Tack för rådet. Vilken katastrof att ha en leverantör som inte kontrollerar sina produkter. Var finns yrkesstoltheten?
 
Strunta i ARN, hota med en stämning och genomför den om det inte får avsedd effekt. Mycket effektivare och inte så besvärligt.
 
  • Gilla
@ndreas
  • Laddar…
KarolinaOrnstedt KarolinaOrnstedt skrev:
Av många anledningar argumenterar jag sällan med människor på internet, den här tråden med diverse urspårningar åt höger och vänster är ett gott exempel på varför.

Nu var det dock någon som pingade.. vi ville bara ha de tre fönstren som var skeva fixade. Antingen av NF, genom hantverkare eller själva om möjligt i utbyte mot någon form av kompensation. Nu tog jag rådet från en annan person i denna tråd om att gå över NFs kundtjänsts huvud och direkt till ledningen. Det bar frukt direkt för NF har erkänt att det blivit fel i det här fallet och ska återkomma med förslag på lösning. Ungefär där är vi nu, för oss är typ 50% vunnet bara genom att höra orden "vi har gjort fel". Vi får se kommande dagar vad det landar i mer konkret.
Hej,

Lite nyfiken på hur ni upplevt fönstren i sin helhet efter den tråkiga starten med leveransen. Är i valet av leverantör just nu och hade uppskattat din feedback på hur fönstren varit gällande kvalitet/funktion mm.

Tack på förhand
Mattias
 
B BBV11 skrev:
Hej,

Lite nyfiken på hur ni upplevt fönstren i sin helhet efter den tråkiga starten med leveransen. Är i valet av leverantör just nu och hade uppskattat din feedback på hur fönstren varit gällande kvalitet/funktion mm.

Tack på förhand
Mattias
Som den som monterade fönstren tillsammans med @KarolinaOrnstedt kan jag ge mina tankar, nu när jag dessutom sitter och tittar på dem.
Tror inte de är väsentligt sämre än andra fönster i trä, men har heller inte så mycket referenser. Karmarna har ett ganska brett intryck vilket blir påtagligt speciellt på de mindre fönstren.
De inbyggda hakarna som ska fungera som barnspärrar när man öppnar hakar bara i ibland på vissa av fönstren. Kanske går det att smörja. Samma spärrar gör också spår i karmen på vissa andra fönster, så kvaliteten är väl lite ojämn.
Fönstren har suttit monterade i mellansverige i ca. 4 år och visar inga nämnvärda avvikelser än så länge i övrigt.

Sedan vi köpte våra fönster och hela denna historia, så har Bygghemma köpt Nordiska Fönster, tillsammans med en massa andra företag. Om det är en förbättring eller inte kan jag inte svara på..
 
D DTanner skrev:
Som den som monterade fönstren tillsammans med @KarolinaOrnstedt kan jag ge mina tankar, nu när jag dessutom sitter och tittar på dem.
Tror inte de är väsentligt sämre än andra fönster i trä, men har heller inte så mycket referenser. Karmarna har ett ganska brett intryck vilket blir påtagligt speciellt på de mindre fönstren.
De inbyggda hakarna som ska fungera som barnspärrar när man öppnar hakar bara i ibland på vissa av fönstren. Kanske går det att smörja. Samma spärrar gör också spår i karmen på vissa andra fönster, så kvaliteten är väl lite ojämn.
Fönstren har suttit monterade i mellansverige i ca. 4 år och visar inga nämnvärda avvikelser än så länge i övrigt.

Sedan vi köpte våra fönster och hela denna historia, så har Bygghemma köpt Nordiska Fönster, tillsammans med en massa andra företag. Om det är en förbättring eller inte kan jag inte svara på..
Stort tack för svaret.
Min utredning går vidare.

/Mattias
 
Jag tror att deras sortiment har bytts ut efter denna historia. Om det är bättre eller sämre nu kan jag inte heller svara på.

Jag har köpt därifrån och även en annan leverantör. Upplever ingen skillnad i kvalitet, det är ”lågpris” och upplevs nog därefter. Tyvärr är det inte alltid bättre hos ”kvalitetsleverantörer” heller.
 
  • Gilla
BBV11
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.