Det är sant. Och man kanske inte ”ska bara” och försöka skruva på något kl 23 när de suttit fast i 75 år.
 
  • Gilla
  • Haha
Beskow93 och 2 till
  • Laddar…
Gaaaaaaaah!
Försöker bli av med eternitrör.
Lokala återvinningen tar numera emot asbest, där får jag slänga allt men bara om det är max 2m (mina rör är 2,50) och får betala en slant. De hänvisar då till den andra återvinningen (som jag nog egentligen inte får åka till) som är gratis, men de tar bara max 5kg per gång vilket gör att jag behöver köra fram och tillbaka i totalt 30 mil för att bli av med allt.

Tro fan att folk slänger skiten i ett skogsdike istället.
 
  • Gilla
  • Ledsen
mnils och 5 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaaah!
Försöker bli av med eternitrör.
Lokala återvinningen tar numera emot asbest, där får jag slänga allt men bara om det är max 2m (mina rör är 2,50) och får betala en slant. De hänvisar då till den andra återvinningen (som jag nog egentligen inte får åka till) som är gratis, men de tar bara max 5kg per gång vilket gör att jag behöver köra fram och tillbaka i totalt 30 mil för att bli av med allt.

Tro fan att folk slänger skiten i ett skogsdike istället.
Lägg röret i plast. Tejpa igen. Bryt av.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
EddieHansson
F Fluxor skrev:
Lägg röret i plast. Tejpa igen. Bryt av.
Blöt ner först
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaaah!
Försöker bli av med eternitrör.
Lokala återvinningen tar numera emot asbest, där får jag slänga allt men bara om det är max 2m (mina rör är 2,50) och får betala en slant. De hänvisar då till den andra återvinningen (som jag nog egentligen inte får åka till) som är gratis, men de tar bara max 5kg per gång vilket gör att jag behöver köra fram och tillbaka i totalt 30 mil för att bli av med allt.

Tro fan att folk slänger skiten i ett skogsdike istället.
Kan du inte åka in, lämna 5 kilo, åka ut och ta ett varv till på en gång? Eller är det en gång per dag du får åka bara?
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
4774
tensiden tensiden skrev:
Gaaaaaaaah!
Försöker bli av med eternitrör.
Lokala återvinningen tar numera emot asbest, där får jag slänga allt men bara om det är max 2m (mina rör är 2,50) och får betala en slant. De hänvisar då till den andra återvinningen (som jag nog egentligen inte får åka till) som är gratis, men de tar bara max 5kg per gång vilket gör att jag behöver köra fram och tillbaka i totalt 30 mil för att bli av med allt.

Tro fan att folk slänger skiten i ett skogsdike istället.
Samma som att försöka skicka något med Postnord, Dhl eller dylikt ;) minsta tjocklek 4cm, L+H max 100cm. Maxvikt 10kg
 
4774 4774 skrev:
Samma som att försöka skicka något med Postnord, Dhl eller dylikt ;) minsta tjocklek 4cm, L+H max 100cm. Maxvikt 10kg
1,5 cm är det ju.

Webbsida för postservice visar paketalternativ, priser, och en illustration av kvinna som skickar paket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Kan du inte åka in, lämna 5 kilo, åka ut och ta ett varv till på en gång? Eller är det en gång per dag du får åka bara?
Eller i värsta fall ta med dig några familjemedlemmar så ni får lämna 5kg var i en vända.
 
4774 4774 skrev:
Samma som att försöka skicka något med Postnord, Dhl eller dylikt ;) minsta tjocklek 4cm, L+H max 100cm. Maxvikt 10kg
Baserat på en dels erfarenheter av transportbolag kanske jag bara skulle skicka iväg eterniten med någon transportör så ”försvinner” det på en terminal..
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Kan du inte åka in, lämna 5 kilo, åka ut och ta ett varv till på en gång? Eller är det en gång per dag du får åka bara?
Oklart. Dom vet inte själva. Sen hänvisar dom till saneringsfirma om man har mer än 5kg, men saneringsfirman jag pratade med hanterar det inte själva utan köper i sin tur in tjänsten. Dom tyckte att jag gott kunde krossa det i säcken det ligger i så det får plats i kommunens container. :thinking:
Slutsats: gaaaaaaaaah! :p
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 1 till
  • Laddar…
Kontrollerar dom längden ens? Brukar ju aldrig vara en kotte på plats...
 
A andersda skrev:
Kontrollerar dom längden ens? Brukar ju aldrig vara en kotte på plats...
På 5kg-stället är det låst container så man måste ha tag på personal. På gratis-men-maxlängd väger dom ekipaget så man kan bli fakturerad. Så jo.
 
Ta med bultsax.
 
  • Gilla
AL_T
  • Laddar…
ullberg
Gaaaahhhhh - påkörd på väg till jobbet, inga personskador, bara plåt och motparten uppträdde bra/schysst så egentligen finns det väl ingen anledning för ett gaaaaahhhh - men det blir så mycket bök med anmälan reparation etc - allt för ett litet misstag…

…så: Gaaaaaahhhhh!

/U
 
  • Ledsen
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
4774
ullberg ullberg skrev:
Gaaaahhhhh - påkörd på väg till jobbet, inga personskador, bara plåt och motparten uppträdde bra/schysst så egentligen finns det väl ingen anledning för ett gaaaaahhhh - men det blir så mycket bök med anmälan reparation etc - allt för ett litet misstag…

…så: Gaaaaaahhhhh!

/U
Stackars dig och den som var så pass stressad att den inte är med i matchen så att säga :heart:. Skönt att det gick bra för dig :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.