Bytte till färglaser för några år sedan. Har inte haft en driftstörning, igentorkning eller behov av dyra färgpatroner sen dess.

Bläckstråleskrivare är ondskans påfund.
 
  • Gilla
mojjen och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Bytte till färglaser för några år sedan. Har inte haft en driftstörning, igentorkning eller behov av dyra färgpatroner sen dess.

Bläckstråleskrivare är ondskans påfund.
Är det inte HP som kör TV-reklam för skrivare med taglinen "... Designed to be LESS hated..."?
(D.v.s. fortsatt 'hated' :) )

On topic:
GAAAAAAAAAAAH för nya oanvända patroner med TEC7 som har lyckats stelna på något sätt. (... vinner inte på lagring...)
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Mobilapplikationsskärm, meddelande om "rektorsområdet", bifogad fil, svart markering, navigationsflikar nertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varför ha en app om man ändå inte nyttjar den?!
 
  • Arg
  • Wow
kashieda och 2 till
  • Laddar…
tommib
Och varför skicka filer i ett proprietärt format?

LÄR ER SKICKA PDF!
 
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 9 till
  • Laddar…
Maria T
GAAAAAAAAAAAAAAAHHH!

Sabla PostNord, de har ljugit tidigare men nu har jag bildbevis.
Detta SMS kom i förmiddags, väldigt tidigt för att postis skull ha hunnit hit då vi nästan är sist på rundan och brukar få post mellan 14-15.

Meddelande från PostNord om paket tillgängligt för upphämtning hos lokal spelbutik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Åkte nyss och hämtade paketet och visst, det gick inte att dela ut, syns ju klart och tydligt 😡 Paket inslaget i svart och kamouflerande tejp, adressetikett, ligger på en grön yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är alltså 4 cm tillgodo vad gäller tjockleken och ca 8 cm på vardera sidan (syns inte i bild).
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
Dilato och 8 till
  • Laddar…
A Anders243 skrev:
Är det inte HP som kör TV-reklam för skrivare med taglinen "... Designed to be LESS hated..."?
(D.v.s. fortsatt 'hated' :) )

On topic:
GAAAAAAAAAAAH för nya oanvända patroner med TEC7 som har lyckats stelna på något sätt. (... vinner inte på lagring...)
Om inte bäst före datum gått ut så skulle jag kontakta tillverkaren.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag slängde precis en extrapatron jag hade liggandes till en HP Laserjet 4 .. skrivaren gick till återvinning för några år sen, den hade stått länge då jag saknat parallell-port i mer än 10 år...
Nej va synd, finns väl inga att få tag i till rimlig peng eller jag hittade då inga
Har en usb till parallell port som funkade bra så länge jag hade toner
 
Maria T Maria T skrev:
GAAAAAAAAAAAAAAAHHH!

Sabla PostNord, de har ljugit tidigare men nu har jag bildbevis.
Detta SMS kom i förmiddags, väldigt tidigt för att postis skull ha hunnit hit då vi nästan är sist på rundan och brukar få post mellan 14-15.

[bild]

Åkte nyss och hämtade paketet och visst, det gick inte att dela ut, syns ju klart och tydligt 😡[bild]
Det är alltså 4 cm tillgodo vad gäller tjockleken och ca 8 cm på vardera sidan (syns inte i bild).
Brevbäraren delar ut brev, reklam och småpaket. När det aviseras brukar det stå att en försändelse har aviserats. Många pakettjänster körs ut men har inte avsändaren valt en av dessa går det till ombud och du får en avisering om paket.
 
  • Haha
Maria T
  • Laddar…
Maria T
T Tovan skrev:
Brevbäraren delar ut brev, reklam och småpaket. När det aviseras brukar det stå att en försändelse har aviserats. Många pakettjänster körs ut men har inte avsändaren valt en av dessa går det till ombud och du får en avisering om paket.
Detta är en "småklump" alltså ett brev, som skulle ha delats ut till min postlåda.
hälsar f d brevbäraren.
 
  • Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Livstid på en laserskrivare, enorm.
1999 var ju mitt i perioden med hemdatorpaket med förmånliga skatteavdrag. Tog då ut en underbar IBM Thinkpad. Hade då ledsnat på billiga (dyra i drift) bläckstråleskrivare. Lade till lite extrapengar för att få en laserskrivare Lexmark E322. Första tonerbytet kändes väl lite men sedan har den tuffat på ända in idag. Det var en modell vi hade många av på jobbet men fasades ut. För 10 år sedan skulle jag städa i hyllan med toners och såg då att vi inte hade någon sådan skrivare kvar. Ändick fyra-fem toners på hyllan. Med chefens goda minne plockade jag med mig två. En ligger fortfarande oöppnad på hyllan. Skrivaren funkar fortfarande till 100% så länge jag kopplar den till min iMac. Modern Windows fattar inget.
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Detta är en "småklump" alltså ett brev, som skulle ha delats ut till min postlåda.
hälsar f d brevbäraren.
Jag visste ju egentligen att du varit brevbärare men tappade det. Jag är fortfarande kvar i gamla FD Kungliga postverket och hoppades på att kunna försvara äran hos någon medarbetare men den gick du inte på🤪. Uppenbart någon som inte gjort sitt jobb.
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nej va synd, finns väl inga att få tag i till rimlig peng eller jag hittade då inga
Har en usb till parallell port som funkade bra så länge jag hade toner
Tror jag släpade med den i två eller tre flyttar, men sen tröttnade jag... Försökte tom skänka bort den, men det var döfött.... 🙂
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
hsd
Passar på att tacka er brevbärare för väldigt bra jobb 👍👍👍👍👍
Har bara positiva erfarenheter av posten, funkar bättre än förväntat och alla brevbärare jag mött irl har varit trevliga ❤️
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
AXS
Gaaaahhhh, min rygg!

Var ute och sprang en ganska kort runda trail, på tillbakavägen ville jag slippa en jobbig backe. Genade på en liiiten stig med ett träd i vägen, ett väldigt halt träd, halkar såklart och slår i både rygg och rumpa. Glider även ner under det fallna trädet. Tog en stund att lirka mig ut, kändes okej och sprang snabbt hemåt utan känning.

Uppskrapade ben såg jag i duschen och nu några timmar senare gör ryggen fruktansvärd ont. Egentligen ont överallt och tycker väldigt synd om mig själv.

Enligt klockan låg jag still i över en minut med kraftigt sjunkande puls. Bra att inte stressa upp sig.
 
  • Ledsen
  • Wow
Dilato och 7 till
  • Laddar…
4774
Låter som att du har slagit i en disk, så känns det värre imorgon och ffra om smärtan strålar ner i ett av benen så bör du gå till doktorn och få hjälp. ♥️
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.