Mordillo66 Mordillo66 skrev:
Jo det är bara att köra dit man vill ändra gränsen och trycka Edit , sen kör man efter den nya linjen man vill ha och när man är nöjd trycker man klart.
Provade lite efter första inställningen men fick det inte att fungera då jag kom över i en annan zon. Jaja blir lite provande till helgen.
 
Mordillo66 Mordillo66 skrev:
Transportsträckorna är ungefär lika breda som Luban ca 600 mm skulle jag tippa.
Jag har passager mellan stenar och rabatter som är lite bredare än klipparen och det funkar kanon. Det är en smart liten rackare….
Låter ju grymt. Om du vill dela en bild på hur din ”karta” ser ut med sträckor, ytor mm vore det uppskattat 🙏
 
W Weirdoz skrev:
Är det någon som kör Luba hemma och kan svara på hur små/smala transportsträckor och olika klippytor praktiskt kan vara?

Har brokig tomt som skulle vara en mardröm att dra begränsningskabel på (öar, transportsträckor, gräsplättar lite här och där :)). Har väntat på RTK klippare men skulle vilja veta mer (som inte är leverantörens reklam) hur det går vid "komplicerade" trädgårdar.
Nu har jag inte några riktigt smala klippytor men vad gäller transportsträckor vill jag påstå att den kan vara typ en dryg maskinbredd då min Luba verkar följa den lagrade linjen exakt när den förflyttar sig mellan ytorna.
 
  • Gilla
Weirdoz
  • Laddar…
Undvik Ecovac Goat, jag köpte på Elgiganten men fick lämna tillbaks då det är en skitprodukt

Höll på en månad att försöka få den att hålla sig inom begränsningen. jag hade 25-30 cm marginal till en kant och grusgång. Den körde hela tiden över kanten, jag försökte programera om den, men det funkade inte, köpte flera fyrar,kontaktade support ingen hjälp. Verkar också ha problem med smalare passager Appen är ganska dålig också. Man måste göra om begränsningsslingan om man ändrar går inte editera Det enda lilla solstrålen var att när kom tillbaks med klippare som var halvrengjord, laddstation och en massa kartongdelar så tog Elgigantpersonalen emot det utan att klaga dom hörde min frustration Köp den bara om du har en väldigt enkel trädgård utan att du behöver noggrannhet i positionering på mindre än en halvmeter annars så leta efter andra produkter det kommer många nu
 
  • Gilla
Adamdenlille och 2 till
  • Laddar…
M manula skrev:
Undvik Ecovac Goat, jag köpte på Elgiganten men fick lämna tillbaks då det är en skitprodukt

Höll på en månad att försöka få den att hålla sig inom begränsningen. jag hade 25-30 cm marginal till en kant och grusgång. Den körde hela tiden över kanten, jag försökte programera om den, men det funkade inte, köpte flera fyrar,kontaktade support ingen hjälp. Verkar också ha problem med smalare passager Appen är ganska dålig också. Man måste göra om begränsningsslingan om man ändrar går inte editera Det enda lilla solstrålen var att när kom tillbaks med klippare som var halvrengjord, laddstation och en massa kartongdelar så tog Elgigantpersonalen emot det utan att klaga dom hörde min frustration Köp den bara om du har en väldigt enkel trädgård utan att du behöver noggrannhet i positionering på mindre än en halvmeter annars så leta efter andra produkter det kommer många nu
Jag har inte alls samma erfarenhet. Min GOAT har skött sig bra i en månad nu. Betydligt mindre jobb och strul jämfört med bekantas robotar med begränsningskabel.
Appen är inte perfekt men den gör jobbet. Kommit några uppdateringar senaste veckorna.
 
Nu beställde jag också en AWD 5000. Kunde inte betala med ÄppleBetal av någon anledning (sa okej men sedan att kortet nekat betalningen) men Klarna fungerade. Hoppas jag inte får tre klippare …

Har en krånglig tomt med många små ytor förbundna med smala vindlande gångar kantade av stenmurar, buskage, rabattkanter och annat djävulstyg. Det är i princip en naturtomt (många tallar, mycket sten) där några procent av ytan täcks av gräsmatta så att man kan gå runt på den + några ytor stora nog att barnet kan hjula två gånger på raken. Ska bli spännande att se hur klipparen hanterar detta. Fungerar det blir jag glad för det är himla tråkigt att klippa; eftersom det inte finns några större ytor är det inte bara att gå fram och tillbaka utan det är mycket backande, lirkande och lyftande med gräsklipparen.
 
  • Gilla
Adamdenlille och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Ja, Kowoll ser intressant ut. Frågan är bara hur det blir med reservdelar och service?
 
 
  • Gilla
Adamdenlille
  • Laddar…
M Mäcen skrev:
KOWOLL Kolmower M28E, som anvädner RTK OCH 3D LiDAR SLAM finns nu på Kickstarter.

[länk]
Facebook: [länk]
Det står "canceled" på kickstarter.
 
useless useless skrev:
Det står "canceled" på kickstarter.
Ja, av någon anledning togs projektet bort från Kickstarter igår. Mycket märkligt. Får hoppas på att de kommer ut med produkten i alla fall.

Hoppas även att Neomow X blir av.
https://hookii.com/pages/new-release
 
  • Gilla
e_kjellgren
  • Laddar…
S sevenfifty skrev:
[media]
Intressant video. Hade lite på känn att service och reservdelar kunde utgöra ett problem på dessa nya klippare.
Komplicerad konstruktion med fastlödade kablar till motorerna.

Killen är rejält tydligen med vad han nu tycker om maskinen.
 
  • Wow
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Intressant video. Hade lite på känn att service och reservdelar kunde utgöra ett problem på dessa nya klippare.
Komplicerad konstruktion med fastlödade kablar till motorerna.

Killen är rejält tydligen med vad han nu tycker om maskinen.
Ajaj, det där var inte bra. Märkligt att man inte sett någon annan video på någon som öppnar upp den för att se hur den ser ut "under huven".
 
M Mäcen skrev:
Ajaj, det där var inte bra. Märkligt att man inte sett någon annan video på någon som öppnar upp den för att se hur den ser ut "under huven".
Lite lurigt tycker jag motorkonstruktionen för drivhjulen är. Motor+växellåda sitter i hjulen och får då dåligt skydd mot smuts och väta.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Tomture61
E etompau skrev:
Intressant video. Hade lite på känn att service och reservdelar kunde utgöra ett problem på dessa nya klippare.
Komplicerad konstruktion med fastlödade kablar till motorerna.

Killen är rejält tydligen med vad han nu tycker om maskinen.
En till handikappad "mekaniker" som inte kan med mekanik / elektronik .
Hur dum får man vara som plockar isär en maskin som har garanti !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.