P Picea skrev:
3 av 4 väderstreck monterade.
Takstol och bleck monterat samt beställt glas. Hoppas på leverans innan kommande långhelg.
 
  • Trästomme för byggnad under konstruktion med tegelgrund, trädgård och verktyg synliga, skymningsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Bonzo2000 och 20 till
  • Laddar…
Fick ta över lite trädgårdsmöbler ifrån 1984 inte oljade eller liknande på minst 10år var infon jag fick. Så slipat å oljat dem de senaste två dagarna. En nästan helt ny grupp för 300:- i kostnaden för oljan
Trädgård med träbord, stolar, bänkar, verktyg för trädvård, grönt gräs och buskar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med träbord, stolar, bänk, grönt gräs, träd och häck i soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 15 till
  • Laddar…
Senaste veckan har jag fixat färdigt altanen (bara nya utegruppen skall ställas på plats.å dynor till denna skall köpas).
Samt målat teglet runt den nya dörren (skall måla hela huset tids nog)

Före (ifrån annons förra året innan vi flyttade in) samt idag.
Ett tegelhus med veranda, grönska, trädgård och en delvis molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett hus med tegelfasad, vit veranda, blåa trappsteg, och gröna växter. Renoveringsarbete syns på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träveranda med stolar och bord, grönska utanför, delvis skyddad av plank, lantlig utsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Veranda med konstgräs, möbler, stora fönster, soligt väder, gröna växter, vitt hus med takfot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 7 till
  • Laddar…
Utökade skärmväggen på det lilla trädäcket med en meter idag.
Trädäck med sittgrupp, parasoll och träspaljé som avskärmning, bredvid en vitputsad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Helt perfekt att hänga tvätt på ;)

Vit t-shirt hänger på trästaket, verktyg och byggmaterial syns i förgrunden, utomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Skogsmusen och 19 till
  • Laddar…
Kom över ett par pall betong så då var det lika bra att börja göra entren/uppfarten som blir olika moduler med olika former utav betongblock. Först ut är steget som är direkt utanför entredörren
 
  • Byggarbetsplats med armeringsjärn, träform för gjutning, byggmaterial, verktyg, ute i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Gjuter du och sedan lyfter på plats eller platsgjuter du? Ser ut att kunna bli rejäl tyngd i dem.
 
A Anderscurl skrev:
Gjuter du och sedan lyfter på plats eller platsgjuter du? Ser ut att kunna bli rejäl tyngd i dem.
Tänkte precis som du. Väntar nyfiket på svaret
 
Jobbat på med takbytet :D
 
  • Gilla
  • Haha
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
It’s a blowjob!
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
A Anderscurl skrev:
Gjuter du och sedan lyfter på plats eller platsgjuter du? Ser ut att kunna bli rejäl tyngd i dem.
Den jag gör nu kommer väga drygt 1.3ton och gjuter på sidan. Kan inte platsgjuta dom runt huset för jag vill ha 10mm fog mellan betong och husfasad. Eller går och går. Hade var onödigt bökigt.

Lyfts på plats med en grävare. Kommer inte den åt så tar jag hit en kranbil/mobilkran. Fördelen med att jobba med just lyftkranar :)
 
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
tommib
Fusk att jobba med lyftkranar :)

Hade det inte ändå varit enklare att använda någon form av plastdistans mellan hus och betong? Eller vill du ha just fog (och inte bara en distans så att de inte sitter ihop)?
 
  • Gilla
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
Presis. Vill ha ett utrymme där jag sedan lägger ner sjösten som ligger runt hela huset. Träfasad en sticker även ut 70mm som skulle var svår att forma emot på ett bra sätt.
 
  • Träpanelvägg vid grus och stenbädd; byggplats eller trädgård under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Den jag gör nu kommer väga drygt 1.3ton och gjuter på sidan. Kan inte platsgjuta dom runt huset för jag vill ha 10mm fog mellan betong och husfasad. Eller går och går. Hade var onödigt bökigt.

Lyfts på plats med en grävare. Kommer inte den åt så tar jag hit en kranbil/mobilkran. Fördelen med att jobba med just lyftkranar :)
10 mm spalt fixas med en cellplast skiva som sedan värms eller smälts bort. Kan dock vara lite klent med 10 mm om du skall ha sjösten i spalten. Eller menade du kanske 10 cm spalt?
 
Vindskiva behöver bytas på fritidshuset. Eftersom marken lutar -en halvmeter i höjdskillnad- så byggde jag en sådan där enkel ställning att luta mot väggen. Den är inte riktigt färdig men lite nöjd med att få till alla mått och vinklar alldeles själv (snabbtvingar är guds gåva till ensamsnickaren). I morgon får jag hjälp med att bli övervakad så jag inte blir liggande ensam om allt rasar…

Gulligt gult hus med träställning, blommande buske, svenska flaggan, soligt grönt område, sommarstämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 9 till
  • Laddar…
R roli skrev:
10 mm spalt fixas med en cellplast skiva som sedan värms eller smälts bort. Kan dock vara lite klent med 10 mm om du skall ha sjösten i spalten. Eller menade du kanske 10 cm spalt?
Kanske är 2 cm eller något sådant. Har gjort liknande på de små stegen jag tidigare gjort. Enklare och roligare att gjuta på sidan och lyfta dit. Kan man dessutom posta i vad har du gjort med dina verktyg tråden.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.