Klippt gräs och målat pallkragar.
Vilket lyft faluröd kan ge (y):)
 
  • En lummig trädgård med blommande syrenbuske, gräsplätt, klippblock, grusgång och del av röd stuga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett soligt grönområde med orangea odlingslådor, träd, en stoppskylt och asfalterad väg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Klippt i diket ut mot vägen, började trimma men batteriet tog slut..
Kapitulerade och tog en öl istället. :whistle:
Svårövertalad? :beer:;)
 
  • Haha
galento och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Svårövertalad? :beer:;)
Njae.. :whistle:
;)
 
  • Gilla
  • Haha
Mathildatiger och 3 till
  • Laddar…
Vi köpte en pall med sten till rabattkanter mm förrförra året (tror jag det var). Idag har jag äntligen tömt pallen och plockat bort den.
Fint blev det runt en av rabatterna iaf.
Trädgårdsland med växter och buskar vid trätrall och stenkanter, gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Resterande sten ligger runt altanen och i sandlådan. :surprised: Tydligen perfekta att bygga med. :D
Sandlåda och bänk med byggstenar, träplankor, verktyg. Pågående eller övergiven konstruktion, grön gräsmatta och häck i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Hammarfall och 12 till
  • Laddar…
Monterade upp bevattningssystem Irrigatia C24L till en av regnvattentunnorna. Hade felmeddelande 80 men läste vidare. Efter att ha sprutat in lite vatten med medföljande spruta så pumpar den nu.
Har monterat allt men inte anslutit slangen, den pumpar tillbaka ned i tunnan just nu. Krukorna är redan välvattnade. Men ikväll blir det skarpt läge och jag får se om vi behöver justera vattenhastigheten.
Pumpen låter men den kör bara intermittent på dagen så jag tror det är ok. Skall kolla med grannarna i veckan.

PS. Jag har tagit bort plastfilmen som syns på bilden… ;)
 
  • En solpanel monterad på trästolpe vid en byggnad, nära tak och stuprör, grönska i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Fario Fario skrev:
Monterade upp bevattningssystem Irrigatia C24L till en av regnvattentunnorna. Hade felmeddelande 80 men läste vidare. Efter att ha sprutat in lite vatten med medföljande spruta så pumpar den nu.
Har monterat allt men inte anslutit slangen, den pumpar tillbaka ned i tunnan just nu. Krukorna är redan välvattnade. Men ikväll blir det skarpt läge och jag får se om vi behöver justera vattenhastigheten.
Pumpen låter men den kör bara intermittent på dagen så jag tror det är ok. Skall kolla med grannarna i veckan.

PS. Jag har tagit bort plastfilmen som syns på bilden… ;)
Körde den lilla modellen förra sommaren på balkongen i stan. Funkade bra hela sommaren och balkongens växter överlevde att jag var borta ett par veckor i stöten.

Så bekvämt att jag funderar på att skaffa en likasamma till tomaterna här ute på landet.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Monterade upp bevattningssystem Irrigatia C24L till en av regnvattentunnorna. Hade felmeddelande 80 men läste vidare. Efter att ha sprutat in lite vatten med medföljande spruta så pumpar den nu.
Har monterat allt men inte anslutit slangen, den pumpar tillbaka ned i tunnan just nu. Krukorna är redan välvattnade. Men ikväll blir det skarpt läge och jag får se om vi behöver justera vattenhastigheten.
Pumpen låter men den kör bara intermittent på dagen så jag tror det är ok. Skall kolla med grannarna i veckan.

PS. Jag har tagit bort plastfilmen som syns på bilden… ;)
Ljudet som många klagar på har avskräckt
mig lite från den. Jag har aldrig testat den själv så vet inte hur mycket ljudet stör. Skulle i sådana fall stå nära min altan för att vattna krukor där men vill inte störa mig på ljud.
 
  • Gilla
Fario
  • Laddar…
Jag har felsökt min mors robotgräsklippare. Hittade till slut kabelbrottet som låg bakom.
En hand håller en avskalad grön kabel med synliga koppartrådar. Slitage syns. Risk för elektrisk fara.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gissa om jag blev glad när jag hittade det?
Grön trädgårdsslang på asfalt bildar en slinga, nära personens fot i vandringssko.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

150 cm från laddstationen......
 
  • Gilla
  • Haha
Denimhead och 4 till
  • Laddar…
Helgens jobb med tomatskåpet har varit att såga till lådans ovansida (av spill från takstolar), skruva fast fuktisolermatta och ösa i några säckar jord. Fortsättning följer ...

Träkonstruktion utomhus, vit och brun, tänkt för odling, nätbotten, placerad på grus nära röd byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Nu står växthuset klart. När vi kommit förbi takluckan var resten faktisk rätt lugnt. Men slutsatsen jag drog av det hela? Jag kommer aldrig köpa ett växthus igen :crysmile: Små bilder i gråskala, förställande fotade svarta produkter med svarta skruvar i högst intressanta vinklar. Det var inte en rolig montering. Men men.

Ett växthus intill ett vitt hus med terrass och utemöbler, trädgård, gräsmatta och fågeldekoration på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Hammarfall och 10 till
  • Laddar…
Grävt upp halva trädgården för att göra gångar. Just nu känns det som ett veritabelt kaos som aldrig kommer bli klart :surprised: Men jag hoppas det här blir klart innan juli... ? Vågar jag hoppas på det?
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Igår och idag har maken och jag grävt ur ett "cementkar" vi har jämte parkeringsplatsen. Det var tidigare fyllt av 30% lavendel och 70% ogräs. Och då ska ni veta att jag ändå försökt rensa och hålla undan det värsta varje år. Upp med allt, rensa bort allt utom lavendel, gräva ur en väldans massa ogräsfylld jord, fylla på med ny jord, fiberduk, plantera ner lavendeln igen, täckbark. Klart! Staket, hus, blå uppblåsbar pool, grön växtlighet, soligt, grusväg, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Betongrabatt inramad av staket, täckt med svart markduk, förberedd för plantering, stenar som duktyngder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett soligt trädgårdsland med gröna växter och betongkanter längs en stig, nära ett staket och hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
David Wallin och 14 till
  • Laddar…
Omplanterat mina dahlior i stora byttor. Kört högtryckstvätten på södra trädäcket och som slutbehandlades med linoljesåpa. Djupvattnat en del då jag anar bevattingsförbud 1 juni.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
C Caroline f skrev:
Grävt upp halva trädgården för att göra gångar. Just nu känns det som ett veritabelt kaos som aldrig kommer bli klart :surprised: Men jag hoppas det här blir klart innan juli... ? Vågar jag hoppas på det?
Läste förs "innan Jul"... haha klart det är färdigt innan "Jul" ?! :D
(är optimistisk och tror innan juli också, även om mina sommarprojekt snarare brukar vara färdiga till jul..)
 
  • Haha
Ohchips
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Vi har grävt lite mer i vårt hål!

[bild]

Sen har vi fyllt igen hålet med trä.

[bild]

[bild]

Mycket hjälp får man

[bild]

Vissa tar lite väl mycket rast dock..

[bild]

Klart!

[bild]

Redigt fuskbygge rakt på (i) marken men det ska nog hålla för det lilla växthuset som ska stå där. Om det nånsin levereras :)
Så befriande tänkt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.