F fribygg skrev:
Råtta eller mus?
Garanterat råtta. Har suttit och kikat på dess förehavanden i några veckor. Möss har vi självfallet också som brukar boa i bodarna under vintern. Men nu är det slut på det.
 
S Saelen skrev:
Garanterat råtta. Har suttit och kikat på dess förehavanden i några veckor. Möss har vi självfallet också som brukar boa i bodarna under vintern. Men nu är det slut på det.
Möss kommer nog in genom springan i fasaden under hinken med Mossnix, om råttan går att stoppa vågar jag inte uttala mig om
 
Men, jag är inte klar än. Metallnät ska dit och formplyfa läggs på plats och skruvas fast med några skruv så att det är lätt att ta bort.

Kan man stoppa möss och råttor helt? Självfallet inte men lite ska de få jobba för det. Förhoppningsvis går de någon annanstans
 
S Saelen skrev:
Metallnät ska dit och formplyfa läggs på plats och skruvas fast med några skruv så att det är lätt att ta bort.
Är det nån mening med det då du har glipor i fasaden?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Men, jag är inte klar än. Metallnät ska dit och formplyfa läggs på plats och skruvas fast med några skruv så att det är lätt att ta bort.

Kan man stoppa möss och råttor helt? Självfallet inte men lite ska de få jobba för det. Förhoppningsvis går de någon annanstans
Ja. Man skaffar en katt. En hungrig sådan.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Förberett inför nästa helgs arbete. Renovering, byggställning vid gult hus, grönt gräs, träd, soligt, lugnt bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träställning vid hus, stege lutad, påbörjad renovering eller byggprojekt, trädäck, gräsmatta, kvällsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Ja. Man skaffar en katt. En hungrig sådan.
Finns mängder med katter i området som patrullerar. Ev hål i fasaden kommer tätas med nät. Bara att få dit sten och packad singel kommer att lösa mycket.
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
S Saelen skrev:
Ev hål i fasaden kommer tätas med nät. Bara att få dit sten och packad singel kommer att lösa mycket.
Har du fixat genvägarna och gömställena åt mössen med markstenen och det sinuskorugerade mtrl i bodens grund?
 
Börjat muta upp stommen till uteköket i helgen.
Var svårare än jag trodde det skulle vara.:thinking:
Utomhusprojekt, byggarbetsplats, murblockskonstruktion, grill, verktyg, trädgård, gräsmatta, verktygsspridning, sommar, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mrgerbik och 7 till
  • Laddar…
Bytt armatur i ena halvan av vardagsrummet. Modern taklampa med tre armar och ljuskällor, inuti ett rum med ett fönster och gröna gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Så, bodarna på baksidan är tätade enligt konstens alla regler. Kommer det in någon mus så… applåd, det kan jag leva med.

Komposten riven och familjen råtta avhyst. Få får man ta ett glas vin, så det så
 
Klättrat på taket och monterat solpanelerna som värmer pool-vatttnet. Startat upp systemet och noterat tre mindre läckor. Har dessa under bevakning och ser hur det utvecklar sig. Ofta tätar det sig självt efter någon dag.
 
  • Gilla
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
Efter att jag monterade på rökgasfläkten till kaminen så upplevde jag det hela var lite rangligt. Den väger ju ändå 37kg och befarade att nästa storm skulle få med sig den. Så kapade till lite snörasfästen och rostfria vantskruvar med wire. Nu vart det betydligt mer stabilare
 
  • Tak med ventilationssystem, rör och skorsten mot blå himmel och grönska. Solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
S
A atomlab skrev:
Efter att jag monterade på rökgasfläkten till kaminen så upplevde jag det hela var lite rangligt. Den väger ju ändå 37kg och befarade att nästa storm skulle få med sig den. Så kapade till lite snörasfästen och rostfria vantskruvar med wire. Nu vart det betydligt mer stabilare
ps_15_15_mvc_mast8.jpg
https://www.fht.nu/fv_bilder_radar_spaning_ps_15.html
 
  • Haha
Ohchips och 3 till
  • Laddar…
Tanken slog mig också att @atomlab antigen jobbar med kommunikationsmaster eller har en passion för att masta på båtar :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.