FredrikR FredrikR skrev:
Elsa Anderssons i Norberg
Där var jag på 70-talet några gånger. Men sen brann dom upp. Eller ned.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
N Nyikåk skrev:
Nu tipsade du själv om det jag tänkte på när jag började läsa...

Nu var det några år sen jag var där senast, men om man gillar glass och är i närheten av Söderköping så finns Smultronstället.

För semlor åker man till Droppen i Sundbyberg eller möjligtvis Bananza på söder.
Bananza hade ju under några år (2008 ?) det som utnämndes till Stockholms bästa semlor, har inte köpt just semlor där på några år men de kanske ff är goda?
 
Det här är en tråd i min smak! 😁

Kan tipsa om Café Cineast i Sveg. Stort utbud av alla möjliga goda bakverk och glass, gott kaffe och dessutom en sällan skådad inredning….

Skulptur av ett ansikte med blodliknande klet, bakom fönster med röda stänk. Skrämmande, konstnärlig installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skum figur hängande i rep, trävägg, konstverk, trappan, rustik miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Danzig55 och 4 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Där var jag på 70-talet några gånger. Men sen brann dom upp. Eller ned.
2015 om jag läste rätt, återuppstod 2017.👍
 
  • Gilla
Anna-Tina
  • Laddar…
Boställets vedugnsbageri
 
  • Gilla
Anna-Tina och 2 till
  • Laddar…
Är man i Sigtuna måste man besöka Tant Brun. Har inga minnen av hur kaffet var, men miljön är värd ett besök.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
Det här är en tråd i min smak! 😁

Kan tipsa om Café Cineast i Sveg. Stort utbud av alla möjliga goda bakverk och glass, gott kaffe och dessutom en sällan skådad inredning….

[bild]
[bild]
Verkligen spännande inredning och inriktning, jag gillar såna udda ställen som lyckas med kombinationen av riktigt god fika och nåt som är värt att se, och köra en omväg för. En vacker utsikt t ex säljer sig själv - alldeles för många fik (i mitt tycke) med magnifik vy och mediokert utbud av kaffebröd.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Maria T
Maria T
Isakare Isakare skrev:
Är man i Sigtuna måste man besöka Tant Brun. Har inga minnen av hur kaffet var, men miljön är värd ett besök.
Där var jag senast förra sommaren. Tillhör kategorin fikaställen med både gott bröd och kaffe, samt en enastående miljö. Men de vet också att Sigtuna är en sån plats som många turister kommer till = de vet att ta betalt.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Maria T
A Argastesnickaren skrev:
Börjes i Tingsryd.
1.5 kr för kaffet och 39 kr för räkmacka.

[länk]
Räksmörgåsarna ser onekligen mycket prisvärda ut!
 
Fenix i Emmaboda har kvar sin inredning. Retro med jukebox och gott kaffe och fika.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
C
A Argastesnickaren skrev:
Börjes i Tingsryd.
1.5 kr för kaffet och 39 kr för räkmacka.

[länk]
Många år sedan jag var där sist, men minns deras billiga och goda fika.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.