Vi kommer att ha vitt. Har ni bestämt färg?
 
Vi ska ha ett turkost hus med röda prickar! :p nej ... Vi ska ha ljus sand/beige färg på vårt hus. Samma färg som 1- plans huset som ligger närmst rosa huset, om du vet vilket de är.. Sen ska vi ha vita fönster och dörrar.
Ska ni ha färg på era fönster?
 
ha, ha... jag, det hade ju garanterat varit det enda huset som var turkost med röda prickar:D. Den ljusbeiga färgen är fin. vad ska träet vara för färg?

Vi skall ha en mörkare grå ytterdörr, men antagligen vita fönster... vi vill dock få ett exkt pris vad det kostar att även få gråa fönster. träet vid taket kommer vi att måla grått. Vi har lite tankar på att fälla in lite trädetaljer i fasaden, men tankarna här är inte rktigt klara...

Vad har ni valt för kök?
 
Vi har faktiskt valt bort allt trä så de blir bara puts på huset. Det är snyggt med färgade fönster men då är det bra att välja en aluminiumklädd utsida. Har ni varit inne i ett Dalvik?
Vi ska ha ett ek kök, (Ek Kvadrat) med svart granit (Star Galaxy) mörkt stengolv och rostfria vitvaror. Vi har varit inne på valnöt också men nu blir det ett ek kök. :)
Vad har ni valt för kök?
 
Vi har aldrig varit innuti ett Dalvik. De Dalvik som är byggda här nere är en gammal modell som är något mindre och med en helt annan planlösning så det känns inte som om det är någon idé. Har ni varit inne i Söderviken?

Vi har valt vit kvadrat - bara lådor. Tagit bort de vanliga överskåpen och lagt till liggande överskåp i ek- kvadrat. V har lagt till längre handtag och även valt en annan vask och granitskiva (blir ngn svart, ej riktigt klar med vilken granit vi skall ha) vi har uppgraderat vitvarorna och valt rostfritt. Vi kommer också att välja ngn mörk klinkers i köket.- Det finns så många snygga kök så det är inte helt lätt at välja.... ja budgeten begränsar ju automatiskt:)

Bor ni i området eller? Vi bor i Ålstop så flyttlasset går inte så långt.
 
Ja, vi har varit inne i ett Söderviken. Men stämmer det inte riktigt med vårt hus eftersom vi ändrat lite i planlösningen.
Vi har också valt liggande överskåp, mycket snyggare än vanliga. :D
Eksjöhus har ju gått från Electrolux fläckar till Thermex nu så vi håller på att välja ny fläkt. Thermex fläktarna är mycket snyggare tycker vi. www.thermex.se
Vi bor i Hofterup idag så flyttlasset går inte långt för oss heller.
När räknar ni med att flytta in?
 
Vi räknar med att det kan bli någon gång i september 2008. Man får väl ett exakt inflyttningsdatum när huset är avropat, tror jag. Vad har ni för uppfattning om inflyttning?

Angående fläkten.... måste man välja en ny nu eller? skall gå in och kolla på thermex fläktar.

Har ni ändrat mycket på er planlösning?
 
Vi tror också att det blir runt September 2008. Vet ni om dem kommer att vänta med att asfaltera vägen till alla hus är sålda och byggda?

Tror att man får ta vilken fläkt man vill, men om man vill ha något annat en Thermex så kan man nog inte köpa den via Eksjöhus. För vår del passar det perfekt för vi va inne på Thermex från början.

Vi har gjort en del små ändringar i planlösningen men utgått från standard planlösningen. Mina föräldrar ska bygga Solängen på nr 18 & har gjort om planlösningen totalt!
Har ni ändrat er planlösning?
 
Vet inte hur de kommer att göra med vägarna. Antagligen lägger de väl bärlager så att man kan köra där. Risken är väl att de tunga fordonen kör sönder asfalten om de lägger den innan alla husen är klara.

När det gäller vår planlösning så har vi bara gjort småförändraning som att flytta en vägg lite och ändra lite i köket och ändrat på nått fönster.
 
Va kul att ni skall turkost med prickar på huset, för vi hade tänkt att ha ett randigt hus med röd bakrund och rosa ränder!:D Skönt att höra att det finns fler än vi som vågar!!!!!! Nej vi väljer mellan vitt eller ljust gult, har inte bestämt oss ännu. Hörde att de skall börja projektera gatorna i December, kul.
 
Låter som ett färglatt område:D. Det låter ju trevligt med vägarna:) Jag tycker att det är lite svårt att se exakt var ens egen tomt är så det skall bli kul sen när de sätter ut tomterna. Någon aning om när detta blir?
 
Om ni inte redan känner till det, så kan jag upplysa er om att gatorna kommer heta :)
Dressyrvägen
Cavalettivägen
Kandarvägen
 
Det fick jag reda på av kommunen för ett par veckor sedan:), det är fina namn på vägarna tycker jag. Kan berätta att vår adress blir Dressyrvägen1. ;) Det skall bli kul när de börjar med vägarna, man får lite bättre överblick över området då. :)
 
ja fina namn, vår blir Dressyrvägen 11 ;)
 
Håller med om att det är fina namn... undra vilken vår väg blir? kan man ringa till kommunen och få reda på det redan nu?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.