Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Pripps blå och Falcon trodde jag var utdöda
Falcon, 6 långburk, var länge en "förfest klassiker" innan krogen på den tiden det dansades discodans på något av stadens dansgolv. 🤦

Köper nån nu och då, Falcon, Mariestad, Lapin, Löwen, Budvar, Staro och liknande.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Falcon, 6 långburk, var länge en "förfest klassiker" innan krogen på den tiden det dansades discodans på något av stadens dansgolv. 🤦

Köper nån nu och då, Falcon, Mariestad, Lapin, Löwen, Budvar, Staro och liknande.
Ja, du verkar va en lager-kille ;)
 
  • Haha
  • Gilla
C.Ö och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ja, du verkar va en lager-kille ;)
Ölkille? 😉
Har en spansk Dipa i kylen från senaste småpartisläppet som jag har höga förväntningar på. 🍻🤤
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Falcon är ju givet. Riktig finöl.
 
  • Älska
  • Gilla
C.Ö och 1 till
  • Laddar…
Ikväll var det dags för omtappning av 20l bocköl;
Två jäsningstunnor för hemmabryggning, en med jäsrör, på ett köksbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första ölen som smakade riktigt gott redan vid omtappning. Mkt fin smak och arom från Hallertauer-humlen.

Ser fram emot att prova den när den klar om runt 3 veckor!
 
  • Gilla
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
FredrikR FredrikR skrev:
Man ska självfallet dricka sådant man själv tycker om, och se den här tråden som eventuell inspiration att prova något nytt.
Jag har då tagit till mig av några tips, kanske inte så många, men varit nöjd och glad över det jag provat, en del har hamnat på återkommande inköp, en del dracks bara en gång (och det behöver verkligen inte bero på att den inte var tillräckligt god, utan t.ex. lika gärna var den aningens för dyr för mig (och här är vi ju också alla olika)).
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
S Styrman_jansson skrev:
Ikväll var det dags för omtappning av 20l bocköl;
[bild]

Första ölen som smakade riktigt gott redan vid omtappning. Mkt fin smak och arom från Hallertauer-humlen.

Ser fram emot att prova den när den klar om runt 3 veckor!
Jag kommer och provsmakar om 3 veckor!!! 😎😋
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
tensiden tensiden skrev:
Ska det målas vill jag helst ha en Heineken eller fem på kylning exempelvis.
Heiniken och Carlsbergs hof tycker jag är rätt perfekta öl att avsluta nåt arbetspass och svalka sig med. Gärna när det har varit lite varmt och svettigt.
Spelar ingen roll om man har klippt gräset, rest en friggebod eller plattsatt en trädgårdsgång - lika perfekt avslut oavsett.

Sen gärna en bastu och två flaskor till (men det blir sällan för mig numera som inte har bastu hemma).
 
  • Gilla
C.Ö och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Nicro Nicro skrev:
Varm stout i pappmugg. :)
Rumsvarm hoppas jag...
(Alltså att du inte kört den i ugnen 😲)
 
  • Gilla
  • Haha
Nicro och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Det här med dubbel och trippel (finns det mer, quattro, ?)

Verkar finnas i namnen DIPA och TIPA? också.

Vad är det, kan någon förklara?
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det här med dubbel och trippel (finns det mer, quattro, ?)

Verkar finnas i namnen DIPA och TIPA? också.

Vad är det, kan någon förklara?
Kvadrupel kommer sedan.

Även om det går att skriva själv tycker jag systemet har bra beskrivningar. https://www.systembolaget.se/ol/olstilar/
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det här med dubbel och trippel (finns det mer, quattro, ?)

Verkar finnas i namnen DIPA och TIPA? också.

Vad är det, kan någon förklara?
Även QIPA. 😎
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag kommer och provsmakar om 3 veckor!!! 😎😋
Du är välkommen!

Ser även fram emot nästa bryggd. Målet är en mörk krämig/gräddig Ale typ guiness!
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Heiniken och Carlsbergs hof tycker jag är rätt perfekta öl att avsluta nåt arbetspass och svalka sig med. Gärna när det har varit lite varmt och svettigt.
Spelar ingen roll om man har klippt gräset, rest en friggebod eller plattsatt en trädgårdsgång - lika perfekt avslut oavsett.

Sen gärna en bastu och två flaskor till (men det blir sällan för mig numera som inte har bastu hemma).
Hur kan man bygga hus utan bastu? Det är ju som att få en pripps blå när man beställt en öl.
 
  • Haha
  • Gilla
C.Ö och 3 till
  • Laddar…
Text om världens starkaste öl, Strength In Numbers, 57,8% alkohol, bryggt av Brewdog, Schorschbräu.
 
  • Wow
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.