S StorBagaren skrev:
Avslutade mitt Netflix på grund utav detta, trotts att jag inte ens delar utanför hushållet.

Håller inte alls med folk som menar att ''klart folk ska göra rätt för sig'', att ingen ska titta gratis. Det går inte att titta gratis på Netflix. Man väljer själv antalet skärmar som man ska kunna streama på samtidigt när man väljer sitt abonnemang, och betalar därefter. Då är det helt absurt att de ska ställa krav på vart denna skärm befinner sig, det har dom helt enkelt inget med att göra. Betalar jag för 4 skärmar, då vill jag kunna se på 4 skärmar.

Köper jag en klase bananer på Ica, så förväntar jag mig kunna äta dessa vart jag än befinner mig i landet, utan att bli extradebiterad om jag inte äter det på av Ica utsedd plats.
Köper jag trallskruv på Woody, så vill jag kunna använda dessa trallskruv till annat än just trall, utan att bli extradebiterad.
Köper jag en streamingtjänst för 4 skärmar, vill jag kunna streama till 4 skärmar, utan att behöva ha skärmarna bredvid varandra.

Alla får ju självklart resonera och tycka som man själv vill, men jag tycker då att Netflix med sitt redan höga (sett till andra tjänster) pris, blivit giriga.
Du har inte tänkt på att det kan vara ett skrämselskott? Väldigt svårt att få till en teknisk lösning samtidigt som att kunderna inte flyr har jag läst iaf...
 
Tycker folk verkligen att 200:- i månaden är dyrt för en streamingtjänst?! Om man inte vill betala den summan så säg upp abonnemanget? Och om alla som delar konton betalade själv skulle väl produkten bli billigare? Det finns stackare som knappt får sin vardag att gå runt och behöver hoppa över vissa mål mat under dagen, ändock ska det gnällas om att man behöver punga ut 50:- extra i månaden för att nån som vill titta inte betalar för sig själv..
 
  • Gilla
  • Haha
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Jag till nyligen delat netflix med sonen men nu har vi tecknat två konton, tycker det är värt pengarna. Har såväl HBO, Prime och skyshowtime men tycker de senare har sämre utbud men de har en avgift i paritet med utbytet.

Jag förstår Netflix agerande, de har 233 miljoner betalande hushåll och uppskattar att ytterligare 100 miljoner hushåll använder tjänsten utan att betala.

(Public service avgiften tycker jag dock är för hög. Var nog flera månader sedan vi tittande på något av deras program)
 
  • Gilla
Ironside och 1 till
  • Laddar…
L Lilliz_89 skrev:
Tycker folk verkligen att 200:- i månaden är dyrt för en streamingtjänst?! Om man inte vill betala den summan så säg upp abonnemanget? Och om alla som delar konton betalade själv skulle väl produkten bli billigare? Det finns stackare som knappt får sin vardag att gå runt och behöver hoppa över vissa mål mat under dagen, ändock ska det gnällas om att man behöver punga ut 50:- extra i månaden för att nån som vill titta inte betalar för sig själv..
Produkter blir extremt sällan billigare när en prisbild väl redan ökats. Även företag lever efter den ekonomi de har, det är enkel vardagsekonomi. Man verkar efter de resurser man har. Exakt samma fenomen ser man inom bilindustrin idag. Förstår mig inte på folk som inbillar sig att Netflix överhuvudtaget skulle få för sig att göra en drastisk prissänkning.
 
  • Gilla
Ironside och 2 till
  • Laddar…
N
L Lilliz_89 skrev:
Tycker folk verkligen att 200:- i månaden är dyrt för en streamingtjänst?! Om man inte vill betala den summan så säg upp abonnemanget? Och om alla som delar konton betalade själv skulle väl produkten bli billigare? Det finns stackare som knappt får sin vardag att gå runt och behöver hoppa över vissa mål mat under dagen, ändock ska det gnällas om att man behöver punga ut 50:- extra i månaden för att nån som vill titta inte betalar för sig själv..
Jag har råd men skulle aldrig betala 200:- för Netflix. Och jo det är dyrt i jämförelse med andra streamingtjänster.
L Lilliz_89 skrev:
Tycker folk verkligen att 200:- i månaden är dyrt för en streamingtjänst?! Om man inte vill betala den summan så säg upp abonnemanget? Och om alla som delar konton betalade själv skulle väl produkten bli billigare? Det finns stackare som knappt får sin vardag att gå runt och behöver hoppa över vissa mål mat under dagen, ändock ska det gnällas om att man behöver punga ut 50:- extra i månaden för att nån som vill titta inte betalar för sig själv..
L Lilliz_89 skrev:
Tycker folk verkligen att 200:- i månaden är dyrt för en streamingtjänst?! Om man inte vill betala den summan så säg upp abonnemanget? Och om alla som delar konton betalade själv skulle väl produkten bli billigare? Det finns stackare som knappt får sin vardag att gå runt och behöver hoppa över vissa mål mat under dagen, ändock ska det gnällas om att man behöver punga ut 50:- extra i månaden för att nån som vill titta inte betalar för sig själv..
J JohanLun skrev:
Jag kan hålla med.

Då skulle de SÄNKA priset med 79 spänn för alla som stänger av de som delar, 2 samtidiga användare, 4k, 100 spänn i månaden! För 179 så borde man FÅ dela. Det är ju mer än 3 ggr så dyrt som de andra tjänsterna.

