M Mellanbarn skrev:
Men vad såg du på projektorn då?
Själv använder jag fortfarande uttrycket, "se på tv" när jag streamar. När blir det icke-TV?
DVD sedan bluray.
 
Enda stället vi har tv som i tv kanaler är i huset i Sälen och då genom comhem. Blir lika irriterad varje gång över hur jobbigt det är att kolla på reklam
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har själv inte haft TV sedan sent 90 tal, kört projektor utan TV-mottagare
Du hade väl knappt flyttat hemifrån då och hade bra förutsättningar hemma gissar jag 😉
Alla är vi olika, jag köpte min egen lägenhet i förorten (ja förorten med stort F) eftersom mina päron trots boende på nedre Kungsholmen inte hade förutsättningarna att skaffa mig en lya i stan och jag inte ville bo hemma längre när jag fyllt 18.
Att kolla på den då nya TV-kanalen MTV, i min egna lägenhet 1984 var, och är ännu, en av de bästa känslorna nånsin.
 
  • Gilla
4774 och 10 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Du hade väl knappt flyttat hemifrån då och hade bra förutsättningar hemma gissar jag 😉
Alla är vi olika, jag köpte min egen lägenhet i förorten (ja förorten med stort F) eftersom mina päron trots boende på nedre Kungsholmen inte hade förutsättningarna att skaffa mig en lya i stan och jag inte ville bo hemma längre när jag fyllt 18.
Att kolla på den då nya TV-kanalen MTV, i min egna lägenhet 1984 var, och är ännu, en av de bästa känslorna nånsin.
Mina päron hade TV jag använde den inte. Flyttade hemifrån år 2000.
 
Düsseldorff
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen mins väl linjärtv?
Korrekt
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen mins väl linjärtv?
Vad fasen är "linjärtv.??
 
F frasen_36 skrev:
Vad fasen är "linjärtv.??
Vanlig TV. Dvs som sänds till samtliga mottagare ett program efter det andra. Därav "linjär" eftersom man varken kan ändra ordningen på programmen, välja när de skall ses, pausa eller dylikt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Kokkaffe måste man ju ha något paket av utifall det blir strömavbrott
Varför? Värm vattnet med ved eller vad du nu har som värmekälla, häll vattnet i kaffebryggarens filter direkt... långsamt. Blir ju exakt samma effekt som en kaffebryggare som värmer och pumpar varmt vatten.
 
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
T tergo skrev:
det verkar som testbilden sänds i 15min kl 6:00 på tv2
[länk]

[media]
Bästa programmet på SVT, men för tidigt för mig, så jag spelar in det.
 
  • Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
"Sälja grej med tjej" är nog rätt så bortglömt numera, ja.
Säg inte det, "booth-babes" används friskt, minns en vapenmässa jag var på i Austin. Där demonstrerades de flesta handeldvapen av just lättklädda tjejer. I Sverige, kanske inte så mycket längre, är väl inte tidsenligt. TV-spelsmässor var det längesen jag var på, men även där nyttjades lättklädda tjejer friskt för att locka publik till en viss utgivares bås.

/
 
F
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Vanlig TV. Dvs som sänds till samtliga mottagare ett program efter det andra. Därav "linjär" eftersom man varken kan ändra ordningen på programmen, välja när de skall ses, pausa eller dylikt.
Det flesta program på en kanal sänds efter varandra. Med modern TV kan de flesta ses "spolas tillbaka" pausas och ses när som helst. Har inget med linejäritet att göra.
Däremot kunde tidigare ANALOGA sändningar bara sparas och ses när som helst genom att man själv spelade in dem.
 
Redigerat:
  • Gilla
AnnikaME
  • Laddar…
Minns denna glass hos mormor på tidigt 80-tal

Två paket glasspinnar mot blå bakgrund, "Winner 88 kcal" och "Winner Glass", hälsosammare kalorisnål efterrätt.

Winner, nåt fabrikat som Konsum hade. Mor och far handlade alltid på ICA eller Hemglass och då blev det GB-glass eller Hemglass. Tyckte alltid mycket bättre om Winner-glassen av någon anledning. Har inte sedan dess smakat någon vanilj-glass som smakade likadant. Undrar vad det var i Winners glass som gjorde den så speciell?

/
 
  • Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
S steve5432 skrev:
Minns denna glass hos mormor på tidigt 80-tal

[bild]

Winner, nåt fabrikat som Konsum hade. Mor och far handlade alltid på ICA eller Hemglass och då blev det GB-glass eller Hemglass. Tyckte alltid mycket bättre om Winner-glassen av någon anledning. Har inte sedan dess smakat någon vanilj-glass som smakade likadant. Undrar vad det var i Winners glass som gjorde den så speciell?

/
Total avsaknad av vanilj gissar jag
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.