LĂ€ttare att dammsuga? 🙃
 
Fogat kaklet runt köksspisen. TvÄ plattor gick sönder nÀr jag skulle ha in stosen till skorstensslangen. Tur dÄ att tidigare Àgare samlat pÄ sig en massa udda kakel. Det Àr inte exakt samma ton men bra nÀra.

Gamal spis, smutsig, demolerad, i ett kaklat rum, ovanlig placering, renoveringsbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 5 till
  • Laddar…
Idag har jag förvandlat gillestugan till Ängbastu och gymmat dÀr.

Renoveringsarbete, skrapat golv, verktyg och material utspridda, orenoverad vÀgg, tegel, radiatorer, kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hyrde en Festool tapet- och matt-stripper via hygglo. NÀr jag kÀmpat med den en bit över en timme gav jag upp och tog fram gamla pÄlitliga tapetÄngaren frÄn Biltema. Tillsammans med en skrapa frÄn Hornbach (https://www.hornbach.se/p/skrapa-med-skaft-150mm/5135502/) gick det mycket raskare framÄt. Allt gammalt mattskit borta pÄ ~6h och ett par blÄsor rikare Àr jag nöjd med dagen ÀndÄ.

Renovering pÄgÄr i kÀllarrum med nakna betonggolv, spillror, verktyg, och mÄlarutrustning synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det kan vara klassiskt felaktigt anvÀndarutseende, eller fördj*vÀldigt mattlim frÄn 71 som gjorde att maskinen inte fungerade, men jag fick inte det att fungera bra.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Fick pÄ baslagret pÄ putsen idag. Dra ut med 8mm kam. SlÀta av med 600mm raka och avsluta med skumgummi platta. Under konstruktion, oavslutat rum, putsade vÀggar, utstickande rör, byggmaterial pÄ golvet, osammanhÀngande takgips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett ofÀrdigt rum med putsade vÀggar, synlig gipsskivor och byggmaterial. Renoveringsarbete pÄgÄr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


NÀr det sedan torkat sÄ vattnade jag ytan och drog av med en fin spackel. DÄ blir ytan superlen och man fÄr Àven lite flammighet i putsen. Imorgon slipar jag av allt och bÀttrar pÄ hörnen och lite skador sedan blir det dags för golv. Hand hÄller röd spackelspade mot vitputsad vÀgg under renovering eller konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Medans putsen torkade sÄ fÀllde jag in lite ventdon till kaminen sÄ mÄlarn har nÄgot att spackla imorgon. Renovering, gipsskivor, spackel, ventilation, ojÀmna vÀggar, byggnadsarbete, installation, takkonstruktion, oavslutat inomhusarbetet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 14 till
  • Laddar…
Inte just idag, men...

Fyllt skafferi med hyllor, mat, dryck, köksredskap, och förvaringslÄdor i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flyttat ut en bra del av köket (till ladan) inför att byggarna kommer och ÄtgÀrdar fuktskadan i köket. Hoppas att tiden utan spis och diskbÀnk blir nÄgorlunda kort...
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
S
Monterat dörren till grovköket och fĂ„tt ihop hela min ”skĂ„psvĂ€gg”.
 
  • MörkgrĂ„ inbyggd garderobsvĂ€gg med handtag, i ett rum med belysning och vit tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor mörk inbyggd garderob med skjutdörrar under spotlights i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörka köksskĂ„p, inbyggd hylla med köksartiklar, minimalistisk design, modern estetik, neutral fĂ€rgpalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • MörkgrĂ„ skĂ„pdörrar och vĂ€ggar med en delvis öppen dörr, modern design, inomhus, diskret handtag, LED-belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
DoubleZed och 37 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Monterat dörren till grovköket och fĂ„tt ihop hela min ”skĂ„psvĂ€gg”.
Genomarbetat och snyggt! Lackat sjÀlv eller pÄ mÄleri?
 
S
A atomlab skrev:
Genomarbetat och snyggt! Lackat sjÀlv eller pÄ mÄleri?
Tack!

Jag har gjort en variant av Njords dolda karmar fast dÀr vÀggskivan bildar anslaget till dörrbladet.

