Maria T Maria T skrev:
Den är också trist, inte så många mil som tur är. Finare sen om en fortsätter på E16 förbi Vansbro och Äppelbo.
Jodå åker i krokarna varje dag så jag ser inte det fina längre 😄
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
GAAAAHH!
Åkte från Halmstad till Grenå, upp genom Danmark och när vi kom till Fredrikshamn för att åka över till Göteborg upptäckte jag i biljettluckan att jag bokat färja från Göteborg till Fredrikshamn istället för tvärtom. GAAAAHH!

Som tur var fanns det plats kvar på båten och det gick att lösa ny biljett, åt rätt håll, på en gång.
Flaggor, inklusive svensk, vajar på fartygsmast mot klarblå himmel. Kommunikationsutrustning synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En tusenlapp kostade det att vara en pappskalle. GAAAAHH!
 
  • Ledsen
  • Älska
  • Gilla
LLME och 3 till
  • Laddar…
Maria T
Keiller Keiller skrev:
GAAAAHH!
Åkte från Halmstad till Grenå, upp genom Danmark och när vi kom till Fredrikshamn för att åka över till Göteborg upptäckte jag i biljettluckan att jag bokat färja från Göteborg till Fredrikshamn istället för tvärtom. GAAAAHH!

Som tur var fanns det plats kvar på båten och det gick att lösa ny biljett, åt rätt håll, på en gång.
[bild]
En tusenlapp kostade det att vara en pappskalle. GAAAAHH!
Trist, men ändå komma undan billigt. Hjärnan är inte alltid på topp.
 
Maria T Maria T skrev:
Trist, men ändå komma undan billigt. Hjärnan är inte alltid på topp.
Billigt och billigt, en dyrköpt erfarenhet att dels dubbelkolla, dels boka resor där ombokning inte kostar extra. GAAAAHH! för att min hjärna inte är på topp jämt 😃
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
galento
Maria T Maria T skrev:
I det här fallet jag nämnde, och som jag vet jag skrev om i en annan tråd, var det 35-40 motorcyklar i en radda, de låg ca 10 km under hastighetsgränsen och med enorma inbördes avstånd - anser du att det är okej när det fortgår i sisådär tio mil? Att större delen av dem tillhörde nån gemensam klubb syntes på jackorna, påstår inte att det vad HA eller liknande men de hade ett mycket aggressivt sätt mot bilisterna som endast ville ta sig förbi. Jag gav upp och då det kändes obehagligt, bestämde mig för att köra av och käka.

De har uppfunnit sina egna regler, att ingen ska få bryta raden och köra om och förbi - DET tycker jag inte är okej nånstans.
engs engs skrev:
Passar på att fråga om du kör hoj, låg efter tre västprydda knuttar på motorväg nyligen, de körde ganska fort, för att vara på HDs.
När de bytte fil så var det en som pekade med hand/finger ovanför hjälmen åt det håll de skulle byta. De andra två repeterade och sen bytte de fil lika synkront som det vore konstsim de sysslade med. Det hela gick snabbt så de måste haft stenkoll i backspeglarna då den som pekade först låg sist.

Har kört både hoj (om än för många år sen) och väldigt mycket bil. Men det var nog första gången jag såg det. Bara jag som missat något eller var det ganska unikt?
Maria T , Nej det tycker jag inte är ok , inte heller att man blockerar korsningar så
att karavanen kommer förbi och hindrar övrig trafik. Vet ju att det finns personer som
bär sej illa åt på olika sätt på mc men försöker själv att följa trafikrytmen så det flyter så
smidigt det går.

engs : jo har kört hoj sen -78 och Hd snart 40 år. Vet att det förekommer olika "signaler"
och gillar själv inte att åka i för stora grupper , det är för mycket strul . Vissa inom HD
världen hälsar inte på mötande mc men det gör vi oavsett mc modell.

Men efter alla år man kört mc har man också sett bilister som har ett väldigt aggressivt
körsätt , och har även bekanta som råkar ut för detta. Sitter man på en mc är man väldigt
oskyddad och att som bilist ligga och tugga i bakhjulet är högst otrevligt . Man får försöka
hålla avstånd till framförvarande fordon oavsett typ så är det säkrare för alla.
 
  • Gilla
Mnbvcxz och 4 till
  • Laddar…
Gaaaaah!
Bältros i och runt ögat, förstår varför det heter helvetsild på norska. Detta önskar jag inte ens att min värsta ovän får, satans skit.
Mvh mindis
 
  • Ledsen
GladanS och 8 till
  • Laddar…
M mindis skrev:
Gaaaaah!
Bältros i och runt ögat, förstår varför det heter helvetsild på norska. Detta önskar jag inte ens att min värsta ovän får, satans skit.
Mvh mindis
Ajaj. Hur gammal är du och hade du tagit vaccin? Nyfiken för egen del när det är dags att kosta på det.
 
