Netflix är inget som jag har några planer att betala för. Har inget behov. Finns andra ställen att betala för.
Jag har fått för mig att det är vanligare utomlands att man delar med sig.
Än vad det kanske är i Sverige. Jag har fått för mig att Netflix har funderat på reklam även på den tjänst man betalar för. Men det måste vara fel läsning av mig. Jag betalar inte massa pengar för att ändå behöva så på reklam. En av anledningarna till att man betalar är för att slippa reklam. Men när det går dåligt så brukar det många gånger gå ännu sämre.
 
N
M maria01 skrev:
jag har dom alla på free view från min sky box men jag bor ju närmare uk en dig behövs ingen stor parabol :surprised:

vill man ha alla britiska kanaler då är det iptv som man ska ha det går inte ens lagligt att få dom om man inte använder sig av en pirat kort som har fast adress i uk

men idag har dom flesta britter som bor i europa iptv istället
Jag tar emot Freesats utbud via parabolen (har en på två meter enbart för detta ändamål och andra för att ta emot sändningar från andra satelliter). Alla de kanalerna sänds okodade över satellit men signalen är väldigt koncentrerad över UK men går (på vissa platser) att få in i Sverige med en stor tallrik vilket är helt lagligt.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Men när det går dåligt så brukar det många gånger gå ännu sämre.
Det kan jag skriva under på, men av helt andra anledningar som kanske går att lista ut....:)
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Jag tar emot Freesats utbud via parabolen (har en på två meter enbart för detta ändamål och andra för att ta emot sändningar från andra satelliter). Alla de kanalerna sänds okodade över satellit men signalen är väldigt koncentrerad över UK men går (på vissa platser) att få in i Sverige med en stor tallrik vilket är helt lagligt.
ja det är helt lagligt här behvs nästan inte ens en parabol på taket för vi ligger så nära södra spanien värkar ha fåt problem att få i dom nu sen dom bytte sateliter vad jag kan förstå

för var det varje engelsk bar eller hem i spanien som köpte tvilling kort eller vad det nu heter från nån adress i uk för att få tillgång till hela utbudet

men nu är det iptv som är vanligast 1400 om året och man kan se alla svenska kanaler som finns och alla andra länders jävligt smidigt
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Netflix sverige går ju nu ut med att ev "kontodelare" aktivt ska avregga enheter som inte används av dig eller betala 50kr extra per månad. Jag har installerat vårt netflix i föräldrarnas sommarställe och morsan har ibland "lånat" mitt netflix. Jag är inte speciellt sugen på att betala extra för detta. Tycker netflix är dyrt nog som det är, jämfört med andra tjänster. Vore det inte för att de andra i familjen verkar använda netflix skulle jag avsluta det, har HBO, Prime och Sky som alla tillsammans totalt kostar mindre än netflix. Jag tror snarare jag ska stega ned netflix från 4k med många samtida användare till normalabonemang bara för jag blir sur på hur de hanterar detta...

Hur tänker ni andra?
Så typiskt svenskar att försvara kapitalisters utnyttjning. Netflix har sedan tidernas begynnelse stoltserat att SHARING IS CARING. De har historiskt prissatt sin produkt dyrare för att folk delar. Har alla glömt bort det här? Jag tycker det är Sjukt, att folk försvarar det. Det enda det här genererar, är att folk hissar flaggor igen.
 
