H Harald Blåtumme skrev:
Men i produktinformationen du visat finns det inget som anger att frysen har automatisk avfrostning.
Jo. De har en gul inforuta där det står med stora bokstäver att de alltid har automatisk avfrostning. Vad är din poäng?
 
H hullan skrev:
Kolla här
[länk]

Det är ju enligt den sidan jag köpt produkten. Finns inget här som föranleder mig att kika vidare på de individuella produkterna. Står ju solklart att alla Electrolux ALLTID har automatisk avfrostning.

Finns ingen mening som säger att frysen i fråga är manuell
Dock är databladet som finns på den sidan bara för kylen. Borde fått dig att undersöka vidare varför inte specen för frysen finns där.
 
K Kane skrev:
Dock är databladet som finns på den sidan bara för kylen. Borde fått dig att undersöka vidare varför inte specen för frysen finns där.
Jag säger till min fru att jag måste kolla så att den har automatisk avfrostning nu. Går in på sidan - ser denna gula rutan - skrockar lite för min fru och säger - vad dum jag är - tydligen har alla Electrolux den funktionen nuförtiden - aja då behöver jag inte gräva mer efter det.

Så tokig effekt fick den rutan. Det är deras marknadsavdelnings fel. Försök inte lägga det på mig
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Det är samma som att Elon skulle sätta upp en sådan gul skylt framför sina Electrolux-produkter. Inte skulle jag då fråga säljaren om den har automatisk avfrostning.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Trodde alla var likadana som mig när det kommer till att handla nya vitvaror eller andra dyrare maskiner.

Jag brukar sitta och jämföra tillverkare och butiker i flera dagar och kolla produktinformation åt alla håll innan jag bestämmer mig. Tycker inte om att välja "första bästa" utan att dubbelkolla.

Har ännu inte känt mig lurad.
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Trodde alla var likadana som mig när det kommer till att handla nya vitvaror eller andra dyrare maskiner.

Jag brukar sitta och jämföra tillverkare och butiker i flera dagar och kolla produktinformation åt alla håll innan jag bestämmer mig. Tycker inte om att välja "första bästa" utan att dubbelkolla.

Har ännu inte känt mig lurad.
good for you - helpy helper
 
  • Haha
  • Gilla
freddan83 och 3 till
  • Laddar…
H hullan skrev:
Jag säger till min fru att jag måste kolla så att den har automatisk avfrostning nu. Går in på sidan - ser denna gula rutan - skrockar lite för min fru och säger - vad dum jag är - tydligen har alla Electrolux den funktionen nuförtiden - aja då behöver jag inte gräva mer efter det.

Så tokig effekt fick den rutan. Det är deras marknadsavdelnings fel. Försök inte lägga det på mig
Ja, det är ju tråkigt att det blev som det blev. Får se om den gula rutan försvinner från Hemmys hemsida nu när ni uppmärksammat dem.
 
en tjej på deras kundtjänst jag pratade med igår tycker också att det helt är de som klantat sig. Hon mailade mig igår kväll och meddelade att hon ska reda ut med sin chef hur de ska hantera ärendet och återkomma till mig
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
A
Hoppas det löser sig för dig!

Ett potentiellt ännu större problem är att dom inte informerat om Electrolux kundtjänst, support och garanti vilka alla är marknadsledande på att vara värdelösa.
 
H hullan skrev:
Jo. De har en gul inforuta där det står med stora bokstäver att de alltid har automatisk avfrostning. Vad är din poäng?
Kollade din ursprungliga bild/länk nu igen och ja det står ju så i den gula rutan. Vet inte hur jag missade det sist.

Så visst har du all rätt att känna dig vilseledd, detta får säljaren fixa på ett eller annat sätt.
 
  • Gilla
Hasse Sandin
  • Laddar…
För att avsluta tråden kan jag meddela att hemmy tog skåpen i retur och jag fick det dyrare paketet - slapp dock betala mellanskillnaden så jag fick det ursprungliga priset.

Leverans/retur skedde via bring igår.

All heder åt hemmy.se
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 11 till
  • Laddar…
H hullan skrev:
För att avsluta tråden kan jag meddela att hemmy tog skåpen i retur och jag fick det dyrare paketet - slapp dock betala mellanskillnaden så jag fick det ursprungliga priset.

Leverans/retur skedde via bring igår.

All heder åt hemmy.se
Skönt!
Det är så det ska gå till !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.