Vilken tid är det ok att starta gräsklipparen?

  • 07-09

    222 Röster 19,6%
  • 09-12

    857 Röster 75,8%
  • 12-15

    356 Röster 31,5%
  • 15-18

    326 Röster 28,8%
  • 18-21

    229 Röster 20,2%
  • 21-00

    36 Röster 3,2%
  • Antal röster
    1 131
När jag jobbade som fastighetsskötare för många år sedan i innerstaden så klippte vi aldrig innan frukostrasten för att inte störa.
Så efter 9:30 tiden körde vi igång. Kan inte minnas att vi fick några klagomål.

Idag verkar upplägget vara annorlunda med dedikerade gubbar som inte gör annat än att klippa gräs från morgon till kväll och de kör igång innan 7. Konstigt nog är det sällan jag ser klipparna efter kl 14.
Kör de på ackord och går hem tidigt? 😝

Innan 9 tycker jag är i tidigaste laget om man har grannar.
 
  • Gilla
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
S SirKnasen skrev:
När jag jobbade som fastighetsskötare för många år sedan i innerstaden så klippte vi aldrig innan frukostrasten för att inte störa.
Så efter 9:30 tiden körde vi igång. Kan inte minnas att vi fick några klagomål.

Idag verkar upplägget vara annorlunda med dedikerade gubbar som inte gör annat än att klippa gräs från morgon till kväll och de kör igång innan 7. Konstigt nog är det sällan jag ser klipparna efter kl 14.
Kör de på ackord och går hem tidigt? 😝

Innan 9 tycker jag är i tidigaste laget om man har grannar.
Idag kör de på sjuka tider för att få mer betalt. Satt på uteserveringen på min kvarterskrog kl åtta på kvällen. Då kom det en parkgubbe och skulle trimma 😂

Ägarens fru körde bort han 😂
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
hsd
Jag tycker man bör rätta sig efter de vanliga tiderna, det vill säga 07:00 - 22:00 med undantag för söndagar då många ser det som vilodag
Man kan dessutom ta hänsyn till andra tex. om grannen nattjobbar går det ju att vänta med klippning så hen får sova 😊
 
  • Gilla
Ankmamma
  • Laddar…
F Finndjävel skrev:
07 går bra på landet där folk är uppe i ottan och har lite driv och rikting på sitt liv. I förorterna där folk verkar sova till lunch och är allmänt slappa ska man nog inte starta den före 12. Det är bara att se när butikerna öppnar i städerna, man undrar ju om de gör annat än sover där?
Huve på spiken🤩
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
H
F Finndjävel skrev:
07 går bra på landet där folk är uppe i ottan och har lite driv och rikting på sitt liv. I förorterna där folk verkar sova till lunch och är allmänt slappa ska man nog inte starta den före 12. Det är bara att se när butikerna öppnar i städerna, man undrar ju om de gör annat än sover där?
Är ju lite olika på landet. De flesta är arbetslösa av en eller annan anledning och sover middag. Också ett evigt solande och fikande.
Men vissa av oss jobbar och står i, så vi ser gärna att man tar det lite lugnt innan 10 på helger.
 
namnbyte namnbyte skrev:
Många utvecklare upplever en större kreativitet och mer fokus nattetid, så även undertecknad. Vet inte vad det beror på, om det är så att sovande samhället är avstressande eller något.
Ja alltså det gäller veckans alla 7 dagar med denna snubben. Medans en släkting som bor närmre mig går upp 06 varje dag, också en programmerare men med eget företag.

Men det ingår nog i de jobben att man sover bort halva dagarna (dagtiden)
 
P Pligg85 skrev:
Genom att vi avhandlade i förra tråden att 08 var mestadels accepterat och 07 var för tidigt så är det ju solklart att man här vill försöka överbevisa att redan till 09 är för tidigt eftersom 07 finns i spannet. Sen lägga flera timmar i alternativen 😂

Det enda rätta vore att ha varje heltimme mellan 06-12 då om det ska ge något. Här har man ju bara medvetet dragit över alla som accepterar 08 men tycker att 07 är aningen tidigt att kryssa i till kl 12.

