K kniv skrev:
Det här med att ens egna inlägg var markerade i en något annorlunda färg var bra. Verkar också ha försvunnit
Vi förstår inte riktigt vad du menar. Var någonstans har du sett att dina egna inlägg var markerade i en annorlunda färg? Kan du har använt någon tilläggsmodul som till exempel greasemonkey i din webbläsare? Utveckla gärna så att vi förstår bättre.
 
useless useless skrev:
Det funkar om inte citatet är för stort/innehåller bilder. Nu sträcker sig citatet till slutet på editeringsrutan och det finns ingenstans att sätta markören nedanför.

Och jag kör Firefox i Android. Det ser säkert annorlunda ut i andra kombinationer av webläsare och OS.

Man får klicka på A och byta till BB-kod-läge istället för Wysiwyg-läge om man vill kunna redigera.
Citathanteringen är inte optimal. Funkar inte alltid som vi vill. Vi ska försöka se om vi kan komprimera eller flika ihop citaten när man är i editorn så att citaten inte blir så höga.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Måste man vara inloggad nu för att se bilder? Det är väl den mest hatade forumfunktionen och bästa anti-reklamen alla kategorier.

Nu kan jag inte längre skicka länkar med smarta tips och tricks till vänner och bekanta som då har möjlighet att upptäcka vilken kunskapskälla det här är.

🤯
Det har varit så i många år och det är ett bra sätt för oss att få nya medlemmar även om vi är väl medvetna om att vissa backar tillbaka.

Det går fortfarande bra att dela länkar till sidor, trådar, inlägg och bilder (även om bilden blir suddig efter en kort sekund). Och om du vill så kan du länka till bilden i dess kolla-läge, där får vem som helst se ett visst antal bilder innan de blir suddiga.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Öh, hm... var slår jag på dark mode?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Bilder uppdateras inte med nya bilder längre. I kolla verkar det komma in nya bilder. Men bilder är så otroligt mycket snabbare att titta igenom än kolla.
 
Hamnar på första inlägget när jag klickar på bevakningar med uppdatering. Alltså första inlägget i tråden.
 
  • Gilla
snaggletooth och 1 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
Hamnar på första inlägget när jag klickar på bevakningar med uppdatering. Alltså första inlägget i tråden.
Verkar funka efter att man klickat fram till sista inlägget. No biggie
 
K
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vi förstår inte riktigt vad du menar. Var någonstans har du sett att dina egna inlägg var markerade i en annorlunda färg? Kan du har använt någon tilläggsmodul som till exempel greasemonkey i din webbläsare? Utveckla gärna så att vi förstår bättre.
Använder oftast safari på iPhone, eller iPad. Inga konstiga tillägg eller andra grejor.

Det har varit en tydlig distinktion mellan texten i inlägget och ”headern”, alltså innehållandes den andra infon med namn, tid osv. TROR bakgrunden har haft en något röd/rosa ton på headern. Kan inte säga med säkerhet hur det varit men en skillnad mot hur det var tidigare har det nu garanterat blivit.

Men ”problemet” att lösa är att användaren på ett tydligt sett ska se vilka inlägg som är skriva av en själv, utan att behöva läsa användarnamnet. Lite som hur TS inlägg distinkteras och lätt kan urskiljas. Om detta göra bäst med röd/rosa header eller på annat sätt låter jag vara upp till er, ni som har kunskap om plattformens möjligheter och begränsningar.
 
  • Skärmdump från ett forum på Byggahus.se, inlägg och svar i en diskussionstråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av ett forum på Byggahus.se, diskussionstråd med användarkommentarer och administrativ respons.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Bevaka-knappen i botten på trådarna verkar ha försvunnit igen, har för mig att det hände vid en tidigare uppdatering också.
 
M MrJozk skrev:
Bevaka-knappen i botten på trådarna verkar ha försvunnit igen, har för mig att det hände vid en tidigare uppdatering också.
Den finns hos mig iaf, den är kvar på samma ställe och samma färg, dels i appen, dels i webbläsaren i telefonen.
Sen finns även den flytande stjärnan kvar.
 
Larsa Larsa skrev:
Hamnar på första inlägget när jag klickar på bevakningar med uppdatering. Alltså första inlägget i tråden.
Samma här, lite slumpmässigt.
 
K kniv skrev:
Använder oftast safari på iPhone, eller iPad. Inga konstiga tillägg eller andra grejor.

Det har varit en tydlig distinktion mellan texten i inlägget och ”headern”, alltså innehållandes den andra infon med namn, tid osv. TROR bakgrunden har haft en något röd/rosa ton på headern. Kan inte säga med säkerhet hur det varit men en skillnad mot hur det var tidigare har det nu garanterat blivit.

Men ”problemet” att lösa är att användaren på ett tydligt sett ska se vilka inlägg som är skriva av en själv, utan att behöva läsa användarnamnet. Lite som hur TS inlägg distinkteras och lätt kan urskiljas. Om detta göra bäst med röd/rosa header eller på annat sätt låter jag vara upp till er, ni som har kunskap om plattformens möjligheter och begränsningar.
Tack, nu tror jag att jag förstår hur du menar.

För ganska länge sedan så lät vi varje användare tilldelas en färg automatiskt. Du fick kanske rosa, jag fick kanske grönt. Denna färg syntes inte bara uppe i högra hörnet utan också bakom bokstaven i varje inlägg.

Men av någon anledning, kommer inte ihåg om det var feedback från användare eller att vi själva tyckte det, så tog vi bort detta. Tror att orsaken var att vi tyckte det blev för färgglatt.

Ett tips är att ladda upp en liten bild som din avatar som du känner igen. Detta gör du i din profil. Säg till om du behöver hjälp.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Den finns hos mig iaf, den är kvar på samma ställe och samma färg, dels i appen, dels i webbläsaren i telefonen.
Sen finns även den flytande stjärnan kvar.
Jag hittar den bara i toppen sen uppdateringen, både i webbläsaren i telefonen och i datorn. Skumt! :)
 
K
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Tack, nu tror jag att jag förstår hur du menar.

För ganska länge sedan så lät vi varje användare tilldelas en färg automatiskt. Du fick kanske rosa, jag fick kanske grönt. Denna färg syntes inte bara uppe i högra hörnet utan också bakom bokstaven i varje inlägg.

Men av någon anledning, kommer inte ihåg om det var feedback från användare eller att vi själva tyckte det, så tog vi bort detta. Tror att orsaken var att vi tyckte det blev för färgglatt.

Ett tips är att ladda upp en liten bild som din avatar som du känner igen. Detta gör du i din profil. Säg till om du behöver hjälp.
Alla kan ju få samma färg, behövs ju tre egentligen bara. En för TS, en för ”mina” och en för ”alla andra utom TS”. Viktiga är ju att snabbt och tydligt kunna särskilja inläggen. Avataren är för liten.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Öh, hm... var slår jag på dark mode?
Den letar jag också efter...?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.