  • Gilla
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Nja, hur du gör är väl upp till dig. Men att hävda att du betalar 230 kr i månaden när du egentligen betalar för två.
Visst kan man tycka att Netflix är dyrt och inte är värt det, men då är det ju ärligare att säga att man tycker att 115kr per person/hushåll är för dyrt.
De andra kostar ju ca 50kr och då får man titta på flera skärmar samtidigt. Men, egentligen behöver vi inte det. Jag kommer nog gå till ett basicabonemang på Netflix, oavsett. En användare i taget får räcka. Det är nog rätt sällan vi tittar flera på samma netflix. Det är mest dottern som kollar, på mobilen. 100kr är vad netflix är värt. Har intalat mig att det är värt mer för att jag kunnat låta flera titta samtidigt, även morsan (vet inte hur mycket hon kollat, tror inte det är så mycket) och att det 4k. Men tror rätt många filmer inte är i 4k så det är nog rätt meningslöst... Förresten blir inte filmen så mycket bättre, det är ju handlingen som är det viktiga. Jag skulle kunna se en film på VHS om den var riktigt bra! Så, netflix agerande kostar dem 79 spänn som jag kommer betala mindre varje månad. Om jag behåller det alls...
 
N nwickander skrev:
Så typiskt svenskar att försvara kapitalisters utnyttjning. Netflix har sedan tidernas begynnelse stoltserat att SHARING IS CARING. De har historiskt prissatt sin produkt dyrare för att folk delar. Har alla glömt bort det här? Jag tycker det är Sjukt, att folk försvarar det. Det enda det här genererar, är att folk hissar flaggor igen.
Ni när de fått upp en kundbas så ändrade dom sig. Jag tycker det är rätt för jag är inte intresserade att att betala extra för att din svärmor ska kunna titta gratis på Netflix.
 
N
M maria01 skrev:
ja det är helt lagligt här behvs nästan inte ens en parabol på taket för vi ligger så nära södra spanien värkar ha fåt problem att få i dom nu sen dom bytte sateliter vad jag kan förstå

för var det varje engelsk bar eller hem i spanien som köpte tvilling kort eller vad det nu heter från nån adress i uk för att få tillgång till hela utbudet

men nu är det iptv som är vanligast 1400 om året och man kan se alla svenska kanaler som finns och alla andra länders jävligt smidigt
Ja de körde tillfälligt på en satellit (Astra 1N) som var lätt att få in i hela Europa (nästan) under en period för ganska länge sedan. Den är flyttad nu och ersatt av tre satelliter (Astra 2E,F,G) som har signalen starkt fokuserad över UK (men även sänder en del kanaler över Europa).
Så då är det IP-TV som är alternativet för många "Expats" och andra som vill komma åt t.ex. SKY:s sportsändningar men då krävs även abonnemang (endast avsett för UK och Irland dock) förstås.
 
Redigerat:
P Parkeringsvakten skrev:
Ni när de fått upp en kundbas så ändrade dom sig. Jag tycker det är rätt för jag är inte intresserade att att betala extra för att din svärmor ska kunna titta gratis på Netflix.
Jag kan hålla med.

Då skulle de SÄNKA priset med 79 spänn för alla som stänger av de som delar, 2 samtidiga användare, 4k, 100 spänn i månaden! För 179 så borde man FÅ dela. Det är ju mer än 3 ggr så dyrt som de andra tjänsterna.

Och erbjuda de som tidigare delat att tecknar ett nytt basicabonemang för 75 spänn!
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
2016 köpte jag ett livstids-abonnemang på Fastest VPN via StackSocial för $20 som funkar ok. Inte världens bästa kansle men billigt!
Nu kostar det $39,95.
[länk]
Är det så snabbt att det funkar att kolla film med det?

Men, jag läste just att netflix kommer spärra alla de upptäcker använda en VPN till att bara få det utbud som finns globalt, dvs i alla regioner. Frågan är om man startar netflix via sin jobbdator över VPN (troligen har min arbetsgivare spärrat netflix helt, jag har inte testat, men alla kanske inte gjort det) - om man då fryses till ett begränsat utbud. Eller om man kopplar upp sig via VPN om man är utomlands för att få titta på sin hemregions TV. Detta kan iofs vara en rättighetsfråga, att rättighetsinnehavarna har tryckt på. Men jag tror mer det är Netflix som vill begränsa sina användare?
 
