Kilrain Kilrain skrev:
VPN ingår väl i de flesta virusskydd numera? Typ Norton, McAfee o.s.v.

Vet inte riktigt vad vi betalar per år, men rätt säker på att det är mindre än 1 000 kr, och då har vi virusskydd och VPN på upp till 10 enheter.
2016 köpte jag ett livstids-abonnemang på Fastest VPN via StackSocial för $20 som funkar ok. Inte världens bästa kansle men billigt!
Nu kostar det $39,95.
https://stacksocial.com/sales/fastestvpn-lifetime-subscription-10-user-access
 
Känns bra att man aldrig nånsin haft nån streamingtjänst
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
senaste tiden har ju netflix jobbat hårt för att blocka vpn så hårt att dom har visa länder förlorat så mycket kunder på grund av just det senast jag läste var det om australien


senaste netflix serien jag såg var FUBAR med arnold schwarzenegger var ganska bra men det som förstörde det hela var inspelningsplatserna när det står att dom skulle vara i djungeln med det såg ut som man hade spelat in det nån stans i småland

och det är väll just det här med dålig budget på deras egna filmer och serier som dom hajpar så mycket som just drar ner hela skiten
 
Oavsett vad folk här ovan säger. Jag har sagt upp mitt Netflix nu. Jag började abonnera på det under förutsättning att det skulle gå att dela vid behov. Nu blir snåljåparna på netflix av med en kund istället och får inga pengar alls av mig. Lycka till med att räkna hem den affären. Och som trådskrivaren nämner. Det finns andra streamingtjänster som har högre kvalitet på sina program och dessutom är billigare. Är övertygad om att detta kommer komma tillbaka och bita Netflix i ändan.
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
E enoch85 skrev:
Dyrt? Nja.

Vi har familjeabonnemang och då slipper man oroa sig. Det känns värt att slippa tänka.
Hmm, om man inte har ett barn som flyttar långväga för att plugga….
 
Mitt rök förra veckan också, förstår att det gör som det gör men jag orkar inte krångla längre. Delade med bror och en jobbarkompis. Kör HBO och Disney plus tillsvidare, får väl teckna om när det kommer på hur det ska döda iptv som alla har idag. Allt ligger ju där.
 
N
M maria01 skrev:
får man hela sky utbud i sverige?
Nej inte om du menar samma innehåll som Sky UK. SkyShowtime påminner väl snarare om Prime Video d.v.s. film och serier är huvudinnehållet.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
V
J JohanLun skrev:
Netflix sverige går ju nu ut med att ev "kontodelare" aktivt ska avregga enheter som inte används av dig eller betala 50kr extra per månad. Jag har installerat vårt netflix i föräldrarnas sommarställe och morsan har ibland "lånat" mitt netflix. Jag är inte speciellt sugen på att betala extra för detta. Tycker netflix är dyrt nog som det är, jämfört med andra tjänster. Vore det inte för att de andra i familjen verkar använda netflix skulle jag avsluta det, har HBO, Prime och Sky som alla tillsammans totalt kostar mindre än netflix. Jag tror snarare jag ska stega ned netflix från 4k med många samtida användare till normalabonemang bara för jag blir sur på hur de hanterar detta...

Hur tänker ni andra?
Tänker att betala va de kostar eller sluta dela kontot. Enkelt.
 
Off topic här, men vet nån hur det funkar med Telia Play?
Kan man köra det på flera enheter, och i så fall enheter som inte är i Telias bredband?
Jag frågar eftersom morsan har fått typ 100 kanaler genom Telia play som hon ändå inte kollar på...
 
N
I Ironside skrev:
Vad är alternativet nu menar du? De flesta har börjat streama och ser hur enkelt det är och det är fortfarande inte särskilt dyrt om man jämför med säg 2017 års priser på parabol ex.

Självklart finns det gränser och det är möjligt att de hittat sweetspoten just nu men det är ingen tvekan om att de där priserna kommer gå upp.

Visst kan folk välja att pirata istället men för en del står moralen och\eller teknikintresset i vägen.
För mig är alternativet gratis TV via satellit eftersom det gott och väl ger mig det jag vill ha. Den senaste veckan har jag streamat max tre timmar. I övrigt är det TV via satellit som gällt. Brittisk TV är svår för var och en att få in (inte ens möjligt för många) eftersom STOR parabol krävs men ger mig t.ex. BBC, ITV, Channel 4 m.fl. inhemska brittiska kanaler. Tyskt och italienskt går lätt att få in men där är det nog språket som begränsar.
Notera alltså att detta är utifrån min situation och alla har givetvis olika intressen och förutsättningar.
Piratkort är inget jag hållit på med överhuvudtaget trots ett stort intresse för satellit-TV.
 
