mexitegel mexitegel skrev:
Nu måste det hänt något fatalt?
Bevakningslistan till vänster är inte synkad med om man tittar på alla bevakningar. Bevakningslistan till vänster uppfattar jag som den rätta.

[bild]
Vi testade en grej som inte funkade. Detta ska vara tillbakaändrat nu. Tack för att du sa till.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Japp, nu ser det riktigt ut igen. Tack!
 
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi testade en grej som inte funkade. Detta ska vara tillbakaändrat nu. Tack för att du sa till.
Ett mem med text och en unge, ironiskt skämt om kodning och testning med kaos i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

😀
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
pjgb pjgb skrev:
Här kommer ett förslag sprunget ur ett riktigt jäkla I-landsproblem.

Om man valt att ignorera en användare som i ena stunden tycker att det viktigaste som finns är att visa bilder på sin mediokra restaurangmat och i nästa stund klagar över hur högt skattetryck vi har i Sverige (som då självklart är den idiotiska pöbelns fel och en åsikt som alla utom Lars Ohly och Karl Marx borde hålla med om om man är vettigt funtad enligt denna rent fiktiva användare) ja då borde man kanske kunna anta att både startade/lyfta trådar och citat av denne - återigen totalt påhittade fantastiska bilförare i centrala Stockholm som spenderar 95% av sin tid med att vara ute och cykla (!) - …andas… döljs från både senaste-listan och bevaknings-listan. Gärna också att diskussionerna med det imaginära forumtrollet i fråga också bara är puts väck.

Alltså, filterfunktionen skulle kanske kunna utvidgas. Nu vet jag ju inte om detta redan täcks av någon premiuminställning, jag tillhör ju den där jäkla pöbeln.
Ett väldigt ärligt tips.
Välj att se det som retar upp dig som ren humor. Ha sen också lite kul åt alla som går i fällan för att de inte upptäckt humorn. 😎
 
  • Gilla
Fotografen och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag blir också för det mesta skickad till starten av tråden när jag går in i en tråd.
Det var ju perfekt som förut, med att man kom till sista lästa.

Men jag ser ju att det är rapporterat, så jag ville bara lyfta upp handen och säga "Här med !" :)
Nu har jag upptäckt att det är skillnad på om jag klickar på rubriken eller på den första delen av brödtexten, det som förhandsvisas.
Klick på rubriken skickar mig till första olästa (som jag vill)'
Klick mitt på (dvs förhandsgranskningen) skickar mig till början av tråden.

Detta är nog inte samma beteende som förut, men går att leva med, bara jag vet.

Jag läste nu att 13th Marine också hade upptäckt exakt samma, och skrev om det i denna tråd.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu har jag upptäckt att det är skillnad på om jag klickar på rubriken eller på den första delen av brödtexten, det som förhandsvisas.
Klick på rubriken skickar mig till första olästa (som jag vill)'
Klick mitt på (dvs förhandsgranskningen) skickar mig till början av tråden.

Detta är nog inte samma beteende som förut, men går att leva med, bara jag vet.

Jag läste nu att 13th Marine också hade upptäckt exakt samma, och skrev om det i denna tråd.
Detta är fixat i vår utvecklingsmiljö men kommer inte att publiceras förrän inatt.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Valen i drop-downen är ju lite lustiga.

Vad är skillnaden på alt 1, 2 och 5 ?

Skärmdump av ett menyalternativ för att välja hur länkar visas i en tråd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Valen i drop-downen är ju lite lustiga.

Vad är skillnaden på alt 1, 2 och 5 ?

[bild]
Det korta svaret är: Ingen skillnad alls just nu.

För länge sedan valde vi att skapa något som heter custom fields i forumprogramvaran. Dessa custom fields går ej att integrera på ett snyggt sätt och vi har inte hunnit städa bort denna komplexitet. Det finns alltid något viktigare att göra.🥹
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Om man ignorerar en användare så ser man ändå vad vederbörande har skrivit om någon annan citerar det.
Värdelöst tycker jag...
Skärmdump på forumtråd, Ignorerat inlägg, Diskussion om trafikproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har alltså inte klickat på "Visa ignorerat innehåll". Det syns ändå i citatet.
 
  • Gilla
rolflidvall och 3 till
  • Laddar…
En liten petitess, men irriterande. På Android så är notifikationerna i OSet felaktiga grammatiskt. Det står "xyz Gilla ditt inlägg" istället för "xyz gillade ditt inlägg" som det gör inne i appen.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Kan du utveckla vad som ej fungerar? Mer exakt vilken lista i appen du klickar i, var du klickar och vart du hamnar. Om du har varit inne som inloggad i just den tråden på sistone osv.
Nu missförstod du. Jag skrev för att markera att jag till skillnad från andra inte hade problem, utan att inställningarna beter sig som förväntat här.
 
Om man långklickar på "Gilla" så får man ju upp några alternativa emojis. Men om man ångrar sig så går det inte att få bort dom. Tidigare kunde man klicka på något "dött" ställe på skärmen, men nu är enda sättet att klicka på någon av emojina.

Sociala medier-reaktionsknappar med "gilla" och olika uttrycksemotikoner för kommentarer.
Det är till och med så att om jag går vidare och svarar i tråden så fortsätter emojina att ligga kvar i förgrunden.

Textfält för feedback, reaktionsikoner, bild/video-uppladdning, sändknapp. Digitalt gränssnitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 5 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Här kommer ett förslag sprunget ur ett riktigt jäkla I-landsproblem.

Om man valt att ignorera en användare som i ena stunden tycker att det viktigaste som finns är att visa bilder på sin mediokra restaurangmat och i nästa stund klagar över hur högt skattetryck vi har i Sverige (som då självklart är den idiotiska pöbelns fel och en åsikt som alla utom Lars Ohly och Karl Marx borde hålla med om om man är vettigt funtad enligt denna rent fiktiva användare) ja då borde man kanske kunna anta att både startade/lyfta trådar och citat av denne - återigen totalt påhittade fantastiska bilförare i centrala Stockholm som spenderar 95% av sin tid med att vara ute och cykla (!) - …andas… döljs från både senaste-listan och bevaknings-listan. Gärna också att diskussionerna med det imaginära forumtrollet i fråga också bara är puts väck.

Alltså, filterfunktionen skulle kanske kunna utvidgas. Nu vet jag ju inte om detta redan täcks av någon premiuminställning, jag tillhör ju den där jäkla pöbeln.
Nja... har en teori om att när någon jag ignorerat (brukar vara för att de mest gnäller och sällan säger något substantiellt) för ovanlighets skull skriver något värt att läsa blir de citerade.
Vill därför att citaten även i fortsättningen visas.

Om någon jag ignorerar citerar mig för lite specifikt gnäll. Då är inlägget dolt enlig den tidigare funktionaliteten och får gärna fortsätta vara så. Är jag på masocistiskt humör kan jag låsa upp dolt innehåll närsomhelst.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Dheri och 1 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
har en teori om att när någon jag ignorerat (brukar vara för att de mest gnäller och sällan säger något substantiellt) för ovanlighets skull skriver något värt att läsa blir de citerade.
Vill därför att citaten även i fortsättningen visas.
Tyvärr funkar det inte i praktiken eftersom 99% av alla som skriver ett svar gör det genom att citera föregående inlägg vare sig det är relevant eller inte.

Har jag valt att ignorera någon så vill jag aldrig se vad den personen har skrivit såvida jag inte aktivt väljer att visa det. Så funkade det tidigare, så att det numera syns i citat klassar jag som en bugg.
 
  • Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Wohoo, I’m in the 1 %!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.