Jag har läst att det är användare utanför det egna hemmet som kostar 49 kronor, det tolkar jag som inte familj.
Är det någon som har länk till vad Netflix menar?
 
R RoAd skrev:
Jag har inte sagt att man ska bryta avtal och dela abonnemang med personer utanför hushållet, så den diskussionen får du nog ta med den som gjort det.

Men jag kan väl ändå tycka att det är mindre fel rent moraliskt än att ladda ner filmer och serier utan att betala någonting alls.

Jag vet inte heller om jag tycker "iptv" är någon gråzon. Inte moraliskt i.a.f. Jag antar att du pratar om de tjänster där det ingår en mängd kanaler och där de som äger och har betalt för rättigheterna inte får ett öre för att du kollar?
jag laddar nästan bara ner från kanalar jag redan har betalt för

dom får betalt men på en gråzon
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
N
R RoAd skrev:
Jag har inte sagt att man ska bryta avtal och dela abonnemang med personer utanför hushållet, så den diskussionen får du nog ta med den som gjort det.

Men jag kan väl ändå tycka att det är mindre fel rent moraliskt än att ladda ner filmer och serier utan att betala någonting alls.

Jag vet inte heller om jag tycker "iptv" är någon gråzon. Inte moraliskt i.a.f. Jag antar att du pratar om de tjänster där det ingår en mängd kanaler och där de som äger och har betalt för rättigheterna inte får ett öre för att du kollar?
Åtminstone SkyShowtime tillåter delning utanför hushållet.
 
  • En skärmdump från Instagram, två personer, en noshörningsskulptur, text om delning av inloggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
JohanLun
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Åtminstone SkyShowtime tillåter delning utanför hushållet.
får man hela sky utbud i sverige?
 
D
Netflix får ju göra som de vill, vad jag kan läsa mig till så verkar detta ha varit en dålig idé, de tappar konstant abonnenter nu, misstänker att en del vaknat upp och insett att de kanske inte använder Netflix så mycket, andra kanske ansåg att kostnaden var ok om man var lite fler men nu inte. Hur som helst så har jag läst några finansiella artiklar om streamingmarknaden och alla förutspår att Netflix får det svårt, de verkar ha minst förutsättningar att överleva den konsolidering som väntas, detta kanske blir sista rycket från deras sida.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Jag kan köpa att jag får betala 49 kr/månad för att använda min exfrus abbonemang, men inte att ungarna inte ska kunna använda sina konton på båda ställena utan strul eller extrakostnader. Hur hanterar Netflix växelvis boende?
Du och ditt X är ju inte samma hushåll längre och som namnet anger så bor ju dina barn växelvis hos respektive hushåll. Ni behöver helt enkelt skaffa två olika abonnemang, alternativt så använder de sina telefoner /ipads, som då förnyar sin användning varje gång det är hos mamman, till att via Airplay visa serier på din TV när de är hemma hos dig. Jag tror helt enkelt inte Netflix tar på sig att lösa allas logistiskt variationer utan för vissa blir det helt klart sämre, med två abonnemang skulle "Kids" användaren hos dig respektive ditt X ha olika favoriter osv men sånt går ju att lösa.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Netflix får ju göra som de vill, vad jag kan läsa mig till så verkar detta ha varit en dålig idé, de tappar konstant abonnenter nu, misstänker att en del vaknat upp och insett att de kanske inte använder Netflix så mycket, andra kanske ansåg att kostnaden var ok om man var lite fler men nu inte. Hur som helst så har jag läst några finansiella artiklar om streamingmarknaden och alla förutspår att Netflix får det svårt, de verkar ha minst förutsättningar att överleva den konsolidering som väntas, detta kanske blir sista rycket från deras sida.
när man läser artiklar från andra länder så handlar det om netflix förlorar kunder på att man har gåt tillbaka till samma problem som tv hade med rättigheter för varje land

och att producerar så mycket eget skit
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Skitnödig tjänst orsakar skitnödigt huvudbry bland skitnödiga konsumenter.

Totalt i-landsproblem. Ingens liv blir sämre utan Netflix, så antingen betalar man vad de vill ha, eller så låter man bli.
 
  • Gilla
Anders4531
  • Laddar…
I
M maria01 skrev:
du glömer kostnaden för en vpn som svenska och andra länder har haft som krav för att kunna ta del av hela netflix och dom andras sortiment tv och film
Ja, de e tråkigt att de har olika utbud i olika länder, man får hoppas det där med licenser blir bättre även om jag inte tror det. Å andra sidan var man MYCKET mer begränsad med linjärTVn, där var du tvungen att passa tider och oftast var grejerna mer än ett par år gamla. Nu har man ofta tillgång till nya grejer ganska omgående så länge som man har rätt tjänster.

Vi kör ingen VPN i vår familj och jag tror faktiskt det är ganska ovanligt i sammanhanget men det finns absolut de som gör så.