J JohanLun skrev:
Ska jag fakturera morsan för att jag tittar på hennes TV på semestern? Eller gå in och radera kontot varje gång jag varit där?
Nja, hur du gör är väl upp till dig. Men att hävda att du betalar 230 kr i månaden när du egentligen betalar för två.
Visst kan man tycka att Netflix är dyrt och inte är värt det, men då är det ju ärligare att säga att man tycker att 115kr per person/hushåll är för dyrt.
 
A AndersS skrev:
Hum, fungerar inte i paktiken. Finns många som flyttar ut till fritidshus/sommarställe när man tillhör de "arbetsbefriade" och det kan vara 2-3 månader. Blir intressant att se hur de ska lösa alla alternativ om definition skulle bli "hemma-IP" då det är ett luddigt begrepp.
Speciellt med enbart mobila abonnemang.
Nej, tror inte på den lösningen.
Och med mitt exempel även omöjligt med geolokalisering (tror jag iallafal).
J JohanLun skrev:
Då hade man oftast ETT abonnemang. Jag har heller aldrig velat se sport, så inte betalat för det. Nu har många, som tidigare skrivits, HBO, Sky, Netflix mfl.



Om man vill titta på mobilen på tåget, på tjänsteresan eller fjällsemestern? Om man kollar via netflix integrerat i TVn, eller via chromecast?



Ska jag fakturera morsan för att jag tittar på hennes TV på semestern? Eller gå in och radera kontot varje gång jag varit där?


Det rimliga är att om jag betalar premiumabbet för 4 samtidiga tittare så får jag ha 4 samtidiga tittare, oavsett om jag tittar på mobilen på tjänsteresan, dottern hos kompisen och sonen på besök hos farmor och frugan hos svärmor. Jag betalar ju redan extra för att ha mer än en användare!?! Frågan här är ju, är gemensamma barn och en exfru ett annat hushåll eller föräldrar / svärföräldrars sommarstuga ett annat hushåll? Om de då tittar när mina barn inte är där, är det så otroligt fel? Att nåt av mina barn skulle sälja eller stå och dela ut vårt netflixlösenord till hela klassen håller jag med om att det inte vore OK. Men denna typ av delning de vill hindra är ju mellan personer som är släkt med varandra men är "egna hushåll".

Om netflix blir lite sämre och de andra lite bättre så tror jag att fler kommer välja bort netflix? De har en otrolig tittarbas, men vad jag förstår går de inte med vinst. Det som de investerar (i egna serier) kan ju generera inkomster under många år även om de slutar producera egna serier, men kommer inget nytt innehåll går det inte att ha premiumpriser. Vi får se hur detta går. Vore jag själv i hushållet hade jag sagt upp Netflix för länge sen...
Abonnemanget gäller ditt hushåll. Netflix vill nog ha det ungefär som med parabol dvs att ni bara kan använda det i ditt hushåll. Åker du till svärmors sommarstuga så får du använda hennes abonnemang.
samma sak med dina barn de får använda ditt abonnemang hemma hos dig och ditt exs abonnemang hemma hos henne.

Jag har sagt upp mitt Netflix, vi brukar ha en Streamingtjänst i taget.
 
R
M maria01 skrev:
jag laddar nästan bara ner från kanalar jag redan har betalt för

dom får betalt men på en gråzon
Ja, då tycker jag nog att man gjort hyfsat rätt för sig, moraliskt.

N Nalleman64 skrev:
Åtminstone SkyShowtime tillåter delning utanför hushållet.
Ok? Jag har som sagt inte skrivit något om detta.
 
N
R RoAd skrev:
Ja, då tycker jag nog att man gjort hyfsat rätt för sig, moraliskt.



Ok? Jag har som sagt inte skrivit något om detta.
Det var bara ett konstaterande att det finns operatörer som tillåter delning utanför hushållet.
 
N Nalleman64 skrev:
För mig är alternativet gratis TV via satellit eftersom det gott och väl ger mig det jag vill ha. Den senaste veckan har jag streamat max tre timmar. I övrigt är det TV via satellit som gällt. Brittisk TV är svår för var och en att få in (inte ens möjligt för många) eftersom STOR parabol krävs men ger mig t.ex. BBC, ITV, Channel 4 m.fl. inhemska brittiska kanaler. Tyskt och italienskt går lätt att få in men där är det nog språket som begränsar.
Notera alltså att detta är utifrån min situation och alla har givetvis olika intressen och förutsättningar.
jag har dom alla på free view från min sky box men jag bor ju närmare uk en dig behövs ingen stor parabol :surprised:

vill man ha alla britiska kanaler då är det iptv som man ska ha det går inte ens lagligt att få dom om man inte använder sig av en pirat kort som har fast adress i uk

men idag har dom flesta britter som bor i europa iptv istället
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.