Tillverkade och mÄlade vÀggskivorna pÄ mitt jobb förra sommaren och monterade dem i januari. Gjorde dörren i vÄras nÄgon gÄng och tog tag och fÀrdigstÀllde nu pÄ semestern.
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Flytspacklade först igÄr med MCT M20, men bjÀlklaget lÀr ha lutat nÄgot dÄ det saknades drygt en sÀck, Àven fast jag tog en extra. SÄ var bara Äka in idag och köpa tvÄ till, denna gÄng blev det MCT M40 dÄ det var sÄ lite kvar.
Renoveringsarbete, nylagt golv, byggmaterial, armeringsrör, oavslutad konstruktion, arbetsyta, hemförbÀttring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Denna gĂ„ng blev det bra och massa spackel över 😂
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
PÄbörjat sminkning av skafferi. Det var förut en bastu, dÀrav panel-bonanzan. Nu blir det vitt och ny matta. Tomt trÀhyllsystem i ett rum med orange mönstrad matta och ljusblÄ dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett rum klÀtt med ljusa trÀpaneler pÄ vÀggar och tak, med en liten dörr eller lucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Passade ocksÄ pÄ att tÀppa till udda hÄl, antar att det varit bastuaggregat eller nÄgot liknande dÀr...
En trÀvÀgg med skada, hÄl, och expanderande skum. Mönstrat orange golv. Reparation eller vandalisering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
TrÀpanelvÀgg med lagningsförsök, skada ovanför trÀplugg, orangebrunt mönstrat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 12 till
  • Laddar…
S
Rivit ut det gamla köket.
NÀr vi köpte huset för 9 Är sedan sa sÀljaren att köket var frÄn 1984 men det satt HTH-etiketter mÀrkta 1985. Kan jag Äberopa dolt felt?? Etikett med teknisk information och logotyp, delvis tÀckt med vit sudd. Relaterar till industriell produkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renoveringsarbete inomhus, verktyg och byggmaterial synliga, trĂ€vĂ€ggar, oskyddade isoleringsomrĂ„den, stegar, dammsugare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, gammal vĂ€gg, synliga rör, verktygslĂ„da, stege, brĂ€dgolv, borttagen panel, byggdamm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 17 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Rivit ut det gamla köket.
NÀr vi köpte huset för 9 Är sedan sa sÀljaren att köket var frÄn 1984 men det satt HTH-etiketter mÀrkta 1985. Kan jag Äberopa dolt felt??[bild]
Klart dolt fel!!!

Du borde fÄ ett nytt kök
 
  • Gilla
DoubleZed och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Rivit ut det gamla köket.
NÀr vi köpte huset för 9 Är sedan sa sÀljaren att köket var frÄn 1984 men det satt HTH-etiketter mÀrkta 1985. Kan jag Äberopa dolt felt??[bild]
Nej, felet Ă€r inte dolt eftersom det stĂ„r tydligt pĂ„ etiketten. Man mĂ„ste ju plocka ner köket och kolla efter etiketter vid besiktningen, det ingĂ„r i köparens undersökningsplikt 😜
 
  • Haha
  • Gilla
DoubleZed och 8 till
  • Laddar…
Excel
Genomfört den Ă„rliga vindsinspektionen, fick monterat solceller i vintras sĂ„ det var extra spĂ€nnande denna gĂ„ng đŸ˜±
 
  • TrĂ€tak med synliga bjĂ€lkar och brĂ€dor, mörka knutar, inomhusbelysning nederst, rustik interiör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
S
S sinuslinus skrev:
Rivit ut det gamla köket.
NÀr vi köpte huset för 9 Är sedan sa sÀljaren att köket var frÄn 1984 men det satt HTH-etiketter mÀrkta 1985. Kan jag Äberopa dolt felt??[bild]
Appendix Appendix skrev:
Klart dolt fel!!!

Du borde fÄ ett nytt kök
Najs. Vad tar du i timmen?

Hittade en före-bild. Inte förebild.
Kök under renovering eller reparation med verktyg, stege och tÀckt möbel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Excel och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.