mexitegel mexitegel skrev:
Gahhhhh för aluminiumoxid och båtmotordelar som inte varit isär på över 20 år.

Dubbel-gahhhh för 4 veckor väntetid på båtverkstaden!
Lagom till semestern är slut :)
 
  • Arg
mexitegel
  • Laddar…
UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
Lagom till semestern är slut :)
Det där måste vara den värsta felanvändningen av smileys i forumets historia. GAAAAHHHH!!!
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
Maria T
UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
Här i kommunen har skattebetalarna finansierat fina cykelbanor utefter flera sträckor landsväg. Lika förbannat cyklar cyklisterna på landsvägen. Gärna i bredd också. GAAAHHHH!
I min kommun, Huddinge, är det samma lika - kommunen breddar trottoarer och delar sen för cyklister och gående. "Normala" cyklister (efter vad jag sett) använde oftast den nya cykelbanan jämte de gående men de där lycratokarna - kan inget annat ord för de som ser ut att vara i Girot eller Touren - de använder fortfarande vägen, d v s den fil som är dedikerad för bilar och motorcyklar (och ja, säkert ytterligare fordon som jag INTE har koll på) och har givetvis en egen agenda och struntat i den fina, dyra och nyanlagda cykelbanan för att där cyklar ju stoppklotsarna....

Ett evigt dilemma, har bott här i snart 22 år och ingen politiker kan tänka (bor precis mellan två kommuner) hur de lämpligast förtydligar vem - gående och cyklist - ska vara på vilken plats.
Jag är lika ofta gående som jag är bilförare och ser bristerna ur fler aspekter.
 
  • Gilla
UlrikaSpg
  • Laddar…
Senast jag cyklade hem från jobbet höll jag 22 km/h i snitt. Får man cykla på vägen då eller ska jag vänta på att de bygger cykelbana?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kör man racer cyklar man på vägen, cykelbanan är helt livsfarlig om du kör lite fortare (vilket är hela poängen med racer)

Racercyklister som cyklar i grupp som inte underlättar omkörning med bil där det är möjligt är det skottpengar på.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Får man cykla på vägen då eller ska jag vänta på att de bygger cykelbana?
Cykla på vägen får man alltid om det saknas cykelbana och inte är förbjudet av andra skäl.

Eller var det kanske ett skämt och jag gick i fällan. :thinking::oops: GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
  • Gilla
Svante Svenson och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det där måste vara den värsta felanvändningen av smileys i forumets historia. GAAAAHHHH!!!
Håller med.
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Kör man racer cyklar man på vägen, cykelbanan är helt livsfarlig om du kör lite fortare (vilket är hela poängen med racer)

.
Livsfarlig varför?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ja precis. Det är därför gående måste våga hävda sin rätt så att cyklister bara behöver sakta in något och cykla bakom dem med företräde, istället för som nu cykla på och låtsas som att de inte ser dem de har väjningsplikt mot.
Jag siktar alltid på deras röv. Sänker inte farten. Värsta som finns när de tvekar och stannar.
 
Karrock
UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
Livsfarlig varför?
För fotgängarna som delar rätten att vara där? :D
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
Och är man bilist finns motsvarande grej, fast då mer som en rent fysisk lag :)
Har tryckt in taket på två bilar som nästan mördat mig så om man inte vill få bilen förstörd ska man hålla sig borta.

För någon dag sedan så svängde en bil in framför mig när jag joggar på trottoaren han trodde väll jag skulle stanna. Icke, full kraft in i sidorutan. Haha hans passagerare hoppade till kan jag lova
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har tryckt in taket på två bilar som nästan mördat mig så om man inte vill få bilen förstörd ska man hålla sig borta
Illustration jämför cyklister och bilister som tar upp vägutrymme, framhäver ironi i gatudelning och miljöpåverkan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Karrock Karrock skrev:
För fotgängarna som delar rätten att vara där? :D
Så kan det ju vara. Blev påcyklad på en gångbana för ett par år sedan. Cyklisten stannade inte ens.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag siktar alltid på deras röv.
Rimligt om folk hade vågat gå, men det gör ju de flesta inte. Och väldigt många cyklister är inte beredda på att väja för gående som väl går utan svänger ut i mötande cykelbana framför en istället för att sänka farten och cykla bakom en även om man går helt förutsägbart och väl synligt.

Säger detta som dagligt promenerande till och från jobbet och bland annat korsande cykelbanan på Norr Mälarstrand. Det finns nog en särskild sorts puckade cyklister boende i Bromma.

Nej, nu tror jag vi ska låta folk gaahhgga om något annat.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Har tryckt in taket på två bilar som nästan mördat mig ...
Och jag har som bilist nästan dödat cyklister som trott att de inte behöver ta någon hänsyn till bilar. Mer tur än skicklighet att det inte gick riktigt illa.

Fattar inte varför det skall vara så djävla svårt att ta hänsyn, samarbeta och visa lite vanligt hyfsat omdöme i trafiken.
 
  • Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.