Inte för att jag vill vara någon besserwisser men byt en sak i taget...sen, kollat jordpunkterna bakom blinkrarna? Hade en numer pensionerad kollega som hoppade fram över landskapet i bortåt en månad innan en sekundsnabb rusk på en kabelsko bakom vä framblink löste problemet.
 
galento
Fotografen Fotografen skrev:
Inte för att jag vill vara någon besserwisser men byt en sak i taget...sen, kollat jordpunkterna bakom blinkrarna? Hade en numer pensionerad kollega som hoppade fram över landskapet i bortåt en månad innan en sekundsnabb rusk på en kabelsko bakom vä framblink löste problemet.
Alla tips är ju bra för att lösa problemet,
har också haft en del mysko fel som varit relaterat till dålig jordkontakt 👍
 
När man snålar och tänker att dämparna och de tillhörande gummidetaljerna såg ok ut, och de får vara med ett tag till... 🙄
 
  • Verktyg och delar på arbetsbänk, inkluderar borr och stator till elektrisk motor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
HSP
  • Laddar…
galento
Känner igen detta 😎
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
Fick du dessa fel på låga varv medan bilen gick bra på 2000+rpm?

Jag hade en fördelare liggandes och bytte dessa men då startade inte bilen alls, funderar mkt starkt på att beställa en ny hallgivare och byta på den lösa fördelaren
Det är längesen så jag minns inte riktigt.
Jag tror att den vägrade starta ibland.
 
Isakare Isakare skrev:
Gör klammer själv.
Gummislang som skärs upp på längden och hålband.
Efter att ha övervägt vad jobbet blir om jag måste kapa röret och byta allt bakåt så kommer jag att gå på ditt förslag. Återkommer när jag ombesiktat och vet vad de säger om den lösningen
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Jobbat på baklampan

Sprickorna
7ZrpBZBh.jpg

Fogar urslipade
RNTsbOCh.jpg

Epoxilim applicerat och får torka.
sKBSePkh.jpg

Slipad till 800, tyckte det räckte
9uQA4TAh.jpg

UIxCndPh.jpg

Och efter lackering, det blir väl inte bättre än såhär, har en ny spruta och lite svårt med inställningarna, tror jag lade på det för vått. Kanske går att våtsanda bort vissa saker och göra ytan flatare. Men sprickorna kommer aldrig försvinna, men den läcker åtminstone inte.

A0akWEih.jpg

Problemet nu är den kommer inte matcha den andra lampan, men får se hur jag gör, om jag lägger på den andra lampan då den kommer, eller om jag slipar den andra och lackerar den. Fördelen att slipa och lackera är man får bort de där förb*** märkerna som är gjutna in i plasten, blir en ren och slät yta.
 
  • Gilla
vcx och 10 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Jobbat på baklampan

Sprickorna
[bild]

Fogar urslipade
[bild]

Epoxilim applicerat och får torka.
[bild]

Slipad till 800, tyckte det räckte
[bild]

[bild]

Och efter lackering, det blir väl inte bättre än såhär, har en ny spruta och lite svårt med inställningarna, tror jag lade på det för vått. Kanske går att våtsanda bort vissa saker och göra ytan flatare. Men sprickorna kommer aldrig försvinna, men den läcker åtminstone inte.

[bild]

Problemet nu är den kommer inte matcha den andra lampan, men får se hur jag gör, om jag lägger på den andra lampan då den kommer, eller om jag slipar den andra och lackerar den. Fördelen att slipa och lackera är man får bort de där förb*** märkerna som är gjutna in i plasten, blir en ren och slät yta.
Vi ägde en gång en Peugeot 505 Familiale och när vi åkte ut med husvagn och hade alla cyklar på draget så trycktes ena baklyset sönder när jag gjorde en skarp usväng och inte tänkte mig för. Det var inte lätt att hitta en ersättning för den, inte ens på skroten fanns det. Sonen hade en 240 som a-traktor så det fanns diverse 240-grejer hemma. Jag sågade loss en bit ur baklyktan, det var i blinkersglaset det hade gått hål. En främre 240 blinkersglas fick sågas till och passas in i hålet, limmade ihop och på håll såg det bra ut. Fungerade även på besiktningen.
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
galento
MathiasS MathiasS skrev:
[länk]
Har testat detta nu i kylsystemet på en 60 talare och skillnaden är stor , körde med Thermocure och vatten i 3 dagar 😀
Så det kan rekommenderas.
 
Redigerat:
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Har testat detta nu i kylsystemet på en 60 talare och skillnaden är stor , körde med Thermocure och vatten i 3 dagar 😀
Så det kan rekommenderas.
Hm, 60-talare...., nu blev man nyfiken på vad det är för fordon du har :)
 
galento galento skrev:
Har testat detta nu i kylsystemet på en 60 talare och skillnaden är stor , körde med Thermocure och vatten i 3 dagar 😀
Så det kan rekommenderas.
Hur såg sörjan ut som du tömde ut efter behandligen?
 
ullberg ullberg skrev:
Bokstaven i slutet på regnr får mig att tro det är en import...
pjgb pjgb skrev:
Du menar sedanen antar jag? Kombiversionen gick aldrig i produktion, de gjorde bara förseriebilar som konkursboet sedan sålde. Något tiotal om jag minns rätt.
Jag tror -alla- 9-5 kombi är importer, av den anledningen att (om jag kommer ihåg rätt) de inte är typgodkända vilket innebär att man inte kan regga in dem i sverige, därför fick de som köpte en av de mycket få 9-5 kombi ta det till ett annat EU land som skiter i typgodkännande och regga in den, sen är ju EU sådant att man har fri rörlighet så att en bil från ett EU land kan importeras till ett annat även om det är olika krav i olika länder. Tror att samma princip tillämpas för att regga in krockade, stulna, importerade salvage-titlar osv, in i nåt baltland och sen importera hit.
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Medans vi väntar på nya gummin passar vi på att renovera stötdämparna... Verktyg i skruvstäd, cykelgaffel, färgburkar i bakgrunden, verkstadsmiljö, underhållsarbeten pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
Här har ni en trevlig video att kolla på , blandade fordon härligt 👍

 
  • Gilla
Isakare och 3 till
  • Laddar…
galento
K Kurtivan skrev:
Hm, 60-talare...., nu blev man nyfiken på vad det är för fordon du har :)
Detta var på en Olds 😃
Tokslut Tokslut skrev:
Hur såg sörjan ut som du tömde ut efter behandligen?
Ja det var ingen vacker syn , becksvart och även rostpartiklar . Har testat diskmaskin tabletter upplösta i vatten tidigare men det var ingenting mot Thermocure , stor skillnad när kollade i kylaren. Kör med vatten nu och byter några ggr innan glykol.
Sitter ju en 9/16 bult på var sida blocket för dränering men dessa är ju kända för att sitta hårt så kanske får känna på dessa längre fram 🤔
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.