Maria T
S Sona2012 skrev:
Pärongåtorna och de små korten med bilder eller " fakta" som fanns i Päronsplitt!!! Car läsken ( apelsin/ päronsoda?)
Har kvar bilder från Päronsplitt, de som var ???? för jag vet inte ordet - med plast ovanpå och som skiftade lite i vinkel när en betraktade från olika håll. Nästan som hologram men ändå inte.
Ja jisses, roliga sommarminnen som kommer upp till ytan nu när det är lagom för sommarlov till ... barnbarn.
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
hsd
Gul shoppingpåse med text "Jag älskar att småhandla billigt." Logotyp för Netto, slogan nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Maria T Maria T skrev:
Sorry, missade det som skrivits om hur länge dessa glassar fanns, men de var goda. Jag var inte särskilt förtjust i isglass (utom Piggelin) när jag växte upp men noterade givetvis X15-X17-X?? och begrep inte heller skillnaden, men de var snygga att kolla på. Jag köpte hellre en Nogger.
Just det estetiska var kul med x- glassarna men den ständiga favoriten bland isglassar var och förblir Piggelin, igloo var ju halvkul med det tudelade konceptet bara det att hälften av glassarna föll i backen när man försökte dela dem...
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Fury
S Sona2012 skrev:
Pärongåtorna och de små korten med bilder eller " fakta" som fanns i Päronsplitt!!! Car läsken ( apelsin/ päronsoda?)
Car-läsken fanns i två smaker, röd var ananas/grape och grön var lemon/lime. De såldes i rigello-flaskor.
 
Fury Fury skrev:
Car-läsken fanns i två smaker, röd var ananas/grape och grön var lemon/lime. De såldes i rigello-flaskor.
et var

Ja just Annas) grape och lemon/ lime. rigello- flaskorna var kul. Det var Car- läsk och Pripps - blå ( vet inte alkohol%) som såldes i de flaskorna om jag minns rätt
 
Maria T Maria T skrev:
Sorry, missade det som skrivits om hur länge dessa glassar fanns, men de var goda. Jag var inte särskilt förtjust i isglass (utom Piggelin) när jag växte upp men noterade givetvis X15-X17-X?? och begrep inte heller skillnaden, men de var snygga att kolla på. Jag köpte hellre en Nogger.
Skillnaden mellan X15 och X17 var ju smakerna (färgerna), och att det verkar som att X15 ersattes av X17 1986.

Jag gillade X15, men X17 har jag inga minnen av att jag åt.

https://www.gb.se/nostalgi/nostalgi-1980-tal.html
 
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Skillnaden mellan X15 och X17 var ju smakerna (färgerna), och att det verkar som att X15 ersattes av X17 1986.

Jag gillade X15, men X17 har jag inga minnen av att jag åt.

[länk]
Innan dess fanns väl en variant med "bara" två smaker istället för tre?

Jag älskade Minty, men även jag kände mig ganska ensam i att göra det – jag tror inte att den var någon jättesuccé. En annan favorit med samma formfaktor var Pommac.
 
  • Gilla
tonyk
  • Laddar…
Maria T
Partnern och jag har en återkommande diskussion huruvida Pommac, Champis och Trocadero smakar ungefär likadant; jag gillar alla tre och kan tänka mig köpa dem medan han bara gillar Trocadero och tycker de andra är äckliga. Märkligt.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Partnern och jag har en återkommande diskussion huruvida Pommac, Champis och Trocadero smakar ungefär likadant; jag gillar alla tre och kan tänka mig köpa dem medan han bara gillar Trocadero och tycker de andra är äckliga. Märkligt.
Ni får väl köpa alla tre och ha blindtest!
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Maria T
K Kirre2 skrev:
Ni får väl köpa alla tre och ha blindtest!
Har funderat på det, nu rackarns får det bli av :rofl:
 
  • Gilla
  • Älska
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Zoom!

[länk]
Vilken rolig läsning. Fattar bara inte att det var så länge sen min favoritglass, Pistagepuck, försvann :(
 
  • Gilla
skogaliten
  • Laddar…
Säger bara: Igloo Hallon
 
  • Gilla
Sona2012 och 2 till
  • Laddar…
F
Maria T Maria T skrev:
Partnern och jag har en återkommande diskussion huruvida Pommac, Champis och Trocadero smakar ungefär likadant; jag gillar alla tre och kan tänka mig köpa dem medan han bara gillar Trocadero och tycker de andra är äckliga. Märkligt.
Kanske inbillning men jag tycker INTE dagens Trocadero smakar som jag minns den från barndomen..
 
Maria T
F frasen_36 skrev:
Kanske inbillning men jag tycker INTE dagens Trocadero smakar som jag minns den från barndomen..
De kan mycket väl ha ändrat receptet, jämför coca-cola "ny förbättrad smak". Ha!
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.