H hapazard skrev:
Ajaj. Hur gammal är du och hade du tagit vaccin? Nyfiken för egen del när det är dags att kosta på det.
Hej!
Är 57 år och Nej, jag har inte tagit vaccin, har inte haft en tanke att det fanns ens. Kommer att ta det dock när den här skiten är över, för det här vill jag inte ha igen (man kan få det ändå dock). Tror man bör vara över 50år för vaccinering.
Undrar hur vår skapare tänkte när han petade in ett latent virus? "De skall inte ha det för lätt de där människorna, hmm, vi lägger till ett litet virus som kan brisera när som helst och var som helst på kroppen, det borde hålla dem på mattan"😎
Mvh mindis
 
  • Gilla
trähandtag
  • Laddar…
M mindis skrev:
Hej!
Är 57 år och Nej, jag har inte tagit vaccin, har inte haft en tanke att det fanns ens. Kommer att ta det dock när den här skiten är över, för det här vill jag inte ha igen (man kan få det ändå dock). Tror man bör vara över 50år för vaccinering.
Undrar hur vår skapare tänkte när han petade in ett latent virus? "De skall inte ha det för lätt de där människorna, hmm, vi lägger till ett litet virus som kan brisera när som helst och var som helst på kroppen, det borde hålla dem på mattan"😎
Mvh mindis
20 år äldre än mig då så jag kan kanske avvakta :p Dock så har barnen tagit vattkoppsvaccin så har inte fått någon naturlig immunitetspåfyllning av dem.
 
  • Gilla
mindis
  • Laddar…
GAAAHHHH!!!

Dottern cyklar och ramla, hjälmen går sönder, skrapar upp ansikte, knän, armbågarna och en rejäl fläskläpp.
Åker till akuten, ingen hjärnskakning och hemskickad med 2 stora tops att rengöra såren med. "Vi har inte tid"
Då säger jag att det är lättare om ni rengör då det är fullt med grus mm i såren och det behöver plåstras om också.
"Då kommer ni få vänta i flera timmar för ni är inte prioriterade".
Vi åkte upp till apoteket och köpte det som behövdes för att göra rent mm.
Helt sjukt.
Ansiktet är rejält svullet och skadat.
Lägger en bild på armbågen/underarmen men inte på ansiktet då jag inte vill outa dottern.
Ett knä med en lång och röd skrubbsår. Omgivande hud verkar irriterad eller inflammerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Arg
SonnyListon och 13 till
  • Laddar…
Usch! Rejäl vurpa! Riktigt bra att hjälmen tog mycket av kraften från kraschen. En ny hjälm är billigt i jämförelse.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
GAAAHHHH!!!

Dottern cyklar och ramla, hjälmen går sönder, skrapar upp ansikte, knän, armbågarna och en rejäl fläskläpp.
Åker till akuten, ingen hjärnskakning och hemskickad med 2 stora tops att rengöra såren med. "Vi har inte tid"
Då säger jag att det är lättare om ni rengör då det är fullt med grus mm i såren och det behöver plåstras om också.
"Då kommer ni få vänta i flera timmar för ni är inte prioriterade".
Vi åkte upp till apoteket och köpte det som behövdes för att göra rent mm.
Helt sjukt.
Ansiktet är rejält svullet och skadat.
Lägger en bild på armbågen/underarmen men inte på ansiktet då jag inte vill outa dottern.
[bild]
Tråkigt med en redig vurpa men som sagt , detta klarade ni av att lösa själva. Tvätta sår och trösta barn ingår i uppdraget som förälder.
 
  • Gilla
Appendix och 12 till
  • Laddar…
EddieHansson
H hapazard skrev:
20 år äldre än mig då så jag kan kanske avvakta :p Dock så har barnen tagit vattkoppsvaccin så har inte fått någon naturlig immunitetspåfyllning av dem.
Borde ingå i almänna vaccinationsprogrammet!
 
  • Gilla
  • Arg
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Borde ingå i almänna vaccinationsprogrammet!
Ja, både vattkopps för barn och bältros för äldre. Ekonomiskt vansinne att snåla med sådant. Bara vabbandet måste ju kosta flera miljarder årligen, produktionsbortfall oräknat. De flesta får bältros i pensionsåldern, men följderna blir snabbt kostsamma om man kräver vård - lidande oaktat.
 
EddieHansson
H hapazard skrev:
Ja, både vattkopps för barn och bältros för äldre. Ekonomiskt vansinne att snåla med sådant. Bara vabbandet måste ju kosta flera miljarder årligen, produktionsbortfall oräknat. De flesta får bältros i pensionsåldern, men följderna blir snabbt kostsamma om man kräver vård - lidande oaktat.
Håller med. Vaccinerar man mot vattkoppor så minskar risken för bältros avsevärt. Och som du säger finns nu vaccin mot bältros om man redan haft vattkoppor. Det måste vara nationalekonomiskt vansinne att inte vaccinera befolkningen.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.