Isakare Isakare skrev:
Kontoret, d,v,s chefen med anhang behövde besöka huvudstaden.
Då det går åt en hel dag att åka hit med elbilen tog de tåget, men likt elbilen höll inte SJ vad de lovade, så de hann inte med det planerade.
Chefen hade hittat en deal, hotellrum för 1.125:- natten, 100 meter från Stureplan.
Väl där frågade de om en natt till i receptionen.
11.000:- för 3 rum !!!
Märkligt dyrt för att tillbringa två nätter i receptionen ;).
 
  • Haha
nino och 3 till
  • Laddar…
GAAAAHHH!
Båtfixandet inför sjösättning har gått fantastiskt bra. Innerst inne visste jag att det innebar att något jävelskap skulle inträffa. Frågan var bara när och var.

Så idag när bara bottenmålningen kvarstod såg jag att det läckte från cylindrarna för power tilten…. Jippi!

Packningarna är nästan gratis men det är inte specialverktyget för att byta. Sannolikheten för att få låna ett är väl obefintligt.

Tröstar mig med att det är avsevärt lättare att fixa nu än när det är sjösatt åtminstone.
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
B
mexitegel mexitegel skrev:
GAAAAHHH!
Båtfixandet inför sjösättning har gått fantastiskt bra. Innerst inne visste jag att det innebar att något jävelskap skulle inträffa. Frågan var bara när och var.

Så idag när bara bottenmålningen kvarstod såg jag att det läckte från cylindrarna för power tilten…. Jippi!

Packningarna är nästan gratis men det är inte specialverktyget för att byta. Sannolikheten för att få låna ett är väl obefintligt.

Tröstar mig med att det är avsevärt lättare att fixa nu än när det är sjösatt åtminstone.
Lite igenkänning på det... Tog hem båten och skulle starta upp den innan den skulle ut på Blocket. Startade lätt, men går som en påse nötter. Tilten funkade på förmiddagen, senare vid lunch så var den trött också. GAAAAHHHH!!!
 
  • Ledsen
mexitegel
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Allvarligt dock. Använd kofot. Kolla om det går att lossa någonstans.
Remmen bör inte vara för hårt spänd, för då brinner den upp. (Fråga mig inte hur jag vet DET.)
Nu är de på plats. Krävdes öl innan det gick. Funderar på om längden verkligen är rätt...

Kofoten låg redo, men vet inte riktigt var den skulle göra nytta.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Angående Kolmården så finns det ju en camping relativt nära djurparken. Visst man får köra en bit från campingen innan man är framme men det är nog närmast om man inte bor på vildmarkshotellet. Har funnits ett vandrarhem som låg jättenära men det är numera rivet.

https://firstcamp.se/destinationer/kolmarden-norrkoping
 
F Fluxor skrev:
Krävdes öl innan det gick.
Hur kunde du få för dig att det skulle gå utan öl? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur kunde du få för dig att det skulle gå utan öl? :thinking:
Ja, det var dumt. :oops:
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Sprucken brunnsackumulatortank på ett trägolv, omgiven av rör och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
[bild]
ouch. Men vad är det för något?
 
4774
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh
Varit på tippen före frukost, värre än väntat.
Allt vett gällande hur man parkerar upphör.
4-5anställda som övervakar att inget hamnar fel men vill helst inte flytta sig, iaf inte för fort...

Så, nu har blodsockret stabiliserat sig efter frukosten.
Lugn bara lugn :rofl:
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
ouch. Men vad är det för något?
Tanken till varmvattenberedaren i fruns husvagn, dryga 34 år gammal. Dränerad som vanligt i höstas men i år hade det inte räckt tydligen, kan vara plasten som gett upp. 2500:- för ny tank men glad att det går att få tag i.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Tanken till varmvattenberedaren i fruns husvagn, dryga 34 år gammal. Dränerad som vanligt i höstas men i år hade det inte räckt tydligen, kan vara plasten som gett upp. 2500:- för ny tank men glad att det går att få tag i.
Gammal plast har en förmåga att krympa och spricka tyvärr.
 
4774
T Tvattman skrev:
Så otroligt frustrerad och ledsen för våran 7 åriga Rottweiler Zeus som ibland får epileptiska anfall (Grand mal?) och de har blivit flera genom åren. När det väl händer finns inte så mycket att göra mer än så till att han inte skadar sig på något där han är. Genom veterinären har vi provat olika mediciner. Problemet är att vissa av dessa gör att han blir så slö att han knappt orkar något.

Vi köpte Zeus när han var 3 år. Han hade blivit misshandlad av sin tidigare ägare. Någon har sagt att ägaren slagit honom med en klubba! i huvudet vid något tillfälle. Undrar om Epilepsin beror på detta?
Men gud vad jag lider med er :heart: Det är ju fruktansvärt. Har själv ep och vet precis hur mediciner och anfall påverkar mig tyvärr. Så all kärlek till stackars Zeus
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
Gammal övermålad spårskruv måste vara djävulens påfund. Spårskruv över huvud taget. Så värdelöst för alla andra än den som skruvar in den från första början. Gaaaaaaaah!
 
  • Älska
Jumos
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Gammal övermålad spårskruv måste vara djävulens påfund. Spårskruv över huvud taget. Så värdelöst för alla andra än den som skruvar in den från första början. Gaaaaaaaah!
Det är ett elände med övermålade spårskruv, men det går ju ändå förhållandevis enkelt att rensa spåret för att sedan kunna skruva ur. Jag tänker mig att det då är värre med övermålad skruv med i princip alla andra mönster på spåren.
 
  • Gilla
fribygg och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.