R Robert-san01 skrev:
180cm... Du har förstått att hon beställde den längden för att kunna gömma dig i den om du inte lyder. ;)
Tur man är 186cm och betydligt fetare än vad som för plats där i

/Jocce
 
  • Haha
IgelSpikey och 2 till
  • Laddar…
Tvättmaskinen stannade kvällen innan skolavslutning/student och larmade om att den inte kunde pumpa ut vatten. Öppnade luckan för pumpen och det drösslade ut grus. Suck, nu behöver jag köpa ny pump tänkte jag... Hann med att titta på det idag. Pumpen snurrar och fungerar. Tänkte att det kanske var stopp i slangen men icke. Tog även bort vattenlåset mellan trumman och pumpen och där var något intressant! Nu fungerar tvättmaskinen igen! ;)
 
  • Hand håller avloppslock med en inklämd pingisboll; potentiellt stopp i avloppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller smutsig, föremål över handfat med diverse objekt nedanför. Badrumsmiljö. Något är rengjort eller repareras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Fixat klart presenten till kemisten. Det blev bara ek i olika nyanser, men det ser rätt gott ut tycker jag. Får se om den andra får gå till min chef. Resultatet av årets lönesamtal kommer i veckan, så jag avvaktar kanske till efter det.
Två träklossar med ovanlig design på arbetsbänk, möjligtvis handgjorda konstföremål eller leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Chentin och 27 till
  • Laddar…
richardtenggren
A atomlab skrev:
Skall lägga 2 badrum med marmor och har testat lite olika klingor. Nu träffade jag rätt. Hyffsat trevligt snitt får jag lov att säga. Inte det billigaste och inte heller det dyraste..

Bästa är att det kom idag med brevbäraren när jag bestämde idag kl 09.
Vad blev det för klingor? Jag ska ju tids nog göra ett marmorbadrum, marmor i hall och kök själv :)
Har planer på gira plattorna till fönstersmygarna så de möter upp väggarna. :)

Vi kommer köra duschhörnan i Verde Guatemala vi också :)
 
K
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
K kniv skrev:
[länk]
Tack, jag blev nog för extas för att läsa vidare i tråden :D
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
U
Tror jag använt alla verktyg jag har förutom dammsugaren (även fast den syns i bild) Renoveringsprojekt, exponerade träväggar, byggverktyg, rör, ställningar, rörigt, inomhus, ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

I morgon ska jag smida balkskor av plattjärn innan jag känner mig säker att ta bort alla stämp(arna?)

Edit: Nästan så man skulle kunna leka en lek! Finn fyra ting:
-Gula 120cm vatt-passet
-El-hyveln
-Sticksågen
-Borrskruvdragaren
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Stempunkspis.
Färdigställt ett utekök i dag.
Började före helgen.
Först klippa plåtar. Hann svetsa ihop lite av inkråmet. Ugn och botten på bakstycket.
Ett svetsat metallföremål, arbetsbänk i verkstadsmiljö, ofärdig konstruktion eller komponent, industriellt tema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grejen med att sätta igång detta just nu är att jag var utbjuden till en väns lantställe tre dagar. Typiskt är att det bara äts, drivs omkring och dricks drinkar. Tänkte att det blir roligare om jag har med ett projekt att pyssla med mellan måltiderna.

Sidor och front. Har en bit isolering i ugnen som skydd.
Förbrukad metallkonstruktion med isolering, lutad på trä, i solig garageuppfart, omgiven av verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rökgången kommer ut under ugnen genom en slits. Det är ca 100 cm2 som skall bli kvadratisk över hällen.
Svart metallkonstruktion, troligen en del under bearbetning, med svetsskarvar, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allt helsvetsat.
Metallkonstruktion, svetsningar syns, ojämn, verkstadsmiljö, pågående arbete, industriellt intryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett benstativ. Rör från Hornbach.
Svetsad metallkonstruktion, troligen en rök eller grill, på stadiga ben, ofärdig, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Använt hundra år gammal fartygsplåt som häll.
Rostig metallkonstruktion, troligen en grill, i ett verkstadsutrymme med verktyg och material runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detaljer tar mycket tid. En halvdag för övergång till runt rökrör.
Svetsad metallkonstruktion med ett rör på en rostig yta, utomhus på grus och gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Brännaren är det modernaste i spisen.
Svetsad metallkonstruktion med utdragbara delar på ett verkstadsgolv, troligen anpassad för ett specifikt syfte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta är On Topic.
Luckor. Komplett med beslag är gjort i dag. Utseendemässigt svårplacerad. Ålderdomlig och modern på samma gång. En sotraka och annat smått också.
Gammal, rostig utomhusgrill med öppen dörr och termometer på rustik bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
MultiMan och 39 till
  • Laddar…
Rickard.
Har fortsatt lite med bandsågen och monterat dom nytillverkade skydden. Har tidigare fått erbjudandet att köpa direkt från tillverkaren i staterna men tyvärr(såklart) blir allt alldeles för dyrt så det fick bli hemmabyggt istället. Använder sågen allt mer och utan skydd har det varit gränsfall obehagligt att såga både horisontellt och vertikalt. Inga byggbilder värda att visa men en före/efterbild får ni stå ut med.

Vertikal band såg, två perspektiv, grått och svart, arbetsverktyg, metall, hjul, blad, bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska tillverka stålstativ imorgon så jag passade på att ta tid på att konvertera sågen och jag får nog räkna med 5 minuter vilket såklart betyder att jag kommer dra mig in i det sista innan jag faktiskt orkar göra det ;)

En metallbandslip på ett arbetsbord i en verkstad med tillhörande utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Skärmtaket / vedförrådet börjar faktiskt likna just detta.


