7 293 läst · 67 svar
7k läst
67 svar
Byta koppling i automatlåda
Absolut, men fortfarande sjukt komplicerade och svindyra att serva (om/när det behövs), antar jag?Huddingebo skrev:
Va? Nej? En "vanlig" automat är inte ett dugg konstig eller komplicerad om man förstår grundprincipen. Problemet med oss här är att vi historiskt i princip aldrig kört automatväxlade bilar vilket gör att våra mekaniker sällan ens vet hur dom fungerar...C cpalm skrev:
Jaså, jag fick för mig att (traditionella) automatlådor skickas till en speciell automatlådeverkstad och att en vanlig bilmek aldrig ens skulle tänka tanken att demontera en automatlåda? = dyrt att reparera. Även i t.ex. USA som har lång tradition av automatlådor.RoTe skrev:
Jag förstår inte vad du vill ha sagt alls. Ja det finns specialistverkstäder för mycket olika ting. Bilel, AC, Automatlådor...C cpalm skrev:
Problemet med automater är väl tillgången på reservdelar plus att arbetstiden gör det omöjligt dyrt i Sverige. Sedan är ju kulturen sedan länge i Sverige att vi byter bara delar, vi lagar inget. Det finns gott om verkstäder som är helt öppna med att dom inte tänker ta in bilen om man själv inte vet felet, dom vill bara byta delar och håva in pengar.C cpalm skrev:
Jänks renoveras dock i Sverige:
Redigerat:
38000mil, inte konstigt att en del behöver service.RoTe skrev:Problemet med automater är väl tillgången på reservdelar plus att arbetstiden gör det omöjligt dyrt i Sverige. Sedan är ju kulturen sedan länge i Sverige att vi byter bara delar, vi lagar inget. Det finns gott om verkstäder som är helt öppna med att dom inte tänker ta in bilen om man själv inte vet felet, dom vill bara byta delar och håva in pengar.
Jänks renoveras dock i Sverige: [media]
Med dsg hade inte varit konstigt om man var inne på andra svänghjulsbytet, kopplingsbyte och byte av hela lådan.