Hämtade ut ett paket i dag.
Ett Tormek sliprondell i grovlekar med originalförpackning och instruktionsbroschyr på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DANNE_K_ och 9 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Hämtade ut ett paket i dag.
[bild]
En sån ligger överst i min köplista. Vet inte om jag ska avvakta med köpet tills jag besöker Tormek och deras utställning, som de har nu över sommaren. Min förhoppning är att de har kampanjpriser i shopen. Men jag har inte sett någon info om kampanjpriser.
 
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
En sån ligger överst i min köplista. Vet inte om jag ska avvakta med köpet tills jag besöker Tormek och deras utställning, som de har nu över sommaren. Min förhoppning är att de har kampanjpriser i shopen. Men jag har inte sett någon info om kampanjpriser.
Ett tips där är ju att ha koll på Clas Ohlsson som hyfsat ofta har 10-20% kampanjer på hela sortimentet, senast 10% på nationaldagen.
 
Julas bensindrivna röjsåg som till ordinarie pris kostar typ 2499, finns det ca 10 ex av på Jula i Kungen Kurvas Outlet avdelning för 1100 kr/st. Röjsågen har fått hyfsade omdömen på Julas webb så det är oklart hur det kommer sig att det finns så många returnerade, men ifall man är sugen på den röjsågen så är det ett kap.
 
D Dublin skrev:
ifall man är sugen på den röjsågen så är det ett kap.
Det får vi verkligen hoppas! :p:rofl::oops::oops:
 
  • Haha
Dublin
  • Laddar…
Jonas Persson
D Dublin skrev:
Julas bensindrivna röjsåg som till ordinarie pris kostar typ 2499, finns det ca 10 ex av på Jula i Kungen Kurvas Outlet avdelning för 1100 kr/st. Röjsågen har fått hyfsade omdömen på Julas webb så det är oklart hur det kommer sig att det finns så många returnerade, men ifall man är sugen på den röjsågen så är det ett kap.
Med stor säkerhet vibrerar den så att det värker i händerna efter en stund, men kapar gör den säkert. Långtidseffekten av detta är skadlig även om värken går över efter en stund.

Bortsett från att dyrare maskiner håller bättre är vibrationer mycket svagare. Något som för mig blivit ett krav när jag köper något.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
F F_man skrev:
Ett tips där är ju att ha koll på Clas Ohlsson som hyfsat ofta har 10-20% kampanjer på hela sortimentet, senast 10% på nationaldagen.
De har inte haft diamantskivorna på lager på väldigt länge.
 
  • Gilla
F_man
  • Laddar…
Presenten till den som har det mesta. Med denna tischa går trallbyggen >10 % bättre :ok: Vit t-shirt med logotyp "Byggahus.se" och en liten hus-ikon, ligger på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Ibland kan jag inte låta bli att chansa på konstiga saker på Amazon. Nu blev det ett par "dog hole"-tvingar.

Jag valde mellan ett skruvstäd och dom här tvingarna, eftersom jag ville kunna hålla ämnen för att hyvla eller slipa hela ytan, utan att använda tving.

Måste säga att jag är jäkligt nöjd över hur smidigt dom fungerar.. även om jag drömmer om ett större garage och riktig hyvelbänk, som är hundra gånger mer praktiskt och användbart. Den här blev rätt bra i mitt lilla utrymme :)

Träarbetsbänk med långa objekt, skruvstycken, och verktyg som skiftnycklar. Projekt i arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Med stor säkerhet vibrerar den så att det värker i händerna efter en stund, men kapar gör den säkert. Långtidseffekten av detta är skadlig även om värken går över efter en stund.

Bortsett från att dyrare maskiner håller bättre är vibrationer mycket svagare. Något som för mig blivit ett krav när jag köper något.
Har kört alldeles för mycket vibrerande maskiner på jobbet, utan vetskap om detta och med lite väl macho inställning. Har koll på det nu, och har inte jättestora problem, men skadan är gjord.

För maskiner som man ofta använder en längre period, så ska man helt klart tänka på vibrationerna. Det finns även handskar med vibrationsdämpning, omsom billigare (men förmodligen sämre) alternativ till en vibraonsdämpad maskin.
 
  • Gilla
Jonas Persson och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte verktyg, men jag är helt säker på att jag kommer att göra rent någon maskin med dom.
Tre borstar med bitsfäste. 40kr medlemspris på Rusta.

/Höghus

Ett förpackat borstset av märket BRUKSBO, tre stycken blå borstar, för rengöring, multianvändning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tre borrborstar med olika storlekar för rengöring. Förpackningen har flerspråkig beskrivning. Transparent plast synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Kanske inte verktyg, men jag är helt säker på att jag kommer att göra rent någon maskin med dom.
Tre borstar med bitsfäste. 40kr medlemspris på Rusta.

/Höghus
Finns hos flera varuhus. Den breda flata är perfekt att göra rent badrumskaklet med. Den lilla använder jag till trallskrubb i hörnen.
Biltema har mjukare varianter av samma typ.
 
nanowire nanowire skrev:
Presenten till den som har det mesta. Med denna tischa går trallbyggen >10 % bättre :ok:[bild]
Men den svarta ger +10% motstånd mot smuts ^^
 
HogeN HogeN skrev:
Men den svarta ger +10% motstånd mot smuts ^^
..men också >10 % mer svett :sweat:
 
nanowire nanowire skrev:
..men också >10 % mer svett :sweat:
Optimalt för då kan man argumentera för att få klättra in i verkstan trots fint väder ute
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.