T
B BolleGTR skrev:
Hej, det är ett uttag för uppdatering av mjukvaran.

Fick du ordning på signalen sen?
I år har jag varit med om att jag saknat signal fast att kabeln är hel.

Det som fungerat för mig är att ställa klipparen utanför dockan, ca 2 meter, sen trycker jag på hemknappen på dockan.
Då har den hittat signal och klipparen åker till dockan.

Hej,
Tusen tack för svar! Attan, då var det inte det uttaget som var lösningen ändå. Nej, den har visar samma problem fortfarande tyvärr (Signalproblem - docka imow). När jag ställer den i dockan så tar den heller inte laddning, så jag undrar om det är något problem med själva dockan. Den lyser ju fast rött sken (även när jag drar ur sladden?!) men reagerar inte när jag trycker på hemknappen. Har du nån aning om vad det kan vara?
 
T
T tomasjo skrev:
Hej,
Tusen tack för svar! Attan, då var det inte det uttaget som var lösningen ändå. Nej, den har visar samma problem fortfarande tyvärr (Signalproblem - docka imow). När jag ställer den i dockan så tar den heller inte laddning, så jag undrar om det är något problem med själva dockan. Den lyser ju fast rött sken (även när jag drar ur sladden?!) men reagerar inte när jag trycker på hemknappen. Har du nån aning om vad det kan vara?
Lyckas inte redigera inlägget så svarar mig själv - det jag trodde var ett fast rött sken är ju färgen på diodens plast. Den lyser inte utan är tvärdöd. Säkert åskan.
 
E
Min klippare indikera låg temperatur på batteriet. Det visar ca 9 grader fel. Går det att byta sensorn eller vad är det som är fel?
 
E Elsamimmi skrev:
Min klippare indikera låg temperatur på batteriet. Det visar ca 9 grader fel. Går det att byta sensorn eller vad är det som är fel?
Har det någon praktisk betydelse?
Inaktiveras klipparen pga fel temp?

Sannolikt får hela batteripaketet bytas. Tillverkare vill ej göra ingrepp/rep på en så känslig detalj som ett energirikt batteripaket.
 
E
E etompau skrev:
Har det någon praktisk betydelse?
Inaktiveras klipparen pga fel temp?

Sannolikt får hela batteripaketet bytas. Tillverkare vill ej göra ingrepp/rep på en så känslig detalj som ett energirikt batteripaket.
Ja den vägrar klippa förräns det är riktigt varmt ute. Har en till klippare av samma typ som visar rätt temp som fungera ned till 6-8 grader. Vad är det för något som sitter ovanför batteriet? Närbild på trasig elektronisk apparat, synliga skruvar och trasiga plastdelar, fokus på knäckt yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E Elsamimmi skrev:
Ja den vägrar klippa förräns det är riktigt varmt ute. Har en till klippare av samma typ som visar rätt temp som fungera ned till 6-8 grader. Vad är det för något som sitter ovanför batteriet? [bild]
Ingen aning, kanske en extern temp.sensor. Det låter som du behöver höra med en återförsäljare/serviceverkstad.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
E
Jag har problem med en av klipparna där den helt plötsligt ej kan köra tillbaka till laddstationen. Den vill hellre köra fel sida kabeln.När den klipper så kör den ej utanför . Verkar vara när den ska åka tillbaka.Någon som vet vad det kan vara för fel?
 
Efter att ha lagat hjulupphängningen fram temporärt flera gånger så bestämde jag mig för en renovering.
Nu kommer klipparen gå många timmar till (y)

tog först bort det som ska hålla fast hjulet, slipade till, la en bricka, klämde en enörad slangklämma med så hårt tryck neråt som möjligt, låste allt med en till i urspårningen på tappen.
 
  • Fordonsdel, möjligtvis bil, närbild, smutsig vit yta, fjädermekanism, svart plast, naturbakgrund, teknisk komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En blåsig bild på en vit plastdel med en ventil och slang ansluten, möjligtvis utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dpdp och 1 till
  • Laddar…
Tjenare alla!
Jag fick en felkod på klipparen (4025 internt fel). Jag grunnade inte så mycket på det utan gjorde en återställning. Valde nyinstallation och nu vill inte klipparen kännas vid dockningsstationen. Jag har provat det mesta, tagit ur batteriet, dragit ut laddaren, rengjort laddport och liknande.

Stationen blinkar som den ska vid laddning men klipparen vill inte ansluta. Jag är fast vid "placera imow i dockningsstation". Går inte o trycka ok :(

Någon som har varit med om detta?
 
Kommer du in i menyerna?
i så fall finns det ett val som heter ’koppla imow’ (eller något liknade) som borde lösa problemet.
 
tttomten tttomten skrev:
Kommer du in i menyerna?
i så fall finns det ett val som heter ’koppla imow’ (eller något liknade) som borde lösa problemet.
Nej, tyvärr. Jag är fast i installationsmenyn. :(
 
Tyvärr då vet jag inte.
 
tttomten tttomten skrev:
Tyvärr då vet jag inte.
Nä, jag har testat nu i ett par timmar. Jag ska ringa min återförsäljare på måndag. Det måste ju att koppla upp en dator mot klipparen kan man ju tycka.
 
N Nybörjaren! skrev:
Tjenare alla!
Jag fick en felkod på klipparen (4025 internt fel). Jag grunnade inte så mycket på det utan gjorde en återställning. Valde nyinstallation och nu vill inte klipparen kännas vid dockningsstationen. Jag har provat det mesta, tagit ur batteriet, dragit ut laddaren, rengjort laddport och liknande.

Stationen blinkar som den ska vid laddning men klipparen vill inte ansluta. Jag är fast vid "placera imow i dockningsstation". Går inte o trycka ok :(

Någon som har varit med om detta?
Hej.
Hitta någon lösning?
Har samma problem
 
  • Display på en robotgräsklippare som visar laddningsstation och klockslag; gräs och jord syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J justy skrev:
Hej.
Hitta någon lösning?
Har samma problem
Ja, det jag gjorde fel enligt reparatören va att jag återställt klipparen med en aktiv felkod. Felkoden försvinner inte trots återställning :( Om man nu ska fixa klipparen själv ska man alltid gå in i servicemenyn och ta bort felkoden innan återställning. Han kopplade upp den mot en dator och gjorde en herrejösses reset, kostade 25cm vetefläta.
 
  • Gilla
jonas_da
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.