Förövrigt, VPN kostar 500 kr på sin höjd per år.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
I
N Nalleman64 skrev:
Sant det du skriver men jag tror det kommer till en gräns när många helt enkelt inte är beredda att betala mer. Om man ser på t.ex. Allente och deras olika paket har de dragit iväg rejält i pris. Vill man ha alla sport de kan erbjuda och tittar via satellit kostar det över 800:-/månad.
Även om man vill streama sport är det dyrt oavsett vilken operatör man väljer.

Jag har som jag nämnde tidigare många streamingtjänster men mest tittar jag på TV via satellit och då enbart gratiskanaler. Mest brittiskt men även tyskt och italienskt.
En del av de kanaler man får betala för hos Allente och Boxer finns helt gratis via satellit.
Att titta som jag gör förutsätter givetvis språkkunskaper vilket gör att det inte är ett alternativ för alla.
Vad är alternativet nu menar du? De flesta har börjat streama och ser hur enkelt det är och det är fortfarande inte särskilt dyrt om man jämför med säg 2017 års priser på parabol ex.

Självklart finns det gränser och det är möjligt att de hittat sweetspoten just nu men det är ingen tvekan om att de där priserna kommer gå upp.

Visst kan folk välja att pirata istället men för en del står moralen och\eller teknikintresset i vägen.
 
T TypRätt skrev:
Du och ditt X är ju inte samma hushåll längre och som namnet anger så bor ju dina barn växelvis hos respektive hushåll. Ni behöver helt enkelt skaffa två olika abonnemang, alternativt så använder de sina telefoner /ipads, som då förnyar sin användning varje gång det är hos mamman, till att via Airplay visa serier på din TV när de är hemma hos dig. Jag tror helt enkelt inte Netflix tar på sig att lösa allas logistiskt variationer utan för vissa blir det helt klart sämre, med två abonnemang skulle "Kids" användaren hos dig respektive ditt X ha olika favoriter osv men sånt går ju att lösa.
Ja då får det ju bli via telefon + chromecast då, med två abbonemang så lär ju inte "fortsätt titta" etc. fungera något vidare. Själv växlar jag till HBO tills vidare, började ändå känna att jag betat av det intressanta i Netflix-utbudet så jag har ingen anledning att ha det kvar bara för min skull.
 
I Ironside skrev:
Förövrigt, VPN kostar 500 kr på sin höjd per år.
VPN ingår väl i de flesta virusskydd numera? Typ Norton, McAfee o.s.v.

Vet inte riktigt vad vi betalar per år, men rätt säker på att det är mindre än 1 000 kr, och då har vi virusskydd och VPN på upp till 10 enheter.
 
B Bigfoot skrev:
Ja då får det ju bli via telefon + chromecast då, med två abbonemang så lär ju inte "fortsätt titta" etc. fungera något vidare. Själv växlar jag till HBO tills vidare, började ändå känna att jag betat av det intressanta i Netflix-utbudet så jag har ingen anledning att ha det kvar bara för min skull.
Om man då som förälder inte är intresserad att titta på netflix så lär man nöja sig om barnen får se det varannan vecka eller bara på mobilen, så netflix lär tappa ett abonemang på det. Och andra byter säkert till basicvarianten om man bara kan titta på sin egen TV för att det krånglar om man ska titta på andra ställen, så man i praktiken bara kan ha en streaming samtidigt... Och vem behöver 4k upplösning på mobilen?
Kilrain Kilrain skrev:
Skitnödig tjänst orsakar skitnödigt huvudbry bland skitnödiga konsumenter.

Totalt i-landsproblem. Ingens liv blir sämre utan Netflix, så antingen betalar man vad de vill ha, eller så låter man bli.
Givetvis får man välja själv om man vill ha netflix eller inte. Min fundering är mer generell. Om fler tänker som mig. Då kommer netflix förlora på detta tilltag...
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
I Ironside skrev:
Vad är alternativet nu menar du? De flesta har börjat streama och ser hur enkelt det är och det är fortfarande inte särskilt dyrt om man jämför med säg 2017 års priser på parabol ex.

Självklart finns det gränser och det är möjligt att de hittat sweetspoten just nu men det är ingen tvekan om att de där priserna kommer gå upp.

Visst kan folk välja att pirata istället men för en del står moralen och\eller teknikintresset i vägen.
just teknikintresset som gjorde att jag börja tanka ner måste vart runt 1999

sen hade jag canal digital paket men var fortfarande tvungen att lada ner

sen försökte jag med att handla filmer och tv serier digitalt men oftast gick det inte för att dom blocka köp från sverige eller var för dyrt och är redan idag apple tar ju mist 3 dollar per episod det blir riktigt dyrt
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Om fler tänker som mig. Då kommer netflix förlora på detta tilltag...
Bra. Jag hoppas att de förlorar på det.

Netflix delenda est. :poop:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.