C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jojo, he låt när katta skit som vi säg i norr. Du kommer inte kunna påverka någon på detta forum med dina teorier och spådomar, försök gärna då det är rätt underhållande…
Nej det tror jag inte jag kommer att göra, jag tror inte heller att ni andra kommer det heller.
 
C C.Ö skrev:
Nej det tror jag inte jag kommer att göra, jag tror inte heller att ni andra kommer det heller.
Nej, och det är nog det enda vi kommer överens om. Att omvända dig och några fler i tråden är lika sannolikt som att Jesus återvänder!
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
C
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej, och det är nog det enda vi kommer överens om. Att omvända dig och några fler i tråden är lika sannolikt som att Jesus återvänder!
Jag är inte här för att omvända någon, eller bli omvänd. Det är ingen idé att lägga energi på alla som sover.
 
C C.Ö skrev:
Du har helt rätt i att ingen källa är helt sann.
Men vissa ljuger och undanhåller sanningen mer än andra. Och dom tror dom gör det i ett gott syfte. För om Svensken skulle få reda på sanningen så kan han börja tänka själv och då blir det farligt.
Så varför läser du dem och sprider deras budskap?
 
  • Gilla
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Jag är inte här för att omvända någon, eller bli omvänd. Det är ingen idé att lägga energi på alla som sover.
Sluta då sprida dina sömnpiller! Det finns ingen gigantisk konspiration.
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Nissens
P Pligg85 skrev:
Och därför skrev jag just precis det.
Att vi blir immun och att det är som vilken förkylning som helst.
Så har det alltid varit och kommer vara.

Det är nog inte så många som missuppfattat den biten. Inte jag iaf. Därför har jag aldrig hetsat upp mig om att få eller sprida covid.

Skulle detta inträffat på annan tid så skulle det aldrig blivit sån hets om det.
Myndigheter som på fasta tider rapporterar hur många gamla som dött och hur många svenskar som haft tops i halsen eller spottat i burkar sista dygnet.

Ren skrämselpropaganda.
Grafer i nästan realtid hur många som dör i sitt län och kommun.
Fullt friska människor tror helt plötsligt de ska dö om någon börjar hosta.

Det du kan beskylla mig för som jag gärna erkänner är dubbelmoralen i att jag å andra sidan gillar folks hypokondri och att jag länge haft och alltid kommer ha osunda stora summor satsade i läkemedelsbolag och forskningsbolag, stora som små och att forskningen och människor piller-gillande är bra för plånboken till vardags...
Det du verkar ha missat helt är att de första varianterna av Covid var betydligt farligare än de som florerar nu.
Sjukhussystemet höll på att kollapsa under 2020, vilket gjorde att människor med andra åkommor inte fick den vården de borde fått.

NU är covid som en influensa, det var den inte tidigare.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
C
kashieda kashieda skrev:
Så varför läser du dem och sprider deras budskap?
Det är ju upp till dig hur du vill tolka det jag skriver. Bara för jag gör ett inlägg om hur bra min Nibe vedpanna är, så betyder ju inte det att jag vill få alla som läser att byta till vedpanna. Likaså om jag lägger upp bild på en öl jag tyckte var god eller äcklig, så är det upptill läsaren att bedöma vad han vill göra med informationen.
 
Nissens
C C.Ö skrev:
Det är ingen idé att lägga energi på alla som sover.
Huvet på spiken för en gångs skull. Men vi har sannolikt inte samma bild av vem det är som sover…
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
Nissens
C C.Ö skrev:
Det är ju upp till dig hur du vill tolka det jag skriver. Bara för jag gör ett inlägg om hur bra min Nibe vedpanna är, så betyder ju inte det att jag vill få alla som läser att byta till vedpanna. Likaså om jag lägger upp bild på en öl jag tyckte var god eller äcklig, så är det upptill läsaren att bedöma vad han vill göra med informationen.
Det är skillnad på subjektiva åsikter om mat o dryck etc och att förvränga fakta.

Vet du vad ”nyttig idiot” är apropå ingenting? 😏
 
  • Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Det är ju upp till dig hur du vill tolka det jag skriver. Bara för jag gör ett inlägg om hur bra min Nibe vedpanna är, så betyder ju inte det att jag vill få alla som läser att byta till vedpanna. Likaså om jag lägger upp bild på en öl jag tyckte var god eller äcklig, så är det upptill läsaren att bedöma vad han vill göra med informationen.
Kan du inte då bara skriva "Jag vet att det här inte är sant, men jag skriver det ändå", så att de som inte orkar fundera kan få en rättvisande bild av "informationen" i dina inlägg?
 
  • Gilla
  • Arg
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Nissens
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Att omvända dig och några fler i tråden är lika sannolikt som att Jesus återvänder!
Ja, eller att han fanns från första början…
 
  • Haha
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, eller att han fanns från första början…
Va? Är det en hittepåhistoria? E du go eller? ;)
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens
C C.Ö skrev:
Du har helt rätt i att ingen källa är helt sann.
Men vissa ljuger och undanhåller sanningen mer än andra. Och dom tror dom gör det i ett gott syfte. För om Svensken skulle få reda på sanningen så kan han börja tänka själv och då blir det farligt.
Håller med dig förutom sista meningen. ”Svensken” i gemen begriper mycket, hen är källkritisk och går inte på alla sagor om diverse konspirationsteorier. Du verkar ju köpa dem helt okritiskt.
 
  • Gilla
Klacken och 3 till
  • Laddar…
Nissens
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Va? Är det en hittepåhistoria? E du go eller? ;)
Ja, jättego! 😉
 
Fairlane
C C.Ö skrev:
Tyvärr, jag måste göra dig besviken. Det "pravda" och andra liknande medier skickar ut är inte alltid sant.
Nej rysk media håller oftast en väldigt låg sanningshalt det är korrekt.

Hur många av konspirationsteorierna bockar du av själv?
Covid-bluffen och Nazister i Ukraina? Klimatbluffen? Känns som. Det mesta verkar träffa rätt bra, inklusive favoritparti.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.