Du hade ju lika gärna kunnat ha två alternativ 00:00-12:00 eller efter 12.

Du vill väl få det vinklat till så sent som möjligt?

Jag röstade 12-15 för att du ska må bättre. Tycker 8 egentligen.
Det var verkligen inget sånt i baktanke. Det var endast för att slippa ha 24 alternativ så jag valde att köra "kvartal"
Man kan ju välja att välja det närmaste men det gjorde inte du i protest, så då kan vi "diskvalificera" en röst i svarsalternativet 12-15.

Tråkigt att du blev förnärmad och protesterade för att du ville trycka in för en 8:00
 
R Rkarlsson skrev:
Det var verkligen inget sånt i baktanke. Det var endast för att slippa ha 24 alternativ så jag valde att köra "kvartal"
Man kan ju välja att välja det närmaste men det gjorde inte du i protest, så då kan vi "diskvalificera" en röst i svarsalternativet 12-15.

Tråkigt att du blev förnärmad och protesterade för att du ville trycka in för en 8:00
Behövs verkligen inte 24 timmar.

De som sätter sista två alternativen är ju ingen som helst mening med. De jobbar väl skift och bara har intresse av sitt eget. Är det seriöst att sätta det som acceptabelt att dra igång med gräsklippning först 21-00 på kvällen?
 
P Pligg85 skrev:
Behövs verkligen inte 24 timmar.

De som sätter sista två alternativen är ju ingen som helst mening med. De jobbar väl skift och bara har intresse av sitt eget. Är det seriöst att sätta det som acceptabelt att dra igång med gräsklippning först 21-00 på kvällen?
Mellan 21-22 är ju inte så hemskt kan jag nog tycka. Efter 22 kan jag nog tycka att det bör tystna lite. Jag går iallafall över vid senast 2230 och ber de stänga av om de skulle få för sig att bedriva högljudd verksamhet.
 
R Rkarlsson skrev:
Mellan 21-22 är ju inte så hemskt kan jag nog tycka. Efter 22 kan jag nog tycka att det bör tystna lite. Jag går iallafall över vid senast 2230 och ber de stänga av om de skulle få för sig att bedriva högljudd verksamhet.
När går man dra igång 2-taktaren då?
 
A atomlab skrev:
När går man dra igång 2-taktaren då?
För min del går det bra vid 07 alla dagar. Jag drar i snöret allra tidigast 8-9, blir oftast ändå 0930-10 då jag trimmar först.
Om det inte regnar imorgon kommer jag köra igång ungefär 9 och då inkluderar det även trottoaren =)
 
Pellegnillot71
R Rkarlsson skrev:
Eftersom det är ett hett ämne med gräsklippare så vill vi ju se vad folk tycker när det är bäst att klippa gräset med "hänsyn" till grannen.

Och då räknar vi motordrivna med bensin/aspen/diesel.
Om du ska lägga upp en fråga så ska det väl åtminstone vara möjlugtcatt lägga in sina alternativ. Det går ju inte att svara på frågan. Är det många som BARA tycker fm eller eftermiddag?
Mellan 10-20 tycker jag det räcker gott för att klippa gräs eller göra andra bullriga saker. På helgerna kan man gärna sluta vid 18. Men det kan som sagt jag inte välja i omröstningen....
 
Pellegnillot71 Pellegnillot71 skrev:
Om du ska lägga upp en fråga så ska det väl åtminstone vara möjlugtcatt lägga in sina alternativ. Det går ju inte att svara på frågan. Är det många som BARA tycker fm eller eftermiddag?
Mellan 10-20 tycker jag det räcker gott för att klippa gräs eller göra andra bullriga saker. På helgerna kan man gärna sluta vid 18. Men det kan som sagt jag inte välja i omröstningen....
Ja nu kan jag inte ändra, så ni får hållas eller starta en ny.
 
Jag har ändrat nu så att det går att rösta på flera alternativ.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Vad är jag då som vaknar före 5 Förutom gammal?
Du lägger dig uppenbarligen för tidigt..
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.