A AG A skrev:
Detta måste vara det bästa svaret!
Om inget annat än dörren är skadat, så kan man väl leva med att en dörr för 2000 kr förbrukas vart 13:e år.
Jag är tämligen ärlig i min åsikt.
Lite silikon och en ny dörr vart trettonde år. Eller 100000:- direkt?
Det blir ganska många dörrar...😀
Då kan man börja räkna ålder i antal dörrar. När man säljer huset Badrummet? De är två dörrar gammalt. Låter mycket bättre än 20 år 😂
Ny dörr billigt Nytt badrum dyrt.
 
Redigerat:
  • Haha
AG A och 1 till
  • Laddar…
Jag hade också försökt fixa det. Det vanliga med denna typen av problem är att det rinner större mängder vatten i vägg-golvvinkeln. Har du hårdfog där idag? Skrapa bort den 20 cm från dörren och fyll den streckan med silikon. Gör sedan som du skrev att du provar täta änden med silikon ordentligt. Provduscha ett gäng gånger så ser du funktionen.
 
Ett annat billigt alternativ är att renovera köket.... 😂 😀
 
  • Haha
AG A
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Skulle definitivt testat med silicon eller inte gjort något alls. Att byta dörr var 13:e år är hanterbart.

Om 13 år när denna dörren är slut så kanske du vill renovera badrummet av mer angelägna skäl. Eller också byter du bara dörr en gång till.
Taget!!
 
F falkn skrev:
Jag hade också försökt fixa det. Det vanliga med denna typen av problem är att det rinner större mängder vatten i vägg-golvvinkeln. Har du hårdfog där idag? Skrapa bort den 20 cm från dörren och fyll den streckan med silikon. Gör sedan som du skrev att du provar täta änden med silikon ordentligt. Provduscha ett gäng gånger så ser du funktionen.
Ja det är en hårdfog, dock ganska otät och sprucken. Vissa säger att man inte ska lägga mjukfog i vinkeln mellan golv och tak för att avrinningen stoppas. Men i mitt fall gör den mer skada än nytta tror jag. Tack för rådet.
 
*
*** OBS Dett inlägg kan innehålla spår av ironi****



Det finns två saker som talar för att göra om badrummet.
1. Det är roligt att göra av med pengar man inte har. 😀
2. Du får ett nytt badrum precis som du vill ha det. 😀

Om det inte passar

kan du alltid köpa en robotgräsklippare
 
  • Gilla
  • Haha
Mats Eidmen och 1 till
  • Laddar…
Jag hade samma problem i ett tidigare badrum. Jag hade en idé att tejpa upp byggplast på väggen för att kunna se om det var fukten i väggen eller fukten i golvet som gjorde att det blev vått vid tröskeln.

Nu visade det sig att det runnit in vatten från tröskeln in under tätskiktet i mitt fall, så badrummet fick rivas för att kunns torka golvet.
 
  • Wow
Mats Eidmen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.