Fotografen Fotografen skrev:
"Pan Tau", något barnprogram om en gubbe i kostym och hatt som blev drygt decimetern lång när han gjorde någon magisk gest med sin hatt? Från mitten 70-tal, tjeckisk?
Det där har jag starka minnen av, han strök brättet på hatten, så hände det grejer!
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Vi bor i Norrland så odlingssäsongen är lite senare men nu har vi typ 2 gurkor om dan i växthuset, väldigt sneda, är vi olagliga som äter dom tro.
Ansök om tillstånd att bränna EU- flaggan och sälja gurkorna i ett stånd på Hö- torget!!!!
 
  • Gilla
C.Ö
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tjeckoslovakisk. Minns den svagt, handörelsen vid hatten minns jag, men inget annat.

Jag var mer åt Barbapapa, Dr Snuggles, professor Balthazar och annat tecknat.
Balt, balt, Balthazar!!!
" Galaxer i mina braxer"
 
  • Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag har kvar stiftpennorna , kollade för skojs skull och de finns att tillgå fortfarande
[bild]
Har kvar min stiftpenna jag använde för 22 år sen när man ritade mer för hand! Ligger i ryggsäcken.
 
  • Älska
  • Gilla
C.Ö och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
S Sona2012 skrev:
Balt, balt, Balthazar!!!
" Galaxer i mina braxer"
...Sa kaptem zoom.
 
  • Gilla
Blazermannen och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
...Sa kaptem zoom.
Har det funnits något annat lika udda barnprogram? Jag minns inte mycket vad det handlade om...
 
När vi ändå är inne på konstiga program från barndomen...
DVD-omslag, Bröderna Dal, kanot, äventyr, "Professor Drövels hemlighet", kostymer, norsk, komedi, spännande, familjeunderhållning.
 
  • Gilla
  • Älska
Bassrunner och 15 till
  • Laddar…
Vilse i pannkakan🥵
 
  • Gilla
  • Haha
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
När vi ändå är inne på konstiga program från barndomen...
[bild]
Såg aldrig slutet på Professor Drövel ( en till höjdare från barndomen!!!).
Min absoluta favorit var farbror Frippes skafferi med Martin Ljung, kanske det/ den enda bra som kommit från Mordor...
 
K Keld skrev:
Vilse i pannkakan🥵
Den karln har traumatiserat en hel generation.....
Sedan följde han upp med de psykotiska lillstrumpa och syster yster som höll på och lemlästade sig själva/ varandra!?!
 
  • Gilla
C.Ö och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
S Sona2012 skrev:
Har det funnits något annat lika udda barnprogram? Jag minns inte mycket vad det handlade om...
Var inte en favorit. Minns att han odlade mat på golvet inne i en lägenhet och annat skumt.

Tittade precis lite på första avsnittet och inser att jag inte minns att 70-talet kunde vara så här extremt, orange rakt igenom.

Två personer i ett kök, en står vid diskhon, den andre bär hatt. Retroinredning, varma färger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
FreQa
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Var inte en favorit. Minns att han odlade mat på golvet inne i en lägenhet och annat skumt.

Tittade precis lite på första avsnittet och inser att jag inte minns att 70-talet kunde vara så här extremt, orange rakt igenom.

[bild]
Vi snackar 70-tal här, alltså var det brandgult, inte orange.

/Höghus
 
  • Gilla
  • Haha
Blazermannen och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Höghus Höghus skrev:
Vi snackar 70-tal här, alltså var det brandgult, inte orange.

/Höghus
Just det ja, på den tiden hade man även en massa ord för olika varianter av brunt.
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Haha
ajn82 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Var inte en favorit. Minns att han odlade mat på golvet inne i en lägenhet och annat skumt.

Tittade precis lite på första avsnittet och inser att jag inte minns att 70-talet kunde vara så här extremt, orange rakt igenom.

[bild]
Orange/ Brandgult, brunt och mossgrönt.
Kånken, sockiplast eller mockasiner.
Skogsmulle, HellyHansen, " Hä bar å åk"= tv på lektionerna!!!! Lärarna var nästan lika angelägna

Papier- Maché
Ljusstöpning
Flanellografen
Rullband
Super-8
Diaslides
PangPrego!!!
 
Redigerat:
  • Gilla
Blazermannen och 3 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Just det ja, på den tiden hade man även en massa ord för olika varianter av brunt.
Och gredelint och skärt. Inte lila eller rosa.

/Höghus
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.