ecb182 ecb182 skrev:
Bara att olja resten också!
Nej, det vill jag verkligen inte.
 
Gräset gror!

Gräs som växer genom sprickor i asfalten. Motståndskraft och natur mot mänsklig infrastruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
PellePeps och 3 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Nej, det vill jag verkligen inte.
Selder grovsåpa löser linolja i alla fall
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Har startar ännu ett nytt projekt, badrum! Tittar på olika lösningar för golvbrunnen i duschen och hittade en snygg tile in lösning. Vi kör svarta detaljer i övrigt, så tänkte att det var snajdigt att det fanns att få tag på.

Svart plast eller metallkonstruktion, tejp reparation, mycket närbild, inomhus, oskarp bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär såg den ut från kartong i butik, den som satt uppsatt som "demo" på väggen var än värre skadad. Vi blev snabbt övertygade om att inte köpa denna lösningen i vart fall.
 
Jag visste inte att vi hade en infinity-pool.



Tänk vad bara en liten stunds minnesförlust kan leda till. 😎
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Har startar ännu ett nytt projekt, badrum! Tittar på olika lösningar för golvbrunnen i duschen och hittade en snygg tile in lösning. Vi kör svarta detaljer i övrigt, så tänkte att det var snajdigt att det fanns att få tag på.

[bild]

Såhär såg den ut från kartong i butik, den som satt uppsatt som "demo" på väggen var än värre skadad. Vi blev snabbt övertygade om att inte köpa denna lösningen i vart fall.
Det är sån där man sätter en kakelplatta i va. för att matcha det runt om? Jag beställde en sådan online (minns tyvärr inte var). Den sitter i källaren i vårt badrum där.. blev väldigt trevlig lösning - när man inte ser att det är en golvbrunn!

Inne i vårt hus, blev det en metallfärgad rund.. (vi har plastmatta där) - är nöjd med metallooken vs vit plastring... MEN fa*skapet har två miniskruvar som håller fast ringen.. och de stör mig kopiöst! Inte estetiskt eller så, men när det ska göras rent.. det blir ett helt "projekt" att städa brunnen (för den som inte kan krypa på golvet iaf).
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Många anledningar till att årets säsong av vår odling inte har fått så mycket kärlek som den vanligtvis brukar få. De stora tomatplantorna jag fick från min mamma tvärdog och det enda som vi skördade från dem var mer eller mindre det som satt på när vi fick plantorna.

En självsådd tomatplanta kämpar dock på, trots dess storlek (litenhet?) har den har gett massvis av tomater, och kämpar nu med den sista.... vi får väl se om den mognar!

En ensam gul tomat hänger på en torkad gren, med suddig grönskande bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Det ser kanske inte så mycket ut för världen, och det må vara lite höstfärger på bladen, men nu står det där, vårt första fruktträd! Efter en del velande blir det ett "Lapins E" körsbärsträd.

Träd plantat i trädgård, stödpinnar, lerig jord, vattensamling, grå himmel, bakgrundsstaket och vegetation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gräset som vi sådda under sommaren har sprintat och vuxit upp bra, resten av kortsidan av huset är till stora delar färdigt och ungefär hälften av ytan har fått en omgång gräsfrön. Vi får se när vi hinner så resten, i värsta fall får det bli en del som vi fixar till våren...
 
  • Gilla
13th Marine och 6 till
  • Laddar…
Hur lång tid tar det innan en sån där planta blommar?
 
Appendix Appendix skrev:
Hur lång tid tar det innan en sån där planta blommar?
Bra fråga, ingen aning :D

Men efter lite googlande kanske redan nästa år!
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Google är din vän! Särskilt om man får positiva besked 😊
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Idag har jag satt upp små klistermärken runtom i huset …

Låsikon på vit yta, möjligtvis en digital enhet eller en del av ett låssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund
AndersPS AndersPS skrev:
Idag har jag satt upp små klistermärken runtom i huset …

[bild]
För att?
Fattar inte...
 
richardtenggren
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
För att?
Fattar inte...
Kanske väntas det barn? 😍🫣
 
  • Älska
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Lerigt barn med mat på ansiktet och haklapp sitter och äter, lyckligt uttryck, hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag tänkte på barn tidigare, var det ungefär lika ofta som jag tänkte på att bestiga Mount Everest i shorts – det vill säga, faktiskt i princip aldrig. Men här står jag, nio månader in i det mest fantastiska äventyret i mitt liv, som pappa till vår lilla hjälte, vår Filip.

Eller, egentligen började ju äventyret tidigare än så, han tog den vetenskapliga vägen till världen genom IVF. Där och då började det första delen av äventyret, i början fyllt av förhoppning och förtvivlan, därefter bara förhoppning och glädjetårar vid varje kontroll som gick bra. Jag kommer för alltid att minnas när vi tittade på en uppförstorad bild av det lilla, lilla men samtidigt mest perfekta embryo som jag någonsin hade sett. Okej, det är det enda som jag någonsin har sett, men kan ni förstå hur ens känslor leker med en när man tittar på denna lilla mikroskopiska möjlighet att bli det där onåbara, att bli en förälder.

På dagen nio månader anlände han, på samma dag i slutet av januari som min pappa skulle ha fyllt år. Ni som har varit där i ett förlossningsrum delar säkert min upplevelse av att världen står stilla de millisekunder det tar innan han skriker och alla känslor som svämmar över i kroppen. I den stunden existerar inte mycket annat än vad som händer i rummet där och då.

Jag är själv yngsta barnen av tre, så inga småsyskon att ta hand om och därmed ingen större erfarenhet av barn, men på dessa nio månader har jag lärt mig att byta blöjor med en precision av en schweizisk urmakare (det ska i detta sammanhang sägas, att min sambo är ännu grymmare) och med ett golv fyllt av leksaker har jag lärt mig att ibland är en tom pet-flaska eller en pastagaffel det roligaste man kan leka med, för att minuterna därefter helt förkastas.

Ibland, när Filip ger mig det där breda leendet eller sitter och leker med min sambo, tror jag nästan att jag ska lyfta från soffan och sväva iväg. Jag hoppas att det bara är sömnbristen som sätter sina spår och inget allvarligare som har drabbat mig.

Jag minns också när jag stod på jobbet och pratade om Filip har gjort ditten och Filip har gjort datten. Så slår det mig, alla som är i rummet har barn och alla ler artigt när jag berättar om min fantastiska Filip. Alla måste lyssna och vara imponerade… eller… ja, förlåt, men ni har själva varit där och gjort samma sak - jag tittar på världens alla förändrar!

För någon som mig, som för några år sedan inte såg mig själv som förälder, till att träffa personen med stort P och känna hur något börjar förändras i tankarna har det varit en omtumlande resa. Till alla som undrar hur det är att bli förälder: det är en blandning av eufori, rädsla och en konstant förvåning över att du kan fungera på så lite sömn. Och du vet vad? Jag skulle inte byta ut det mot något annat.

Filip, tack för att du gjorde mig till världens lyckligaste trötta människa!
 
  • Gilla
  • Älska
TessanDoo och 26 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.