N Nalleman64 skrev:
Ja de körde tillfälligt på en satellit (Astra 1N) som var lätt att få in i hela Europa (nästan) under en period för ganska länge sedan. Den är flyttad nu och ersatt av tre satelliter (Astra 2E,F,G) som har signalen starkt fokuserad över UK (men även sänder en del kanaler över Europa).
Så då är det IP-TV som är alternativet för många "Expats" och andra som vill komma åt t.ex. SKY:s sportsändningar men då krävs även abonnemang (endast avsett för UK och Irland dock) förstås.
nej inget abonnemang
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Ni när de fått upp en kundbas så ändrade dom sig. Jag tycker det är rätt för jag är inte intresserade att att betala extra för att din svärmor ska kunna titta gratis på Netflix.
Jag har haft Netflix sedan Netflix kom till. Jag har betalat min beskärda del och aldrig behövt dela med mig av det. Hela Netflix affärsmodell sedan deras begynnelse är baserad på kontodelning. Det är Det som byggt hela deras affärsverksamhet och har varit deras absolut största marknadsföring. Vad är ens ditt argument? Jag tänker inte betala nästan 200:- i månaden för en medioker produkt som jag inte har självbestämmande över. De är inte ens i närheten av prisklassen som övriga inom streaming ligger på. Netflix får betala priset genom uppsagda abonnemang. Jag är inte intresserad av att betala extra för att deras aktieägare ska kunna köpa ännu en sportbil.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Avslutade mitt Netflix på grund utav detta, trotts att jag inte ens delar utanför hushållet.

Håller inte alls med folk som menar att ''klart folk ska göra rätt för sig'', att ingen ska titta gratis. Det går inte att titta gratis på Netflix. Man väljer själv antalet skärmar som man ska kunna streama på samtidigt när man väljer sitt abonnemang, och betalar därefter. Då är det helt absurt att de ska ställa krav på vart denna skärm befinner sig, det har dom helt enkelt inget med att göra. Betalar jag för 4 skärmar, då vill jag kunna se på 4 skärmar.

Köper jag en klase bananer på Ica, så förväntar jag mig kunna äta dessa vart jag än befinner mig i landet, utan att bli extradebiterad om jag inte äter det på av Ica utsedd plats.
Köper jag trallskruv på Woody, så vill jag kunna använda dessa trallskruv till annat än just trall, utan att bli extradebiterad.
Köper jag en streamingtjänst för 4 skärmar, vill jag kunna streama till 4 skärmar, utan att behöva ha skärmarna bredvid varandra.

Alla får ju självklart resonera och tycka som man själv vill, men jag tycker då att Netflix med sitt redan höga (sett till andra tjänster) pris, blivit giriga.
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
B
A AndersS skrev:
Hum, fungerar inte i paktiken. Finns många som flyttar ut till fritidshus/sommarställe när man tillhör de "arbetsbefriade" och det kan vara 2-3 månader. Blir intressant att se hur de ska lösa alla alternativ om definition skulle bli "hemma-IP" då det är ett luddigt begrepp.
Speciellt med enbart mobila abonnemang.
Nej, tror inte på den lösningen.
Och med mitt exempel även omöjligt med geolokalisering (tror jag iallafal).
läste nåt om att de då kan logga ut enheten , så du måste logga in igen....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Jag tänker att det är rätt rimligt att de ser till att du bara kan använda systemet på sådant sätt som du betalar för. Om alla som använde Netflix också betalade för det skulle ju priset vara lägre osv.

För egen del har vi nyligen avslutat netflix, men av andra skäl - jag hittade helt enkelt för sällan något att titta på.
Det argumentet har vi sett flertal ggr med andra tjänster. Det blir inte billigare för de vet att folk är redo att betala för detta pris.

Personligen börjar detta bli absurt med alla ska egna appar så vi är tillbaka när betal-kanaler blev för många och folk laddade ner. Så där är jag nu igen med att ladda ner. Netflix har ändå kasst utbud nuförtiden.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.