F
Maria T Maria T skrev:
De kan mycket väl ha ändrat receptet, jämför coca-cola "ny förbättrad smak". Ha!
Ja det stämmer, där har vi en annan. Jag tycker smaken har glidit svagt åt det beskare hållet.
 
Redigerat:
E Edlunn skrev:
Säger bara: Igloo Hallon
Det fanns ju en Igloo med en röd och en grön halva också!
Själv saknar jag mest Puckstång, lagom stor. Fanns det en rutig sån också, eller minns jag fel?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F
K Kirre2 skrev:
Det fanns ju en Igloo med en röd och en grön halva också!
Själv saknar jag mest Puckstång, lagom stor. Fanns det en rutig sån också, eller minns jag fel?
Har inget minne av rutig Puckstång, bara vanilj eller jordgubbssmak.
 
Maria T
F frasen_36 skrev:
Har inget minne av rutig Puckstång, bara vanilj eller jordgubbssmak.
Det fanns en Puckstång päron också, den var min pappas favorit.

@Kirre2 - har också ett minne av en rutig glass men tror det var i ett halvliterspaket, där fanns även en vaniljglass med prickar av jordgubbsglass, kul på barnkalas. Med det inte sagt att det inte fanns en rutig puckstång, jag kan ha missat det.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Maria T
K Kirre2 skrev:
Det fanns ju en Igloo med en röd och en grön halva också!
Själv saknar jag mest Puckstång, lagom stor. Fanns det en rutig sån också, eller minns jag fel?
Minns också den röd-gröna, undrar om det var ett annat glassfabrikat än GB? (Har inte kollat igenom alla årens glasskartor).

Edit: Hittade en röd-gul Igloo på 1968 års glasskarta.
 
  • Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Det fanns ju en Igloo med en röd och en grön halva också!
Själv saknar jag mest Puckstång, lagom stor. Fanns det en rutig sån också, eller minns jag fel?
Har en svag minnesbild av en rutig puckstång. Vanilj och någon mer smak.
 
F frasen_36 skrev:
Har inget minne av rutig Puckstång, bara vanilj eller jordgubbssmak.
Du menar guldpuck som skrivits om tidigare. Puckstång är ju klassikern med vaniljglass doppad i choklad. Ananassplitt tyckte jag om. Kasper klubbor som senare Dumle konkurrerade ut...M.A.C BlackOrange som var bättre än CocaColaCompanys variant, men deras Cola eller Orange var sämre än Coke/ Fanta.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
F
Maria T Maria T skrev:
Det fanns en Puckstång päron också, den var min pappas favorit.

@Kirre2 - har också ett minne av en rutig glass men tror det var i ett halvliterspaket, där fanns även en vaniljglass med prickar av jordgubbsglass, kul på barnkalas. Med det inte sagt att det inte fanns en rutig puckstång, jag kan ha missat det.
Maria T Maria T skrev:
Det fanns en Puckstång päron också, den var min pappas favorit.

@Kirre2 - har också ett minne av en rutig glass men tror det var i ett halvliterspaket, där fanns även en vaniljglass med prickar av jordgubbsglass, kul på barnkalas. Med det inte sagt att det inte fanns en rutig puckstång, jag kan ha missat det.
Javisst päron fanns det ju. Och halvlitersglassen som såg som ett chack-bräde.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
a.o.f a.o.f skrev:
Har en svag minnesbild av en rutig puckstång. Vanilj och någon mer smak.
Vanilj och jordgubb, som jag minns det. Det kan ju varit tex Trollhätteglass eller nåt annat mindre fabrikat.
De rutiga glasspaketen minns jag också. Tänker på Knattarna, var det nån bild på dem på paketet?
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Maria T
S Sona2012 skrev:
Du menar guldpuck som skrivits om tidigare. Puckstång är ju klassikern med vaniljglass doppad i choklad. Ananassplitt tyckte jag om. Kasper klubbor som senare Dumle konkurrerade ut...M.A.C BlackOrange som var bättre än CocaColaCompanys variant, men deras Cola eller Orange var sämre än Coke/ Fanta.
Den glassen du kallar puckstång hette Chokladpuck, rund vaniljpinne doppad i choklad. Fanns Nötpuck också med hasselnötskross i chokladen, samt Pistagepuck (min favvo).
 
  • Gilla
Kirre2 och 3 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Har funderat på det, nu rackarns får det bli av :rofl:
Svartvit illustration av person som håller en kamera, med texten "Pics or it didn't happen".
 
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Vad hette pucken med tuggummistång?
 
B
Maria T Maria T skrev:
Partnern och jag har en återkommande diskussion huruvida Pommac, Champis och Trocadero smakar ungefär likadant; jag gillar alla tre och kan tänka mig köpa dem medan han bara gillar Trocadero och tycker de andra är äckliga. Märkligt.
Jag gillar också allihop, tycker att det finns viss skillnad men den kanske mest är psykologisk. Pommac tycker jag har bäst smak, Champis upplever jag som lite "lättare" än Pommac och Trocadero sötare och slibbigare. När jag drack Pommac sist, för ett par månader se'n, tyckte jag den också var sötslibbig, skillnaden mellan de olika kanske är hårfin, blir spännande att se rapport om ert blindtest.
 
Ja trocadero tycker jag är av ett annat slag än de champagneinspirerade Champis och Pommac.
 
  • Gilla
Sona2012
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Det fanns ju en Igloo med en röd och en grön halva också!
Själv saknar jag mest Puckstång, lagom stor. Fanns det en rutig sån också, eller minns jag fel?
Det var väl inte GB:s Igloo utan Trollhätteglass Dubbel

Flera olika glasspinnar i färgglada förpackningar, retrostil, glassar med smaker av frukt och choklad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.