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Funderar om man ska till Trollhättan nästa år, internationellt Saabmöte då. Då jag har äldre nummerskyltar utan EU märkning behöver jag en klisterlapp. Men såklart är det inte så enkelt. Förr i tiden stod det SF eller Suomi Finland, nu finns en ny skylt som säger FIN istället. Men jag vill ha en SF, det är korrekt för bilen... Finns att köpa ännu i Finland och polisen svarade på Twitter på en fråga att dom inte bötfäller folk med gamla klistermärken, dom bryr sig inte.

Men man undrar om nån bryr sig i Sverige om man kommer med SF istället för FIN nästa sommar?

[bild] [bild]
Om inte annat så borde det gå att specialbeställa från någon klisterlappsbutik.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Funderar om man ska till Trollhättan nästa år, internationellt Saabmöte då. Då jag har äldre nummerskyltar utan EU märkning behöver jag en klisterlapp. Men såklart är det inte så enkelt. Förr i tiden stod det SF eller Suomi Finland, nu finns en ny skylt som säger FIN istället. Men jag vill ha en SF, det är korrekt för bilen... Finns att köpa ännu i Finland och polisen svarade på Twitter på en fråga att dom inte bötfäller folk med gamla klistermärken, dom bryr sig inte.

Men man undrar om nån bryr sig i Sverige om man kommer med SF istället för FIN nästa sommar?

[bild] [bild]
Kan aldrig tänka att det kan bli ett problem. Håller helt med att bilen kräver ett SF istället för FIN.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
T
DennisCA DennisCA skrev:
Funderar om man ska till Trollhättan nästa år, internationellt Saabmöte då. Då jag har äldre nummerskyltar utan EU märkning behöver jag en klisterlapp. Men såklart är det inte så enkelt. Förr i tiden stod det SF eller Suomi Finland, nu finns en ny skylt som säger FIN istället. Men jag vill ha en SF, det är korrekt för bilen... Finns att köpa ännu i Finland och polisen svarade på Twitter på en fråga att dom inte bötfäller folk med gamla klistermärken, dom bryr sig inte.

Men man undrar om nån bryr sig i Sverige om man kommer med SF istället för FIN nästa sommar?

[bild] [bild]
Måste man ha eller bara vill du ha? Aldrig hört talas om att man måste ha.
Jag själv har nu aldrig haft på mina bilar fast jag varit mycket till sverige. Å bara äldre nummerskyltar jar kag haft. Både dom svarta och dom vita.
Har aldrig förstått vitsen med SF och FIN klistermärken annat än att det ser för jävligt ut 😂
 
  • Gilla
husägaren TS
  • Laddar…
Finns säkert nån regel som säger att det ska synas vilken landstillhörighet en bil ska ha men det är ingen som bryr sig. Knappast om en finskreggad bil rör sig i sverige iallafall.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Vad jag minns fanns det ett krav på "S" på svenska bilar utomlands, men sedan EU-skyltens införande i Sverige räcker EU-skylt inom Europa och S på svensk bil utanför Europa.
Finsk bil utan EU-skylt i Sverige, vet ej...men i prkatiken ska det nog till en j-ligt nitisk inspektör av något slag för att klaga på SF och finsk nummerskylt.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Körde om en karavan med finska raggarbilar som var påväg till Västerås, tror ingen hade nationmärkning, men en hade finsk flagga i antennen.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Bilade i england en vecka med svensk bil, en äldre sådan till och med runt 1998. Hade inga s-märken och sånt. Var aldrig nån som sa nåt. Polisen var lite intresserade i bilen engång då jag stannat på en rastplats för natten men de sa inget. Lös med lampa och trodde nog att man var nå pundare eller nåt...........
 
P Prodigys skrev:
Om inte annat så borde det gå att specialbeställa från någon klisterlappsbutik.
Klisterlappar finns och jag vet var man kan köpa dom.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Måste man ha eller bara vill du ha? Aldrig hört talas om att man måste ha.
Jag själv har nu aldrig haft på mina bilar fast jag varit mycket till sverige. Å bara äldre nummerskyltar jar kag haft. Både dom svarta och dom vita.
Har aldrig förstått vitsen med SF och FIN klistermärken annat än att det ser för jävligt ut 😂
Det finns faktiskt en sån lag jo
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.