Och erbjuda de som tidigare delat att tecknar ett nytt basicabonemang för 75 spänn!
P Parkeringsvakten skrev:
Ni när de fått upp en kundbas så ändrade dom sig. Jag tycker det är rätt för jag är inte intresserade att att betala extra för att din svärmor ska kunna titta gratis på Netflix.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
N
U UrbOls skrev:
Jag till nyligen delat netflix med sonen men nu har vi tecknat två konton, tycker det är värt pengarna. Har såväl HBO, Prime och skyshowtime men tycker de senare har sämre utbud men de har en avgift i paritet med utbytet.

Jag förstår Netflix agerande, de har 233 miljoner betalande hushåll och uppskattar att ytterligare 100 miljoner hushåll använder tjänsten utan att betala.

(Public service avgiften tycker jag dock är för hög. Var nog flera månader sedan vi tittande på något av deras program)
Instämmer vad gäller publicserviceavgiften!
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Tänker att det är rätt lätt att rösta med föttterna och säga upp sitt abonnemang. Inte så att de släpper guld nuförtiden direkt…
 
  • Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
engs engs skrev:
Är nått om att alla konton måste vara på "hemma-IPt" minst en gång / månad har jag för mig. Så borde kunna gå att lösa med VPN. Dvs koppla upp netflex över VPN till dig en gång i månaden, inte kroniskt ha all deras trafik genom ditt.
Netflix fungerar inte med VPN.
 
A ALNSS skrev:
Netflix fungerar inte med VPN.
joo men du måste bytta server ofta
 
boschkenta boschkenta skrev:
Det är 50kr per extra person som använder.. inte 50kr för att andra ska få använda det. Och de räknar enbart hushåll, och inte familj, så bor man på flera ställen osv så innebär det flera hushåll enligt dem, dvs ett konto per ställe. Ogenomtänkt och kortsiktigt beteende som på sikt kommer skita sig rejält. Tror vi lägger ner Netflix hos oss och kör på HBO istället framöver.
Är det så det kommer att fungera lägger jag absolut ner Netflix.

Använder det ju hemma, i fritidshuset, i skåpbilen och ibland i mobilen men aldrig samtidigt av naturliga skäl. 150 spänn extra totalt för att dessa enheter framstår som "olika hushåll" kan de glömma!
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
S Sofriko skrev:
Är det så det kommer att fungera lägger jag absolut ner Netflix.

Använder det ju hemma, i fritidshuset, i skåpbilen och ibland i mobilen men aldrig samtidigt av naturliga skäl. 150 spänn extra totalt för att dessa enheter framstår som "olika hushåll" kan de glömma!
Jag tror som du, så används netflix för de flesta idag - folk är mobila. Om man försöker hindra det genom att autologga ut kommer man bli galen på att få logga in igen, men har man delat med sig av lösenordet så kan ju den som delar ändå logga in igen.

Om det måste vara så att enheten haft samma IP adress som kontot skapades på så kommer alla som vill titta på TVns inbyggda spelare på sommarstället, fjällstugan eller övernattningslägenheten få släpa med sig TVn eller bara titta på mobilen.

Antingen kommer netflix inte lyckas med det de vill uppnå, eller kommer de skapa en så irriterande tjänst att folk kommer spy på den och säga upp den. Utom några som betalar lite extra för det ska funka...
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
.
OT

Har inte tid att glana på TV mer än högst en timme om dagen. Oftast inget alls.
Så mycket annat att pyssla med, året runt. Är typ rätt aktiv.

Så jag har faktiskt bara markbunden TV, både hemma, stugan och på båten. Det räcker gott åt mig.

Men nu handlade väl tråden om skärmberoende?

BT.
 
  • Gilla
jarlh och 1 till
  • Laddar…
S Sofriko skrev:
Använder det ju hemma, i fritidshuset, i skåpbilen och ibland i mobilen men aldrig samtidigt av naturliga skäl. 150 spänn extra totalt för att dessa enheter framstår som "olika hushåll" kan de glömma!
Som jag förstått så kan man till premium lägga till max 2 extra användare, 1 till standard och ingen till basic.

Denna sida reder ut en del gissningar som förekommit i tråden; Med rätt knep kan du se på Netflix från stugan i framtiden också – fem frågor om de nya reglerna – Inrikes – svenska.yle.fi
 
  • Gilla
JustDoIt och 3 till
  • Laddar…
är det bara jag som tycker utbudet är så dåligt oss alla streamingtjänsterna

varje gång jag ska testa oss nån bekant nån film specielt nån äldre film så hittar jag aldrig den man är sugen på

när det kommer till äldre svenska filmer och tv serier från säg 70 talet upp till för bara några år sen varför hittar man aldrig sånt finns det nån sida för det?
 
M maria01 skrev:
är det bara jag som tycker utbudet är så dåligt oss alla streamingtjänsterna

varje gång jag ska testa oss nån bekant nån film specielt nån äldre film så hittar jag aldrig den man är sugen på

när det kommer till äldre svenska filmer och tv serier från säg 70 talet upp till för bara några år sen varför hittar man aldrig sånt finns det nån sida för det?
Äldre svenska serier och till viss del filmer hittar jag på SVT Play, det finns mycket där!
Och jag gillar det, då kan ju vi som gillar det hitta grejer där, eftersom de som "aldrig" kollar på SVT är med och finansierar det hela genom skatteavgiften.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.