/Jocce
 
  • Träkonstruktion för tak, ofärdigt byggprojekt, cykel, säckar, husvägg, fönster, stenläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
findus42 findus42 skrev:
Stempunkspis.
Färdigställt ett utekök i dag.
Började före helgen.
Först klippa plåtar. Hann svetsa ihop lite av inkråmet. Ugn och botten på bakstycket.
[bild]
Grejen med att sätta igång detta just nu är att jag var utbjuden till en väns lantställe tre dagar. Typiskt är att det bara äts, drivs omkring och dricks drinkar. Tänkte att det blir roligare om jag har med ett projekt att pyssla med mellan måltiderna.

Sidor och front. Har en bit isolering i ugnen som skydd.
[bild]
Rökgången kommer ut under ugnen genom en slits. Det är ca 100 cm2 som skall bli kvadratisk över hällen.
[bild]
Allt helsvetsat.
[bild]
Ett benstativ. Rör från Hornbach.
[bild]
Använt hundra år gammal fartygsplåt som häll.
[bild]
Detaljer tar mycket tid. En halvdag för övergång till runt rökrör.
[bild]
Brännaren är det modernaste i spisen.
[bild]
Detta är On Topic.
Luckor. Komplett med beslag är gjort i dag. Utseendemässigt svårplacerad. Ålderdomlig och modern på samma gång. En sotraka och annat smått också.
[bild]
Mvh Findus
Du är hembjuden till mig när du vill! Pool och mat finns!
 
  • Gilla
  • Haha
findus42 och 1 till
  • Laddar…
Inte idag, men igår flyttade jag byggställningen med gröna faran så att det skulle bli lättare för midsommargästerna att komma upp på altanen.
Hus under renovering, ställningar, presenningar, grönska, träd, ingen synlig personal, dagsljus, byggprojekt på landsbygd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ställde ner den bakom syrenhäcken tills gästerna åker hem och bygget fortsätter.
Utsikt genom smutsigt fönster av traktor och spridningsutrustning på ett grönt fält.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Flyttade även skummbunkern från infarten till ett mer avlägset ställe där frugan slipper se den...
Utsikt från traktorhytt: skjul, träved i storsäckar, grönska, taget genom vindruta med vindrutetorkare synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Passade även på att kapa ner lite träd som skymmer solen när man badar i poolen, men glömde tyvärr ta fler bilder än när jag var på väg upp.
Trädkantad glänta med skjul, bråte, säckar, virke, stege och rostig behållare. Lummigt, oorganiserat, övergivet utomhusområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efterbild när träden är nerkortade och gröna faran står redo med personkorgen om någon vill göra bomben ner i poolen på midsommar, frugan tycker dock att det verkar väldigt onödigt...
Ett ovan mark-pool, uppblåsbara flytredskap, klädstreck och grönområde i skymningsljus. En grön lift i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Räknas väl kanske inte eftersom det inte var jag, men var med sonen idag (och igår, och i förrgår, och i söndags, osv) när han körde lite cross.
Epan är tvåsitsig men saknar AC, därför åker jag egen bil...
Tur att kompisen har tre olika banor mindre än 10 minuter hemifrån.
Motorcykel på väg, fastsatt på en släpvagn, på en grusväg i lantlig miljö. Solljus, grönska, sommar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Cyklist i skog, terrängcykling, gröna träd, soligt, stig, utomhusaktivitet, dagtid, skyddskläder, hjälm, ensam.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Meckat med minilastaren, hydraulpumpen slutade gå häromdagen. Eftersom det är ett elverktyg kan till och med jag mecka, så nu snurrar den igen. Förvisso på max hela tiden, för det som pajat är styrboxen till matningen, där man kan ställa spänningen och därmed varvet. Nykyrka maskin där den är köpt har varit hjälpsamma på telefon, och det fanns en ny box på hyllan vilket ju brukar vara det som det varnas för som problemet med kinamaskiner.

Väldigt nöjd med användningen av loppisfynd: Crimpex made in Sweden presstång och sinnessjukt mycket kontakter. Betalade säkert flera tior för den lådan.
Inre delar av en generator med multimeter; visar underhåll eller felsökning, omgivet av löv och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Maskindelar, slangar och kablar i industriell miljö, rost och slitage synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktygslåda med krimpverktyg, isolerade kabelskos, mångfärgade kontakter, skiftnycklar och multimeter. Oorganiserad, använd, professionellt elarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Hus tomte
jonmo jonmo skrev:
Meckat med minilastaren, hydraulpumpen slutade gå häromdagen. Eftersom det är ett elverktyg kan till och med jag mecka, så nu snurrar den igen. Förvisso på max hela tiden, för det som pajat är styrboxen till matningen, där man kan ställa spänningen och därmed varvet. Nykyrka maskin där den är köpt har varit hjälpsamma på telefon, och det fanns en ny box på hyllan vilket ju brukar vara det som det varnas för som problemet med kinamaskiner.

Väldigt nöjd med användningen av loppisfynd: Crimpex made in Sweden presstång och sinnessjukt mycket kontakter. Betalade säkert flera tior för den lådan.
[bild]
[bild]
[bild]
Trodde ja va den enda gamlingen med den tången.

Min kabelsko tång har nog hängt med i 35 år nu

Klart bättre mot dagens kina tänger😉
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:
Trodde ja va den enda gamlingen med den tången.

Min kabelsko tång har nog hängt med i 35 år nu

Klart bättre mot dagens kina tänger😉
Jo köpte en knipex nyligen, den här är ju sjukt mycket bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.